Toon posts:

V7100/T & Sony CPD-17SFII refresh prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony 17" trinitron monitor en een asus v7100/T Geforce2 mx
gebruik de asus 6.18 drivers
desktop 1024*768 16bits 75Hz
maar het beeldscherm flikkert toch alsof het 40Hz is..ook bij spelletjes..en die zijn echt niet te spelen..krijg ook zoiets als trace-image dus dat ziet er niet uit..en je krijgt er koppijn van..wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderd

wat heb je voor refresh staan bij de eigenschappen van de adapter? Als ik daar "optimal" selecteer (standaard instelling geloof ik) springt 'ie ook op 60 Hz, terwijl de monitor (iiyama 702ht) makkelijk hoger aankan. Zelf de juiste refresh selecteren uit het lijstje werkt echter wel (ik zet hem meestal op 100).
Kan je geen hogere refreshes selecteren, dan moet je even op zoek naar de juiste driver voor je monitor denk ik.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Azy kijk eens bij (daar gaat ie).
Instellingen/geavanceerd/ gforce2mx/aditionel properties/direct3d settings/more 3d/ en dan staat er onderin dit scherm >>Vertical sync Mode<<
Wellicht staat hier iets niet jofel, hier staat het op auto, probeer daar eens wat>
Auto betekend volgens mij dat in d3d sync hetzelfde staat als bij je desktop,(hier wel in ieder geval).
heb je geen onscreen menu waar je dat kan controleren?
(heb hier wel wat veranderd met GeTune, de bovenste 2 opties aangevinkt en agp op 2x gezet)
jan

Verwijderd

Topicstarter
V-sync staat uit.
verder dx8 geprobeerd ...geen verschil..

het probleem is bij de desktop wel minder geworden maar in bijv CS is het net of er een mobiel naast ligt te storen.

monitor kan toch 75Hz gaan en normaal was dat altijd ok.

Verwijderd

Topicstarter
nu flikkert hij alleen nog maar met CS...van die vage strepen door het beeld als je beweegt...net of er uds een mobiel afgaat ernaast...(ligt er niet in de buurt en speakers zijn goed afgeschermd)
verder kraakt hij elke 15 min....