Op maandag 17 juni 2002 19:56 schreef JvS het volgende:
helaas voor diegene zijn zij blijkbaar niet onze doelgroep en zijn er zat anderen die deze manier van netjes, streng en enigszins nog een klein beetje vernieuwend houden wel prettig vinden

.
Het grote nadeel is dat dat meestal NET de users zijn die anderen graag helpen, waardoor weer de "ik stel eventjes snel mijn vraag" users worden aangetrokken, want immers de buurman zei dat je op GoT zo lekker snel wordt geholpen...
vicieuze circel, waar wij als crew wat aan proberen te doen

.
gatverdikkie, wat een paternaliserend stukje.
alsof die behulpzame users inderdaad die kneusjes zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen;
ik ben het niet geheel met de topicstart eens, ik denk ook net als de modjes dat 95% van de klagers in LA onterecht bezig zijn.
maar het idee van een strakke scheidslijn tussen über- en unter-users vind ik eng, en ik vertrouw dat geheel niet toe aan die bureaucraatjes in de GoT-crew om mij daarvoor te beschermen (tja, zodra het 's avonds afkoelt, merk ik toch wat crew-bash hormoontjes in mn bloed opkomen

)
misschien zit er best wel wat in dat er soms over-moderatie aanwezig is, mods die dusdanig stevig aanwezig zijn dat er als gewone user bijna niet meer tegenop te replieen valt; een topic wordt dan niet eerst gewoon beantwoord, maar eerst langs de meetlat van goed-en-fout gelegd.
eerlijk gezegd vraag ik me af wat er mis is om zo af-en-toe gewoon eens zo'n topic niet af te sluiten en de starter gewoon stevig en gemeend af te flamen, lucht vaak enorm op.
uiteindelijk geloof ik niet dat er mensen zijn die voor GoT een 'te laag niveau' hebben. hooguit dat er mensen zijn die wat manieren bij moeten leren of die denken misbruik te kunnen maken van de anonimieteit van het medium.
slotjes vervullen in dat opvoedingsproces een rol, maar ga nou niet zeggen dat slotjes de kurk zijn waarop GoT drijft, dan zink ik liever.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen