Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[rounded cable] enkele floppy cable?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik zie op diverse sites rounded floppy cables, maar dit zijn altijd die kabels met 2 floppy-aansluitingen. Dit is nog vanwege "vroeger" toen PC's 2 floppydrives hadden. Zijn er ook rounded floppycables met maar 1 aansluiting? (dus voor slechts 1 3.5" floppydrive?)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

zelf modden?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat maakt het uit dat er een extra connectorretje aan zit?
Anders lijkt het me een koekje (piece of cake :P ) om een kabel met 2 connectors te modden tot een kabel met 1 connector en een kapot stukje kabel :)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 17 juni 2002 11:16 schreef sdomburg het volgende:
Wat maakt het uit dat er een extra connectorretje aan zit?
Anders lijkt het me een koekje (piece of cake :P ) om een kabel met 2 connectors te modden tot een kabel met 1 connector en een kapot stukje kabel :)
Lijkt me idd niet zo moeilijk. Hoe noemen ze dat gereedschap nou.............
.....................
......................

Oja, een schaar :)

Die kabels zijn toch altijd te lang, zelfs in mijn bigtower is die gerounde veels te lang :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb er hier 2 met maar 2 aansluitingen. Maar je kan ook de connectoren ervanaf halen en de kabeltjes van elkaar halen. Moet je alleen opletten dat je waar de connectoren zaten je de kabeltjes aan elkaar laat, omdat op die plekken het metaal bloot ligt, en zo kunnen ze niet tegen elkaar komen.

specs

Verwijderd

kijk op de site van CoolerMaster (retail edition).

Daar staan een paar leuke kabels

Verwijderd

wat the hell maakt 1 zon connector nou uit en dat rounden is zeer makkelijk
/me is bezig met case modden

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 11:39 schreef fuxxe het volgende:
wat the hell maakt 1 zon connector nou uit en dat rounden is zeer makkelijk
/me is bezig met case modden
Simpel, ik wil zo min mogelijk overbodige kabel in m'n kast. En aangezien ik (net zoals de meeste tweakers) maar 1 floppydrive heb, heb ik geen behoefte aan die 2e kabel ;)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
dan knip je de rest er vanaf

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

gewoon knippen, heb ik ook gedaan ;)

Verwijderd

/me heb gewoon die connector die normaal op het mobozit er afgehakt :) die voor de 2de floppy kon ik wel missen :)
zo heb ik ook nog een TWIST er in >:) en rounded ofcourse

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

Heb er laatst weer een gekocht bij Icopcomputers, kosten slecht €4,50 (en is nog mooi geel ook nog :) )

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik knip het overtollige stuk er altijd af. :)
Zorg dan wel dat je weet wat de goede kant is, als je niet oplet dan kost het je een nieuwe kabel. :X

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Epsilon

waarom haal je niet gewoon de middelste connector eraf?

Want anders kan je misschien je floppydrive niet meer boven in een bigtower doen.

je haal de middelste connector eraf, maakt de kabels los van elkaar, en doet er een stukje tape opheen. Klaar is kees ":)

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
eeeh, nog een vraagje: bestaan er ook enkelvoudige ATA rounded cables? Ik heb 3 IDE devices, en elk device zit op een aparte controller (er zitten er 4 op m'n mobo). Dis heb ik geen behoefte aan die middelste stekker.
Kan je soms ergens rounded cables op maat laten maken? Da's nog veel handiger lijkt me :9~

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 18:48

AleXtc

Wannabe Pirat

Jongens, kijk nou ff verder dan je neus lang is........

www.xxlcases.nl hebben alle kabels die je wilt....(bijna)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dure zaak man, simpele casefan is al 6 euro duurder als ergens anders....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Epsilon

Op maandag 17 juni 2002 13:34 schreef Microkid het volgende:
eeeh, nog een vraagje: bestaan er ook enkelvoudige ATA rounded cables? Ik heb 3 IDE devices, en elk device zit op een aparte controller (er zitten er 4 op m'n mobo). Dis heb ik geen behoefte aan die middelste stekker.
Kan je soms ergens rounded cables op maat laten maken? Da's nog veel handiger lijkt me :9~
antwoord: SCHAAR
gewoon afknippen.

Middelste connector eraf: gewoon eraf halen en stukkie tape om DAT stukje kabel waar de connector heeeft gezeten. moeilijk he :)

Verwijderd

Meestal heb je zo'n kabel en de connectors zijn daar doorheen gedrukt, meestal drukken ze daarbij de kabels voor een groot deel kapot, maar dat maakt niet uit omdat de connectors ook goed geleiden. Als je de middelste connector dan eruit rukt dan doet 9 van de 10x je kabel het niet meer (uit ervaring) Ook moet je ff opletten dat je dus bij de middelste connector knipt, de twist die erin zit is belangrijk. Anders kan je soms hele rare dingen krijgen (ook uit ervaring)

Je kan ook bij de elec 80 polig draad kopen (priegel draadjes zijn dat) en dan zelf een connector erop bouwen. Is wel een kutwerk, maar dan heb je ook perfecte kabels.

Maar btw ik snap niet heel dat idee van de rounded cables. Natuurlijk minder kabel = betere airflow dat snap ik wel, maar ik heb mijn kabel vanuit het moederbord met tape tegen de zijkant aan geplakt en helemaal totaan de hdd/dvd lang de zijkant. Dan heb je nog veel minder last van die kabels. Wel zorgen dat ze lang genoeg zijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

was bezig met rounden van kabels en toen kwam ik in een doos een floppy kabel tegen alleen dan zonder zo'n getwist stukkie. het was een lekkere korte zonder slave connector dus ik denk dan round ik die en vervang de huidige veelste lange kabel met slave en twist.

alleen die twist was dus belangrijk en toen moest ik achteraf zelf het goede stukkie lossnijden en twisten. het is gelukt gelukkig.

heb nu een gerounde IDE kabel met brander en cdrom en een gerounde floppy kabel. HD 80 aderige kabel nog nie geround, maar die heb ik mooi opgevouwen tussen HD en floppy gestopt dus airflow is wel ok nu.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Bij MyCom in Utrecht heb ik vorige week 2 rounded floppy cables gehaald. 45 cm lang. Eentje werkt er iig uitstekend. Ze waren 9 euro (per stuk).

Misschien dat dit je wat helpt?

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik had nu ook zo'n rounded floppy cable voor 2 devices, alleen heb ik hem nu na de eerste al afgeknipt dus zodat ik er wel 2 heb, maar niet die laatste.

Mijn probleem is nu dat hij niet zo werkt als dat hij zou horen te werken.
Moet ik de draaitjes nog verdraaien ofzo ?/
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen

Verwijderd

PowerParts(.nl) heeft Rounded met 2 aansluitingen(1 op mobo, 1 floppy).
Kabels zijn mooi, en werken goed.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

op www.freezinghardware.nl hebben ze rounded floppykabels met 1 connector voor de floppy, in 45 en 55 cm, ik heb zelf de 55cm

[specs]

• m-m
  • Niet online

m-m

oude }:O

[ Voor 83% gewijzigd door m-m op 04-02-2003 17:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.