[PHP] String aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig een functie te schrijven waarbij de <P> en <BR> tags die aan het begin en aan het einde van de string staan moeten worden verwijderd. Het aantal van die tags is helaas variabel. Ik had al bedacht dat je het beginstuk van de string moet hebben tot de laatste '><' en daar een replace-actie op moet uitvoeren.. Alleen het lukt allemaal niet zo lekker.. Weet iemand welke in welke richting ik het moet zoeken?

We need more cowbell

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mogen ze ook midden in de zin verwijderd worden :?

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, alleen de begin-tags, en de eind-tags. Het is namelijk de bedoeling dat de tekst uit een editable IFRAME wordt opgeslagen in een MySQL database. En een IFRAME heeft de irritante eigenschap nogal wat overbodige <P>-tjes en nbsp; en <BR>-retjes neer te planten in de innerHTML. En die wil ik dus kwijt aan het begin en aan het einde, de tussenliggende tags mogen blijven.

We need more cowbell

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 10:47
Ik denk dat je richting een reguliere replace expressie moet kijken. preg_replace o.i.d.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 17 juni 2002 11:39 schreef Toni het volgende:
Nee, alleen de begin-tags, en de eind-tags. Het is namelijk de bedoeling dat de tekst uit een editable IFRAME wordt opgeslagen in een MySQL database. En een IFRAME heeft de irritante eigenschap nogal wat overbodige <P>-tjes en nbsp; en <BR>-retjes neer te planten in de innerHTML. En die wil ik dus kwijt aan het begin en aan het einde, de tussenliggende tags mogen blijven.
Maar komen er ook <BR>'s en <P>'s voor in het midden van de zin, die je niet wil strippen, anders kan het nl. gewoon netjes met een http://www.php.net/manual/en/function.str-replace.php en anders moet je even naar een regexp. gaan kijken

Verwijderd

Er is echt iets mis met je eigen pagina's als er extra ptjes en brretjes in je pagina komen. Een IFRAME is toch gewoon een losstaand frame in je pagina, die toch 0,0% van de pagina die je daarin laadt verandert?!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

code:
1
2
3
4
5
/(<br( \/)?>)+$/i

en