Toon posts:

[SuSE 8.0] NVDriver update problemz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
ik startte SAX en toen kreeg ik de melding dat er updates beschikbaar waren, dus ik denk updaten maar, nou dat klaar, stond er dat ik eerst moest rebooten voordat het van toepassing werd, dus ik reboot... hele procedure gaat goed maar als hij KDE wil starten krijg ik niets dan een zwart scherm.
hoe fix ik dit weer? failsafe modus misschien? (vraag het liever eerst voordat ik het helemaal verneuk)

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat in de failsafe modus hetzelfde gebeurt, alleen hier heb ik een mooie blokkige knipperende cursor links bovenin tot mijn beschikking, helaas kan ik hier alleen naar kijken, en niets achter typen ofzo!!! |:(

Verwijderd

Als je in de console mode bent kun je je config file editen. Er staan in [topic=463842] een groot aantal tips hoe en wat met deze drivers.

Verwijderd

Topicstarter
nu moet ik volgensmij mijn topic gaan veranderen in "hoe kom ik in godsnaam in mijn console???"

Verwijderd

Ik ben geen SuSE kenner. Maar probeer eens Ctrl Alt Backspace :) Of opstarten met
code:
1
linux init 1

Verwijderd

opbooten van rescue cd?

Verwijderd

Rescue cd klinkt ook goed, maar nogmaals ik weet niet hoe SuSE dat allemaal heeft uitgedacht. Als het nou Slackware was ... :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ctrl-alt-f2 ?? of heeft suse die functies niet :)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 20:14

Xanax959

relax...

Ik heb SUSE 8.0 Als ik in de console terecht wil komen, type ik bij de lilo prompt gewoon lilo init 3
Dan kom je gewoon in de tekst console terecht, kan je daarna je XF86Config file bekijken.

Atari portfolio Dos 2.11

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Had het probleem ook. [topic=518997/1/25]
Heb geen werkende oplossing gevonden, niet op GoT en ook niet op een van de vele Fora en ook niet bij SuSE zelf.
Gelukkig had ik de download versie en heb ik hem niet gekocht.
Ben weer terug bij Mandrake. :z

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 14:41

JointFillah

Techno Addict

Had dat probleem ook....SAX doet die install niet helemaal jofel....oplossing bij mij:
• Download de rpm's met de hand van de nVidia-site
• gewoon installen/upgraden volgens de aanwijzingen op de nVidia-site

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:16 schreef JackHoeb het volgende:
Had het probleem ook. [topic=518997/1/25]
Heb geen werkende oplossing gevonden, niet op GoT en ook niet op een van de vele Fora en ook niet bij SuSE zelf.
Gelukkig had ik de download versie en heb ik hem niet gekocht.
Ben weer terug bij Mandrake. :z
zonde.. je had ook nog wel even verder rond kunnen zoeken
ctrl-alt-f2 ?? of heeft suse die functies niet
tuurlijk wel :)
edit:
was eerst een beetje onduidelijk, dit verander ik ff van plek ;)

om je x weer aan de praat te krijgen hoef je alleen ff /etc/X11/XF86config te editen, want sax maakt er een zooitje van

ik heb hier gewoon de 2960 rpm's draaien met een gf2

• GeeMoney
  • Nu online
Op maandag 17 juni 2002 18:54 schreef ru1 het volgende:

[..]

tuurlijk wel :) is gewoon een kwestie van ff /etc/X11/XF86config editen, want sax maakt er een zooitje van
:) dus dan kan je ook zo in de console komen :)

Verwijderd

als je dat zwarte scherm krijgt doe dan eens ctrl-alt-f2, log in en doe 'startx'.. kijk dan eens wat er voor foutmelding komt.. zo niet:

su
cat /var/log/XFree86.0.log

om ctrl-alt-f2 te kunnen gebruiken hoef je dus niet je xfconfig te editen.. lol :D

• GeeMoney
  • Nu online
Op maandag 17 juni 2002 19:21 schreef ru1 het volgende:

om ctrl-alt-f2 te kunnen gebruiken hoef je dus niet je xfconfig te editen.. lol :D
dat werd ook niet gezegd :+
de persoon in kwestie wist waarschijnlijk niet van de ctrl-alt-F2 knoppen af om zo naar de console te gaan, ik leg hem dit uit en de persoon die op mij replyde gaf alleen maar aan dat het probleem opgelost kon worden in de XF86Config-4

le-zen :D

• JackHoeb

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

?????
Testje gedaan
Had nog mijn oude TNT2 pro 32MB SDR
Nvidia driver werkt nu perfect :?
Mijn GF2ti 64 MB DDR dus niet??

Snap dit dus niet. Zal dus wel aan chip type liggen niet aan de drivers dus.

• GeeMoney
  • Nu online
Op maandag 17 juni 2002 19:36 schreef JackHoeb het volgende:
?????
Testje gedaan
Had nog mijn oude TNT2 pro 32MB SDR
Nvidia driver werkt nu perfect :?
Mijn GF2ti 64 MB DDR dus niet??

Snap dit dus niet. Zal dus wel aan chip type liggen niet aan de drivers dus.
de chip word ondersteund door de drivers dus vraag me eerder af of de kaart wel goed is of de vertical refresh rates en horizontal refresh rates goed staan van monitor .

• JackHoeb

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Op maandag 17 juni 2002 19:53 schreef The_Dart het volgende:

[..]

de chip word ondersteund door de drivers dus vraag me eerder af of de kaart wel goed is of de vertical refresh rates en horizontal refresh rates goed staan van monitor .
De volgende distro's op mijn PC gehad en totaal geen probleem met mijn GF2ti 64MB DDR gehad:
Mandrake 8.0, 8.1, 8.2,
Redhat 7.1, 7.2, 7.3,
Slackware 8.0,
Gentoo 1.1a, 1.2,
Lyciros (redmond-linux) build 43 en 44,
SuSE 7.1, 7.2 en vanaf 7.3 zelfde prob als met 8.0

Het ligt dus niet aan de chip en niet aan de driver en niet aan de instellingen maar gewoon aan SuSE! :(
Pagina: 1