FP-traag

Pagina: 1
Acties:

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 13:15
Tweakers.net is supertraag hier nu. Wat is er loos?

Het komt btw vaker voor dat ik superlang op de banners moet wachten. Ik :r daar echt van. Banners ok, maar als ik daardoor trager kan internetten wordt ik daar best wel :r moe :( van.

Ook staat btw die banner boven het nieuws (die middenboven)regelmatig over de bovenrand van de tekst Home en de eerste twee menutjes bovenin heen op de fp. Ben ik de enige met dat probleem?

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Hij was bij mij erg lang bezig met adserver.webads.nl te contacten.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Bij mij is de Frontpage ook veel trager dan de Forum maar het maakt me neit zoveel uit want waarschijnlijk krijgt tweakers.net geld voor die banners die ze plaatsen waarmee ze dus de site gratis kunnen houden. En ik heb de site liever gratis met banners dan geld betalen zonder banners :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 17 juni 2002 12:11 schreef Jesse het volgende:
Tweakers.net is supertraag hier nu. Wat is er loos?

Het komt btw vaker voor dat ik superlang op de banners moet wachten. Ik :r daar echt van. Banners ok, maar als ik daardoor trager kan internetten wordt ik daar best wel :r moe :( van.
Dat kun je ook vertellen met minder :r en :( smilies.
Ook staat btw die banner boven het nieuws (die middenboven)regelmatig over de bovenrand van de tekst Home en de eerste twee menutjes bovenin heen op de fp. Ben ik de enige met dat probleem?
Nope.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is heel vervelend dat de frontpage soms traag binnenkomt door de traagheid van de WebAds adserver, maar helaas kunnen wij daar niets aan doen. Als het onze eigen server was geweest hadden we zelf kunnen zoeken naar een oplossing.

• Jesse
Op maandag 17 juni 2002 18:10 schreef Femme het volgende:
Het is heel vervelend dat de frontpage soms traag binnenkomt door de traagheid van de WebAds adserver, maar helaas kunnen wij daar niets aan doen. Als het onze eigen server was geweest hadden we zelf kunnen zoeken naar een oplossing.
Kunnen jullie niet die lui achter de broek zeggen. Jullie lopen zo voor nop je serverfarm up to date te houden.
(Anandtech heeft eigen adservers)

• Jesse
Op maandag 17 juni 2002 14:06 schreef Wouter Tinus het volgende:
Dat kun je ook vertellen met minder :r en :( smilies.
Sorry ik wordt er soms een beetje depressief van. ;)

Nou bij die pharherlia topic zit ik weer op adserver te wachten, en na een halve minuut oid krijg ik tenslotte t.net zonder ad.

Verwijderd

Hmm, heb ook een 2'tal sites in bij webads zitten maar webads draait tegenwoordig de banners niet meer zelf waardoor sommige banners van een langzame server kunnen komen.

Scheelt ze weer dataverkeer.....

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 18 juni 2002 19:10 schreef Jesse het volgende:

[..]

Kunnen jullie niet die lui achter de broek zeggen. Jullie lopen zo voor nop je serverfarm up to date te houden. (Anandtech heeft eigen adservers)
AnandTech doet erg veel direct verkoop van advertenties waardoor zij de banners van hun eigen servers kunnen draaien. Er draait op AnandTech ook run of network spul van 24/7 en komt wel van externe servers.
Op dinsdag 18 juni 2002 22:35 schreef xuimper het volgende:
Hmm, heb ook een 2'tal sites in bij webads zitten maar webads draait tegenwoordig de banners niet meer zelf waardoor sommige banners van een langzame server kunnen komen.

Scheelt ze weer dataverkeer.....
Het probleem zit 'm volgens mij in de traagheid van de adserver (de server die de javascript code van de banners serveert) en niet in de webserver die de plaatjes serveert.

• Jesse
Ik kom nu inmiddels al een kwartier niet meer op de fp ;(

Hij's bezig met een request zenden naar adserver.tweakers.net

Edit>En toen deed ie het weer :)

Verwijderd

Het probleem zit 'm volgens mij in de traagheid van de adserver (de server die de javascript code van de banners serveert) en niet in de webserver die de plaatjes serveert.
Nee, hoor. Ze hebben sinds een paar weken banners van servers die niet onder controle zijn van webads. Daardoor komt het volgens mij.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De frontpage wordt opgehouden omdat de javascript code van de banner niet binnekomt en die javascript code is afkomstig van de WebAds adserver. Zonder javascript kan de frontpage niet of slechts gedeeltelijk gerenderd worden. Als het probleem zou liggen bij de image server of een adserver van een derde partij zou wel de javasscript code binnenkomen, maar niet de banner.

De code voor het aanvragen van de banner op de adserver van WebAds wordt er nu trouwens om het kwartier in gezet. Dit is ook de bedoeling van deze campagne, alleen werd de verdeling eerst door de adserver gemaakt. Nu is de frontpage in ieder geval om het kwartier gewoon snel.
Pagina: 1