Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2
Waar slaat dat in godsnaam op? Zeker een intel gebruiker, nofi verder hoor, maar tochOp maandag 17 juni 2002 10:58 schreef hellfire_ultd het volgende:
Het zou wel eens aan je VIA chipset kunnen liggen.
Maar, ontopic:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen mijn cpu is geunlocked door einsteyn, met garantie dus. Ik heb em teruggestuurd en de unlock was idd niet goed meer. Ze hebben hem opnieuw gedaan voor me en nu werkt het weer.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Mmmhhh idd omdat de unlock niet uit een soldering bestaat kan het door redox reacties (er loopt stroom doorheen) langzaam minder worden. Ik las op www.overclockers.com dat je het beste reparatie verf voor je autoruit verwarming kunt gebruiken (dat bruine spul). dat geleidt heel goed en is beter bestand tegen lang gebruik.Op maandag 17 juni 2002 11:18 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Waar slaat dat in godsnaam op? Zeker een intel gebruiker, nofi verder hoor, maar toch
Maar, ontopic:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen mijn cpu is geunlocked door einsteyn, met garantie dus. Ik heb em teruggestuurd en de unlock was idd niet goed meer. Ze hebben hem opnieuw gedaan voor me en nu werkt het weer.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Thanx,Op maandag 17 juni 2002 11:18 schreef -=MOL=- het volgende:
Wordt weer een leuk klusje
Heb die proc bij CTW gekocht, wie weet dus ook garantie.
Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2
Hmmm, even voor de duidelijkheid. Ik had garantie op de unlock bij einsteyn, niet op de cpu. Ja ook wel, maar alleen als hij kapot zou gaan door normaal gebruik (niet het geval bij mijOp maandag 17 juni 2002 11:27 schreef spil het volgende:
[..]
Thanx,
Wordt weer een leuk klusje![]()
Heb die proc bij CTW gekocht, wie weet dus ook garantie.
Nog even terugkomend op die flame op je via chipset. Hij heeft idd intel, kijk maar bij zijn specs
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Offtopic:Op maandag 17 juni 2002 11:27 schreef -=MOL=- het volgende:
Nog even terugkomend op die flame op je via chipset. Hij heeft idd intel, kijk maar bij zijn specs
Yep, zie z'n spec. Intel 845E / Pentium-IV 1.6A@2800 (Intel cooler)
Haha, eerst zien dan geloven zeg ik altijd maarOp maandag 17 juni 2002 11:30 schreef spil het volgende:
[..]
Offtopic:
Yep, zie z'n spec. Intel 845E / Pentium-IV 1.6A@2800 (Intel cooler)
Verwijderd
beetje zinloos om een compleet topic voor te openen;
Wat is het ergste kan gebeuren als het unlocken verkeerd gaat? Dat de CPU alleen op de standaard multiplier kan, of verkloot je ook heel gemakkelijk je hele proc?
Ik zit te twijfelen of ik het zal doen, 'k wil de multiplier wel een stapje omhoog gooien. M'n FSB staat nu op 145 maar kan (waarschijnlijk) niet hoger door cheap-o-memory.
Als je pech hebt is je CPU gelijk dood. Heb het al meerdere malen gelezen hier. Zoek maar op XP unlock ofzo. Dan kom je wel wat rampen tegenOp maandag 17 juni 2002 13:43 schreef Vimana het volgende:
[off-topic]
Wat is het ergste kan gebeuren als het unlocken verkeerd gaat? Dat de CPU alleen op de standaard multiplier kan, of verkloot je ook heel gemakkelijk je hele proc?
Ik zit te twijfelen of ik het zal doen, 'k wil de multiplier wel een stapje omhoog gooien. M'n FSB staat nu op 145 maar kan (waarschijnlijk) niet hoger door cheap-o-memory.
Heb eerst nog wel gezocht op GoT en Google maar kon niet direct iets vinden.Op maandag 17 juni 2002 13:43 schreef Vimana het volgende:
[off-topic]
Heb altijd gedacht dat een andere multiplier instelling dan de gelockte zou resulteren in de default multiplier. Blijkt nu dus dat je een 'CPU Initialisation error' krijgt, kwam niet eens tot POST en moest de BIOS resetten om weer te proberen. Ik was dus voornamelijk op zoek naar andere redenen die ditzelfde symptoom zouden veroorzaken.
CTW levert inderdaad gewoon garantie, ze unlocken alleen niet meerOp maandag 17 juni 2002 11:30 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmm, even voor de duidelijkheid. Ik had garantie op de unlock bij einsteyn, niet op de cpu. Ja ook wel, maar alleen als hij kapot zou gaan door normaal gebruik (niet het geval bij mij). Maargoed je hebt bij CTW garantie op je CPU, niet op de unlock. Die heeft tweakers voor je gedaan. Maybe heb je garantie, maar volgens mij deden ze dat niet. Wat je kan doen is zelf opnieuw unlocken of em opsturen naar bijvoorbeeld Rick2001. Die heeft al voor velen hier een cpu unlocked!
Als ik die HeatSink er weer vanaf heb, dan kan ik meteen weer eens kijken of ik 'm nog wat gladder kan maken. er zaten duidelijke sporen van een frees op m'n Alpha PAL6035.