Toon posts:

Alpha 8045+Papst Ter vervanging van een V7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het topic zegt het al een beetje, ik heb op het moment een volcano 7 en ik zit er aan te denken om die te vervangen door een Alpha 8045 met Papst 8412 NG of NGM. De redenen hiervoor van mij zijn:

- V7 maakt toch te veel lawaai
- Ik vertrouw die clip niet, en aangezien ik mijn pctje
wel eens meesleep ben ik bang dat mn socket kapot gaat.

Zijn er mensen die hun V7 hebben vervangen door een Alpha 8045+Papst, en zo ja, was dit de moeite waard.

Verwijderd

Tuurlijk is het de moeite waard om te wisselen de Alpha 8045
is een van de beste heatsinks om dit moment voor socket A moederborden zeker doen :P

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om die volcano 7 te vervangen. De Alpa 8045 heeft volgens mij een groter koelblok en die papst fan is een stuk stiller. Denk dat je temps ongeveer hetzelfde zullen zijn, alleen de koeler maakt een stuk minder herrie. Ik heb dit nog niet kunnen testen, maar door de reviews te lezen kwam ik wel tot deze conclusie. :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb zelfs een coolermaster fan erop zitten en hij is heerlijk stil...
Wat bij mij het meeste lawaai maakt is mijn voeding, 340watt standaard chieftec.
Heb resterende 5 case fans van mijn Dragon op 5volt gezet.
Amd 1400 @ 52 graden afhankelijk van het weer natuurlijk.
Beetje prijzig en lastig te monteren (lees bewerkelijk) maar zeker de moeite waard om te nemen...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

kun je dan d efan niet uit die vulcano slopen en er een stillere in doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 19:26 schreef collission het volgende:
kun je dan d efan niet uit die vulcano slopen en er een stillere in doen?
Ja,dat zou opzich wel kunnen maar om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niks dat die volcano HS van een halve kilo zo met een clip aan mn socket hangt, dus vandaar dat ik graag die alpha heatsink erbij wil hebben

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 11:51 schreef MightyRaven het volgende:
Ik heb zelfs een coolermaster fan erop zitten en hij is heerlijk stil...
Wat bij mij het meeste lawaai maakt is mijn voeding, 340watt standaard chieftec.
Heb resterende 5 case fans van mijn Dragon op 5volt gezet.
Amd 1400 @ 52 graden afhankelijk van het weer natuurlijk.
Beetje prijzig en lastig te monteren (lees bewerkelijk) maar zeker de moeite waard om te nemen...
mmmmmzz, ik heb zelf ook een chieftec kast met een 340 watt voeding erin en ben zelf aardig tevreden over het geluid wat hij maakt, ik hoor hem iig zeker niet boven die volcano uit.... Verder hangen er 4 enermaxjes in op silentmode wat je ook gewoon helemaal niet hoort

• pilsjesman
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

Hmmmm, zit zelf nog te twijfelen tussen een zalman 5000 CU en deze alpha + papst.
Ik weet dat die alpha beter koelt, maar is het verschil in geluid van de fans van beide coolers te verwaarlozen?

Want de zalman is er al voor 38 en de alpha voor iets meer dan 60.
Overclocken doe ik voorlopig toch niet (XP1700+ op Epox k3a)

Iemand advies?

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Ik heb, hopelijk, binnenkort mijn nieuwe koeler ...
Dus dan heb ik een Alpha 8045 met Delta 80MP fan over.
Op 7v is die ook lekker stil, nouja ;)

En hij is dan tekoop voor 45Euro(ex. eventuele verzendkosten)

PS: Modjes, als ik deze post hier niet mocht maken, sorry :*)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

ik ben mischien ook wel vanplan een alpha PAL8045T te halen maar op http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_759^1039^1050,00.html staat hij er niet bij :?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maar in nederland kan je zo'n ding bij allerhande shops (zie pricewatch) gewoon halen- en hij koelt als een beest. Papst of Enermax d'r op, en je haalt 40 graden met koe(vooruit, gisteren was 't wat hoger :)). En dat in een klein kastje met slechte airflow, vier drives, modem, nic, grabber, agpvga, sound. Heb wel een duct op mijn cpufan gezet en een gat met papst bovenin de kast gemonteerd. Duct, fan en Alpha samen leverden zo'n 15 graden winst op.

Kan je nagaan wat er gebeurt als je d'r een delta opschroeft ;)

De schroefbevestiging is overigens zo stevig als dat 'ie stabiel is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• TDLofCC
Op woensdag 19 juni 2002 13:52 schreef erikv1983 het volgende:
ik ben mischien ook wel vanplan een alpha PAL8045T te halen maar op http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_759^1039^1050,00.html staat hij er niet bij :?
Duss ... mocht je hem willen hebben ;)
Mail me maar.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:33 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[..]

Duss ... mocht je hem willen hebben ;)
Mail me maar.
jah hij moet wel op een Asus A7A 266 kunnen he :?

Verwijderd

Alpha PAL8045 met Delta FFB0812SHE - 80 x 80 x 38 mm. lijkt me pas een vet koelertje... Luchtverplaatsing: 116,5 m³/h :D

en hij moet wel op een Asus A7A 266 kunnen he :?

sorry dubbel |:(

• TDLofCC
Las net op die 8045 mb site dattie niet past ... maar las ook weer een post op GoT dat hij WEL past ...

Dus nu weet ik het niet meer.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 16:15 schreef erikv1983 het volgende:
Alpha PAL8045 met Delta FFB0812SHE - 80 x 80 x 38 mm. lijkt me pas een vet koelertje... Luchtverplaatsing: 116,5 m³/h :D

en hij moet wel op een Asus A7A 266 kunnen he :?

sorry dubbel |:(
Als je stilte wilt moet je die al zeker niet nemen, neem het van mij aan ;)
Koelt wel beestig goed :)

• pilsjesman
  • Laatst online: 14-07 19:51

pilsjesman

GEEN icon !

Hij past op mij epox k3a+ :9

Waar haal je hem vandaan Thedarklord666?
En kan je hem ook krijgen met de veel genoemde PAPST 8412 NG ???

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• TDLofCC
Ik had de fan al, delta 80MP, dus had ik alleen de heatsink gehaald ...

Had um toen bij OC-shop gehaald ... goeie sjop, alleen duur.
Hij is op meerdere plaatsen te krijgen, 2cooltek.com heeft um ook wel. Kan je de fan er los bij kopen.

Maar die van mij is ook tekoop ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 16:15 schreef erikv1983 het volgende:
Die had ik hier, die combo. Word je gek van..

Edit: Ow, en dikke kans dat die Alpha beter gaat koelen dan wat je nu hebt. Zelfs met een wat sterkere papst zijn ze vaak stiller.
Je kan ook een enermax fan kopen. Kun je regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Is inmiddels binnen en gemonteerd (Alpha 8045t + Papst n2g) Systeem is stiller geworden en na een uur Burnk7 56 graden C ipv 62, dus een verbetering van 6 graden en een stiller systeem. Netjes dacht ik zo....

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 11:51 schreef MightyRaven het volgende:
Van http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc340201.htm
3-pin Fan Speed Monitor
Fan Speed Monitor connector* (3-pin) providing real time rotational speed of the power supply fan to the system. Most motherboard has at least one extra 3-pin fan connector in addition to the standard CPU fan connector.

turbo mode: Insertion of this connector to the motherboard automatically kicks the power supply fan to high speed.
Ik zou even die fan monitor kabel lostrekken, wellicht dat dat een flink verschil maakt.
Pagina: 1