Toon posts:

low-level format slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het slecht om een Scsi-harddisk low-level te formateren?
En wat gebeurt er als je dit halverwege afbreekt?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
low level format afbreken. ai ... dat schijnt je schijf niet echt tof te vinden ( lees crash en burn )

ook verloopt vaak de garantie op de schijf na low level format.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

keiemand die het had met een seagate en die kreeg een nieuwe en nog een nieuwer model ook.

some people have all the luck :(

= TheGrimReaper op tweakers

Verwijderd

ligt eraan , als je in de bios na het afbreken van een low level format de aanduiding van de grootte nog ziet[ na restart pc ]kun je hem opnieuw lowlevelen,
is er niets aan de hand , zie je de grote niet is het waarschijnlijk te laat. low level duurt trouwens heel lang, ligt aan de grootte van de schijf, maar 2-3 uur kan het wel duren [soms langer]

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Hmm, ik heb dus ook net een scsi hd, die bleef hangen bij het begin van de lowlevel format, deed nix meer en kon hem niet afbreken, MOEST dus resetten, en sindsdien doet de hd het niet meer, wordt niet gevonden door de scsi kaart, die hangt bij de id waar de hd op zit.
Aangezien de hd nog maar een maand oud is, heb ik dus een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gehaald heb, heb nog geen al te uitbreide uitleg gegeven, moet ik nou wel zeggen dat het door een mislukte lowlevel format komt, of ben ik dan waarschijnlijk de garantie kwijt? Het gaat om een Quantum Atlas V 9,1 GB.

Thx

Verwijderd

ritch: klink eerlijk gezegt als termination probleem

Verwijderd

Wel vaag dat jullie aan low-level format's doen... ook al is ie OEM, dan is ie alsnog ge-low-level formateerd... ik heb mijn Atlas V niet hoeven te low-level-formateren. Allen ff wat partities gemaakt, en fdisk! Pronto!

Verwijderd

Wat heb je eigenlijk aan dat low-level formateren ? Kan het bad-sectors wegpoetsen ?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
nee, het is de ultime manier om alle data van je disk te krijgen. ook partittie gegevens e.d.

Verwijderd

Topicstarter
in het scsi bios word de schijf nog herkend

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
ja volgens mij kan het wel bepaalde bad-sectors wegpoetsen..
Pagina: 1