Toon posts:

De warmte van mijn monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal een klein kamertje, met een hoop apparatuur.
Mijn kamer ligt op het noorden en ik heb geen verwarming.
Het is alleen altijd zo irritant warm op mijn kamer.

Nou is het mij duidelijk geworden dat de 19' Sony ,die over het algmeen de hele dag aanstaat, de grote boosdoener is. Ik vroeg mij alleen af, heeft het nut om met behulp van een stel goeie coolers je monitor te coolen, of is het logisher wijze dan alleen maar een snellere verspreiding van alle door de monitor geproduceerde warmte. Waardoor het dus misschien zelfs warmer in mijn kamer wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing ?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Airco kopen

Monitor uitzetten

TFT scherm kopen

Als je gaat fannen wordt het alleen maar erger

Verwijderd

nee heeft geen nut, warmte word sneller verspreid in je kamer. Dus meer warmte van je monitor verdwijnt in je kamer: kortom kamer wordt nog warmer en monitor wordt kouder.

Dus of tft-scherm, of je monitor vaker uitzetten. (raampje extra open,airco, kamerdeur open.)

Verwijderd

Topicstarter
OK dan ,..

Moet idd maar ff een klein airco'tje aanschaffen.

Een raam open zetten heeft vandaag denk ik trouwens vrij weinig nut,
30 graden, pffff :)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen iets erger nog. Ik zit hier met twee 19" monitoren en een 15" en nog een energie-hongerige computer op een klein kamertje.

Koude spa-rood + ramen open is mijn advies :+

Verwijderd

Raampie open
ventilatortje aan
veel ijskoud vocht :D liefst BIER! :o maar das mijn idee

t waait best wel buiten dus prima te doen
:)

Verwijderd

Anders zorg je ff voor een goede airflow en dremel je een ventilator in je monitor. Zet je daar ff een buis op en die buis mik je met het eind uit je raam. Ben je ook van de warmte af :) Het werkt wel :P

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Je monitor coolen met grote blokken heeft geen zin: het lijkt alsof je monitor koeler is, maar hij zal altijd hetzelfde vermogen dissiperen. Een airco is idd een oplossing. maar dan moet je wel het raam dichthouden, anders heeft het geen zin. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Je raam open gooien en een fan voor zetten... of zoals ik doe met een laptop in de tuin gaan zitten :)

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
me vader kwam met een idee, een linnen (geloof ik) doek met de onderkant in het water leggen en dan voor het raam. de wind gaat dan door de doek die koud is door het water en neemt dan het koud mee

Verwijderd

Dat lijkt me niet erg handig...er komt dan behoorlijk vochtige lucht naar binnen, en ik denk niet dat dat je monitor ten goede komt.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Met Ketchup-Heinz eens, ik heb eens zo'n personal dooler van de gamma gehda, werkt op zelfde princiepe, 2 fans achter water doordrengt spul.

KOelt i.d.d. wel 5 a 6 graden, maar de verhoogde luchtvochtigheid is misschien nogwel erger als de temperatuur! Heb het water gedeelte er nu uit gesloopt, en gebruik het gewoon als een mooie raamventilator (werkt s'nachts echt perfect!)
Pagina: 1