Toon posts:

server en database voor een KlachtenBeheerSysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 98 pc, daarop heb ik een webserver draaien namelijk het programma Simple Server, dit werkt goed. Ik wil alleen een webserver ontwikkelen voor een klachtenbeheersysteem. Dit is de situatie: een medewerker van ons bedrijf moet zijn klacht of wens over een pc of iets dergelijks in kunnen vullen in een html pagina(invul formulier), vervolgens moet deze klacht of wens automatisch in een database komen te staan zodat ik kan zien wat de klacht of wens betreft.

Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen om zo'n webserver op te zetten? Of wie heeft zo'n systeem draaien?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Je wilt een website maken bedoel je?

Er zijn verschillende technieken daarvoor: PHP, ASP, CGI, ...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 12:13 schreef whoami het volgende:
Je wilt een website maken bedoel je?

Er zijn verschillende technieken daarvoor: PHP, ASP, CGI, ...
Ja zoiets ja en met daarachter een database, kun jij misschien een voorbeeldje geven van zo'n website met daarachter hangend een database?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Simple Server kan wel CGI aan, maar meer ook niet. Denk niet dat dat voldoet aan jouw eisen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
GoT bv. Is een website met daarachter een databank.

Je zult je eens in de materie moeten verdiepen denk ik...

https://fgheysels.github.io/

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb zoiets gedaan (in simpelere vorm) met PHP. Werkt perfect. Losse file includen voor de verbinding met de database, MySQL er achter zetten en pompen maar :)

MySQL is zo te installeren, evenals PHP. Voor meer info zou je naar php.net kunnen gaan. Ook zijn er online script- en uitleg sites genoeg over databaseverbindingen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:25

Kettrick

Rantmeister!

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Je maakt toch gewoon een formulier en bij het submitten post je de ingevulde waarden naar de database.
Simpel toch?

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Je kan dit ook met PWS van windows 98 doen. Die ondersteund ASP pagina's en daarmee kan je heel makkelijk een database aanroepen. Hiervan zijn zat voorbeelden te vinden.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

als je een compleet systeem nodig hebt om klachten op te slaan . .denk ik dat je beter bij een andere baas kunt gaan werken !

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op dinsdag 18 juni 2002 21:16 schreef Skizmo het volgende:
als je een compleet systeem nodig hebt om klachten op te slaan . .denk ik dat je beter bij een andere baas kunt gaan werken !
Das natuurlijk gelul....

Als je bij een bedrijf met >1500 man werkt is het niet te doen zonder personeelszaken/klachten/service...

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 09:51
Op dinsdag 18 juni 2002 21:16 schreef Skizmo het volgende:
Ja, een baas waar klachten niet serieus genomen worden zeker...

Ik heb eens zoiets geschreven voor een bekende leasemaatschappij. En daar was dat echt wel nodig. Ik heb dat toen gedaan in Delphi met Interbase, maar PHP/Mysql zou ook leuk kunnen werken.

Ik denk alleen dat een Windows applicatie sneller werkt en meer mogelijkheden biedt.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1