SQL Server Merge volgorde probleem

Pagina: 1
Acties:

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Zit met het probleem dat ik een database heb met foreign keys.. Dus je moet eerst de ene tabel vullen en dan de andere pas (referentiele integriteit).

Dat werkt goed, maar nu heb ik een continu merge process van sql draaien om 2 databases aan elkaar gelijk te maken.

Als ik nu en een script in 2 tabellen die met foreign keys aan elkaar hangen data ga updaten. Gaat het af en toe fout, omdat hij de verkeerde tabel eerst doet.

ik heb gevonden dat in het aanmaken van de merge (distributor) het sql script dat hij dan uitvoerd de tabellen omgedraait. Staan. heeft dit invloed of weet iemand anders misschien een oplossing hiervoor?

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
niemand??? :(

Verwijderd

Die merge is niet optimaal heb ik zelf ook al gemerkt. Maar dat kan zijn omdat ik er nog niet veel mee heb gewerkt, je zou anders het in 'Netwerk' kunnen proberen, dit gaat meer naar systeembeheer toe!

Kan je niet eerst je target droppen en dan je source copieen?

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Topicstarter
Dat doet hij ook.

maar als hij een tijdje aanstaat gaat het helemaal fout. En komt je conflict tabel helemaal vol te staan. Als je tussen de 2 tabel inserts een vertraging zet van enkele minuten is het opgelost. Maar ja, das niet prettig he :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Weet niet precies hoe je het aanpakt maar in dts kan je meen ik tijdelijk de integriteits controle uitzetten bij een import, heb het vlaggetje wel eens zien staan meen ik.

Maar uhm mooier lijkt me als je ervoor zorgt dat het gewoon in goede volgorde gebeurt.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Of gewoon Bulk Export en Bulk Import gebruiken.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Aangezien het gepost is in programmering en webscripting is het dan misschien niet handiger om er zelf een programma voor te schrijven :?
Pagina: 1