Toon posts:

Beetje jammer van de Mods

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik had niet verwacht dat iedereen hier zo zeikerig zou gaan doen ivm mijn vraag om een script...

Ik dacht dat je hier gewoon hulp kon krijgen als je vragen had over webscripting. Nee dus. Waar is dan dat forum voor?

Als iemand dan toevallig weet WAAR ik zo'n script kan vinden, of WAAR uitgelegd staat hoe ik zelf zo'n script in mekaar kan draaien ben ik daar blij mee. En als je de topic had gelezen had je gezien dat ik dat ook prima had gevonden.

En het is helemaal jammer dat ik dan uitgemaakt word voor iemand die geen enkele moeite doet. Ik ben een behoorlijk eind op weg, maar ik heb gewoon nog wat vragen open staan.
Goed, als de Moderators hier meteen maar van het slechtste in de mens uitgaan, dan is dat gewoon kut!

Dus misschien dat ik een eind opweg geholpen kan worden als iemand 'toevallig' ooit al zoiets weet.

En dan hieronder nogmaals mijn vraag, iets aangepast:

--------------

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over hoe ik een script kan schrijven om data weg te schrijven en uit te lezen uit een PHP-bestand???

Een URL is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
>LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

eigenwijs zijn is geen goed plan hier op GoT
www.php.net/manual moet je zijn
en voor klagen in LA
dus P&W -> LA

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Moet dit niet in LA ?

Imho, zou ik de Faq maar eens lezen voor je hier vragen post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26
Als jij de FAQ en de quickstart had gelezen, dan had je geweten dat scriprequests not done zijn op P&W.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

P&W is gericht op het zelf maken van dingen en in het oplossen van problemen die daarbij kunnen ontstaan.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.hotscripts.com of in de P&W faq.
Zie voor discussies: [topic=411717/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 12:56 schreef D2k het volgende:
eigenwijs zijn is geen goed plan hier op GoT
www.php.net/manual moet je zijn
en voor klagen in LA
dus P&W -> LA
Ik ben niet eigenwijs, ben gewoon pissed dat ik geen hulp krijg. Zou jij ook zijn als je hulp nodig hebt en die niet krijgt. Dus allemaal even goede vrienden en zou iemand me willen helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
we zijn hier toch geen helpdesk ofzo?
gewoon een beetje de php-manual doornemen, dan kom je er zelf ook wel uit lijkt mij...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip : leg je neer bij de regels van GoT. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
En crossposten is ook niet erg een mooie bezigheid. Ik zie dat je je vraag zowel op P&W als in W&G gesteld hebt. Je plaatst je topic in 1 forum, en niet in 2. W&G heeft trouwens niets te maken met programming, dus daar zou je ook al niet geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn hier enorm behulpzaam op het forum, alleen de crew heeft er wat kleine regels aan verbonden aan hoe je hulp vraagt en welke vragen je liever niet mag stellen, dit om te voorkomen dat je je als mede-gebruiker dagelijks door tientallen draden moet heenlezen waar de vraag is:

"word start niet op, waarom?"
"mijn PC doet het niet, help!"

Vandaar dat er regels zijn van wat wel en niet kan, jammer genoeg valt jouw vraag daar schijnbaar niet binnen.

Sorry, het is niet anders, tenzij jij 100% zeker weet dat de modjes zich vergissen, dan krijg jij gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

bakkerl

Let there be light.

Op maandag 17 juni 2002 12:55 schreef frummel het volgende:

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over hoe ik een script kan schrijven om data weg te schrijven en uit te lezen uit een PHP-bestand???

Een URL is fijn :)
fopen() : http://www.php.net/manual/en/function.fopen.php
fread()
fwrite()
fclose()
Of een van de andere functies die vallen onder de 'Filesystem functions' http://www.php.net/manual/en/ref.filesystem.php

* bakkerl die dit zo uit de handleiding heeft gehaald, waarom jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:00 schreef whoami het volgende:
En crossposten is ook niet erg een mooie bezigheid. Ik zie dat je je vraag zowel op P&W als in W&G gesteld hebt. Je plaatst je topic in 1 forum, en niet in 2. W&G heeft trouwens niets te maken met programming, dus daar zou je ook al niet geholpen worden.
Ik zat eerst fout, zag ik ja, en toen heb ik mijn post in het juiste forum geplaatst. Het gaat toch over Webscripting bij P&W? Dus ik dacht laat ik het daar eens navragen.

Maar wat is dan de bedoeling van dit forum? Nevermind. Ik laat het hier maar bij. Deze dicussie houdt toch nooit op.

Sluit de topic lekker af kunnen we weer normaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op maandag 17 juni 2002 13:06 schreef frummel het volgende:
Maar wat is dan de bedoeling van dit forum?
[topic=392390/1/25]
[topic=397053/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:03 schreef bakkerl het volgende:

[..]

fopen() : http://www.php.net/manual/en/function.fopen.php
fread()
fwrite()
fclose()
Of een van de andere functies die vallen onder de 'Filesystem functions' http://www.php.net/manual/en/ref.filesystem.php

* bakkerl die dit zo uit de handleiding heeft gehaald, waarom jij dus niet?
Dank je wel. Je bent een schat.
Ik ben blijkbaar niet zo snugger dat dat soort dingen me daar opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 13:10 schreef frummel het volgende:

[..]

Dank je wel. Je bent een schat.
Ik ben blijkbaar niet zo snugger dat dat soort dingen me daar opvallen.
*proest*
www.php.net/file
als je dat al niet kan vinden zou ik een andere hobby zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 17 juni 2002 12:58 schreef frummel het volgende:

[..]

Ik ben niet eigenwijs, ben gewoon pissed dat ik geen hulp krijg. Zou jij ook zijn als je hulp nodig hebt en die niet krijgt. Dus allemaal even goede vrienden en zou iemand me willen helpen????
Ik wil best het script voor je schrijven, maar bedenk wel dat ik niet goedkoop ben :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:10 schreef D2k het volgende:

[..]

*proest*
www.php.net/file
als je dat al niet kan vinden zou ik een andere hobby zoeken
Tja, ieder zijn meug he? Heb heb meerdere hobbies hoor: Ik zit me niet de hele dag blind te staren op me monitor zoals de meesten hier. Lekker SB-en is het betere werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:15 schreef Janoz het volgende:

[..]

Ik wil best het script voor je schrijven, maar bedenk wel dat ik niet goedkoop ben :)
Haha. Nee, ik doe't liever zelf, maar dan moet ik wel weten hoe. Bedankt voor't aanbod evengoed. Ik begrijp dat er hier niet verder op scripts wordt ingegaan, dus ik ga maar kloten tot ik een ons weeg. Ik vind al dat PHP behoorlijk pittig, dus vandaar dat ik hier het één en ander hoopte te weten te komen. Ik zie nu dat er op php.net wat info is betreffende mijn vraag, dus ik ga aan de slag. ;)

Ik heb tevens verder geen slecht woord voor de got, ik ben met mijn netwerkproblemen altijd goed geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 17 juni 2002 13:22 schreef frummel het volgende:
.... Ik vind al dat PHP behoorlijk pittig, dus vandaar dat ik hier het één en ander hoopte te weten te komen. Ik zie nu dat er op php.net wat info is betreffende mijn vraag, dus ik ga aan de slag. ;)
als je de eerder genoemde link naar http://www.php.net volgt en daar in de search-engine op 'cvs' zoekt in de subrubriek PHP(-scripts), krijg je als 8e resultaat een uitstekende OO cvs-module in PHP, onderdeel van horde.org, open-source en gelicenseerd onder GPL.

natuurlijk had je dit nog sneller gevonden als je in de P&W FAQ onder script-requests de directe verwijzing naar hotscripts had gevonden :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 17 juni 2002 13:22 schreef frummel het volgende:
Ik begrijp dat er hier niet verder op scripts wordt ingegaan, dus ik ga maar kloten tot ik een ons weeg.
Als je precies aangeeft wat je niet snapt, wat je tot zoverre hebt aan code wat wel werkt (en wat je wel snapt ;)), en tis niet een vraag die je rechtstreeks in de hellup kan vinden ("hoe haal ik spaties die om een string heen staan weg".. nou kijk eens bij string functions ;)) ben je altijd welkom om vragen te stellen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel opmerken dat ik hier replies van een aantal moderators zie die nou ook niet bepaald van niveau zijn.

Wat vriendelijker reageren zou wel mogen op iemand die ook op een vriendelijke manier verhaal komt halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 14:11 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik moet wel opmerken dat ik hier replies van een aantal moderators zie die nou ook niet bepaald van niveau zijn.

Wat vriendelijker reageren zou wel mogen op iemand die ook op een vriendelijke manier verhaal komt halen ;)
mijn laatste was idd op het randje maar meer bedoeld om eens uit te lokken of er nog enig initiatief te bewonderen viel bij de starter

overigens is [search=php boek] ook geen gek id als je het lastig vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 14:13 schreef D2k het volgende:

mijn laatste was idd op het randje maar meer bedoeld om eens uit te lokken of er nog enig initiatief te bewonderen viel bij de starter

overigens is [search=php boek] ook geen gek id als je het lastig vind
Initiatief is er wel hoor, maak je daar niet druk om. Maar op een gegeven moment heb je het dan wel gehad met zoeken. Op www.hotscripts.com heb ik al een hoop aan scripts gezien en getest, maar het is niet wat ik zocht.

Ik wil gewoon verder met mijn website, en ik dacht hier een antwoord te kunnen krijgen. Dat is nu ook daadwerkelijk gebeurd, dus ik kan weer verder. Mijn dank is groot, alleen een beetje jammer dat er zo'n gelul aan vooraf moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op maandag 17 juni 2002 14:21 schreef frummel het volgende:

alleen een beetje jammer dat er zo'n gelul aan vooraf moet gaan...
Tja, idd. Maar je moet de schuld daarvoor niet in onze schoenen schuiven. Jij had een topic geopend (een scriptrequest) dat niet toegelaten is. Had je de FAQ en/of de Quickstart gelezen in /14, dan had je dat geweten, en had dat 'gelul' ook niet gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op maandag 17 juni 2002 14:23 schreef whoami het volgende:
Maar je moet de schuld daarvoor niet in onze schoenen schuiven.
Wil ik ook helemaal niet doen. Hiervoor mijn excuses als dat zo aankomt bij jullie...
Jij had een topic geopend (een scriptrequest) dat niet toegelaten is. Had je de FAQ en/of de Quickstart gelezen in /14, dan had je dat geweten, en had dat 'gelul' ook niet gemoeten.
Ik kan dus geen scripts requesten ivm met licensing etc...
Kan ik in komen... Maar als ik nou een antwoord voor de hand heb liggen, als iemand mij wat vraagt over een script, en ik heb het antwoord, het script is door mij geschreven, en ik wil graag iemand helpen door hem het script te laten zien, dan mag ik dat script dus niet posten hier?!?

Het lijkt mij dat ik dat toch zelf moet weten.. Als ik mijn creditcard-nummer hier wil posten is dat toch ook mijn zaak? Okee, dat heeft dan weinig met dit forum te maken, maar 'bij wijze van' dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 17 juni 2002 14:37 schreef frummel het volgende:

[..]

Wil ik ook helemaal niet doen. Hiervoor mijn excuses als dat zo aankomt bij jullie...
[..]

Kan ik in komen... Maar als ik nou een antwoord voor de hand heb liggen, als iemand mij wat vraagt over een script, en ik heb het antwoord, het script is door mij geschreven, en ik wil graag iemand helpen door hem het script te laten zien, dan mag ik dat script dus niet posten hier?!?

Het lijkt mij dat ik dat toch zelf moet weten.. Als ik mijn creditcard-nummer hier wil posten is dat toch ook mijn zaak? Okee, dat heeft dan weinig met dit forum te maken, maar 'bij wijze van' dan....
Het probleem is juist dat, zodra we dit toestaan, het hele forum vol komt te staan met "Wie heeft een gastenboek/agenda/forum/.... script voor mij?". Het doel van PW is om (beginnende) programmeurs elkaar te laten helpen met problemen die ze tegenkomen of om over bepaalde technieken/nieuwe ontwikkelingen te discussieren. Niet om mensen die niet kunnen/willen programmeren toch van een door hun gewenst programmatje/scriptje te voorzien.

Daarnaast vind ik het beetje respectloos tenopzichte van anderen. Het schrijven van zo'n script kost vaak best veel werk, en dat wordt vaak door de 'scriptrequesters' vergeten.

PS: Deze reactie is vooral algemeen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 17 juni 2002 14:37 schreef frummel het volgende:

Owkay, stel er zijn meer mensen zoals jij die scriptjes zoeken, dus die gaan ook posten in P&W met die vragen.

Binnen een week staat P&W helemaal vol met scriptrequests. Sorry hoor, maar dan zie je mij er nooit meer terug, ik kom er voor het coden en het oplossen van problemen, niet om iemands google te zijn.

Natuurlijk kan 1 topic niet zo veel kwaad, maar het gaat van kwaad tot erger dan (vandaag al 3 topics op slot welke een scriptrequest zijn)

Het gaat dus niet om de 'licency's' maar eerder omdat de vaste bezoekers (coders) er gewoon geen zin in hebben/ er door wegrennen op den duur

[edit]Janoz, kan jij soms lezen wat ik ga posten :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, daar leg ik me dan bij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel raar dan dat de volgende topic NIET werd afgesloten, maar dat de starter werd geholpen...

[topic=516370/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dat kan je ook niet echt als een scriptrequest beschouwen.

De topicstarter is zelf bezig met een programma, en hij ondervind een probleem en dat post hij hier. Da's toch echt heel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 15:11 schreef whoami het volgende:
Dat kan je ook niet echt als een scriptrequest beschouwen.

De topicstarter is zelf bezig met een programma, en hij ondervind een probleem en dat post hij hier. Da's toch echt heel iets anders.
Tja, maar als ik dus wat wijzigingen in een bestaand script wil hebben dan kan dat wel? Okee, doen we het zo de volgende keer. Weet ik dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 17 juni 2002 15:13 schreef frummel het volgende:

[..]

Tja, maar als ik dus wat wijzigingen in een bestaand script wil hebben dan kan dat wel? Okee, doen we het zo de volgende keer. Weet ik dat ;)
Als je niet duidelijk aan kan geven waar het de mist in gaat dan val je natuurlijk al snel door de mand.. Ik kan je zo een berg topics geven met mensen die dat 'geprobeerd' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, lijkt me wel opgelost verder. :)

Overigens ben ik het met Gordijnstok eens, dat sommige mods wat nettere bewoordingen hadden kunnen gebruiken in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.