There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Er zal ongetwijfeld een manier zijn om het te detecten, maar het makkelijkste imho is om de interface zo te bouwen, dat er genoeg ruimte is. Keihard je eigen font gebruiken zou ik niet doen, mensen zetten m niet voor niets op 125% en tis dan niet zo cool als je opeens een progje hebt waarbij je met een vergrootglas moet kijken wat er staat, omdat de programmeur geen zin had om rekening te houden met een groter font
Exact expert nodig?
Mischien ken je er beter voor zorgen dat de groottes van je labels wordt aangepast adhv de fontsize. Als mensen hun font op big hebben staan hebben ze dat niet voor niks (slechtziendheid oid).
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Probleem zit 'm in het feit dat er een custom-made huis-stijl gebruik en geen standaard windows vensters.Layout op grote letters aanpassen is dus niet echt makkelijk. Maar wie weet waar ik kan controleren of dat de fontsize groter staat dan 100%
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Daar zullen jullie slechtziende klanten blij mee zijnOp maandag 17 juni 2002 15:56 schreef Xanion het volgende:
Probleem zit 'm in het feit dat er een custom-made huis-stijl gebruik en geen standaard windows vensters.Layout op grote letters aanpassen is dus niet echt makkelijk. Maar wie weet waar ik kan controleren of dat de fontsize groter staat dan 100%
Maarre check system fontsize misschien issie bruikbaar (1e hit op google toen ik zocht op "Visual Basic" system font size)
Exact expert nodig?
Pixels of twips maakt niet uit, behalve dat VB op de achtergrond de pixelgrootte van het font wel omrekend naar twips (hoewel ik trouwens dacht dat fontsize wel in pixels gaat) heb je daar oko nog de Screen.TwipsPerPixelX en -Y properties voor.Op maandag 17 juni 2002 16:38 schreef dev het volgende:
Jij berekend zeker in pixels? Twips worden aangepast aan de fontsize.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Volgens mij worden twips aangepast aan small/large fonts, het aantal Twips/Pixel veranderd dan. Als je dus je berekingen met trips doet veranderd alles mooi.Op maandag 17 juni 2002 16:45 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Pixels of twips maakt niet uit, behalve dat VB op de achtergrond de pixelgrootte van het font wel omrekend naar twips (hoewel ik trouwens dacht dat fontsize wel in pixels gaat) heb je daar oko nog de Screen.TwipsPerPixelX en -Y properties voor.
Laptop is aan het rebooten, maar de fontsize was al aangepast (large, 125% dus) en twipsperpixelx en y geven nog 15 terug. Zo nog even kijken als dat ding weer is opgestartOp maandag 17 juni 2002 17:14 schreef dev het volgende:
Volgens mij worden twips aangepast aan small/large fonts, het aantal Twips/Pixel veranderd dan. Als je dus je berekingen met trips doet veranderd alles mooi.
Je hebt volkomen gelijk, twipsperpixelx en y veranderen, die zijn nu 12.
Alleen m'n windows ziet er nu niet meer uit
Exact expert nodig?
Pagina: 1