Exchange DataBase in puin

Pagina: 1
Acties:

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:08
Help Help.

Mijn exchange information store startte niet meer. Na het terugkopieren van een image van de exchange BIN directory en WINNT\SYSTEM32 directory en WINNT\DLLCACHE directory start de information store weer wel op, maar bij het laden van de database krijg ik DataBase inconsistent. ZIjn er tools om een exchange database te repareren. Ik ben nu dus alle mail van dit jaar (2002) kwijt. Ik maak wel backups, maar de backup van de mailstore ging kennelijk niet goed. :'(

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

je kunt eseutil gebruiken, probeer eens te defragmenteren.

progje werkt in de dosbox.

Blaat...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, dat wordt knutselen met ESEUTIL en ISINTEG.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ijmert
Bedankt! Ik ben al bezig. Hopelijk haal ik toch nog wat van mijn mail terug. :)

• ijmert
Mijn laatste reactie:

Jongens hartstikke bedankt. De database doet het weer. Ik heb mijn mail terug en zal voortaan ook beter backups maken.

Nog even een reactie voor AWESDORP. Veel informatie op de microsoft site. Ben daar ook wel even aan het zoeken geweest, maar niet attent gemaakt op de utility ESEUTIL. Na het stellen van mijn vraag hier, had ik binnen een minuut reactie en binnen 5 minuten was mijn probleem opgelost. Dit terwijl ik al uren bezig ben geweest.

Nogmaals, jongen bedankt. >:)

Verwijderd

edit: "nou ja voor de volgende dan maar... de eseutil is meestal niet nodig"

even een ander vraagje... werkt je netwerkkaart wel goed?... dikke kans dat dat het probleem is :) en zorg natuurlijk dat je ook de sid's gerestored hebt (of hoe heet dat in win2k hehe) de gebruikersnaam en SID voor exchange moet dus hetzelfde zijn!!!

oftewel bij een volledige restore van de server --> check eerst of alle services het wel doen.. zo niet fix dat eerst!!!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:35 schreef ijmert het volgende:
Nog even een reactie voor AWESDORP. Veel informatie op de microsoft site. Ben daar ook wel even aan het zoeken geweest, maar niet attent gemaakt op de utility ESEUTIL. Na het stellen van mijn vraag hier, had ik binnen een minuut reactie en binnen 5 minuten was mijn probleem opgelost. Dit terwijl ik al uren bezig ben geweest.
Ik zocht ook niet op dat tooltje, maar op 'database corrupt'. Maargoed probleem is opgelost, gelukkig.
Pagina: 1