Toon posts:

Klein vraagje.. Slotjesdiscussies in LA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..
Het valt me op dat als er een topic hier wordt gestart in LA over een gesloten topic dat een gebruiker zelden in het gelijk wordt gesteld of bijna nooit..

door een mod dan..
valt me op.. heeft het dan nog zin om als user een topic hier te plaatsen over een gesloten topic?
IMO niet want de user wordt toch bijna nooit in het gelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

uhm als de user gelijk heeft krijgt ie dat

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Imho wel, als je zeker weet dat een mod onterecht bezig is geweest, en dit nogmaals ter discussie wilt stellen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, dat heeft ook geen zin, zie het sticky maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Jah, dat klopt misschien wel, maar waarom wordt de user bijna nooit in het gelijk gesteld?
Omdat een topic meestal terecht dicht is, ja. Als zo'n user dan hier een topic opent om te klagen, zie je vaak dat de modjes (en soms anderen ;) ) gewoon goed beargumenteren waarom een topic dicht is.
Het komt dus gewoon veel vaker voor dat een user de FAQ niet helemaal heeft gelezen dan dat een modje een fout maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Zoals D2k zegt, als de user gelijk heeft, gaat het topic terug open.
Maar meestal zijn de LA - topics over gesloten topics redelijk schreeuwerig, agressief en onterecht.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Mij valt het op dat de meeste mensen die een LA openen over hun gesloten topic of eens flink gaan flamen of niet gezocht hebben of de FAQ's niet gelezen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 10:40 schreef whoami het volgende:
Maar meestal zijn de LA - topics over gesloten topics redelijk schreeuwerig, agressief en onterecht.
idd
je kan beter per mail contact opnemen met de mod en het RUSTIG uitleggen dan heb je meer kans volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 17 juni 2002 10:40 schreef whoami het volgende:
Ja, bijvoorbeeld deze: [topic=506355/1/50] . Je verwacht toch echt niet dat iemand hem dan weer opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 10:40 schreef OProg het volgende:
Mij valt het op dat de meeste mensen die een LA openen over hun gesloten topic of eens flink gaan flamen of niet gezocht hebben of de FAQ's niet gelezen hebben...
Ik hebb toenstraks een topic gelezen van iemand hier en daar werd op een gegeven moment gewoon in gegist met welk doel hij dit topic zou hebben gepost terwijl hij er niet in zat te klagen mijn topic is gesloten en nu :S

Nee er werd in gezegt dat hij misschien het topic wel heeft geopend omdat zijn topic was gesloten dat doet er toch niet toe als hij een topic post met een heel verhaal erin van wat hij beter vindt kunnen

Je zal nu wel denken "wat heeft dit met jouw topic te maken?" op zich niets maar ik probeer opbouwende kritiek te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 10:42 schreef polaris het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld deze: [topic=506355/1/50] . Je verwacht toch echt niet dat iemand hem dan weer opent?
dan noem je wel een topic hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzilla: komt omdat de moderators op 1 lijn zitten qua modereren en je heel goed dient te beargumenteren dat je -wel gelijk heb.

Ik weet van SP dat er wel wel eens users zijn waarvan het topic weer is geopend en die zullen er voor de andere fora ook wel zijn ;)

Helaas is de reden voor het openen van een LA topic al fout: klagen om het klagen. En niet om met argumenten te komen waarom het anders moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/526029

had ik gister gesloten, maar kreeg een net en vriendelijk mailtje van de topicstarter.

Heb ik hem daarna gewoon weer geopend. Met vriendelijk en onderbouwde kritiek of de vraag om uitleg, dan bereik je er heus wel wat mee...

Het gaat vooral de manier waarop. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

ff 2 voorbeeldjes
[topic=419155/1/100]
[topic=394534/1/100]
mag je zelf kijken hoe je hier op zou reageren als je in mijn schoenen stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 10:49 schreef Godzilla het volgende:

[..]

dan noem je wel een topic hoor |:(
Helaas is dat wel het nivo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 10:55 schreef D2k het volgende:
ff 2 voorbeeldjes
[topic=394534/1/100]
mag je zelf kijken hoe je hier op zou reageren als je in mijn schoenen stond
Dat was een geintje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 10:57 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Dat was een geintje :{
:*
kon zo snel geen andere vinden die ik heropend heb ;) en der zijn er wel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Btw als een topic gesloten wordt in P&W en iemand vraagt iom uitleg en op een gegeven moment wordt er gegt ja er wordt te streng op geled waarom wordt een topic dan gesloten onder het mom: "er wordt streng gemod op P&W?" ik vindt dat mensen daarachter schuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op maandag 17 juni 2002 11:43 schreef Godzilla het volgende:
Btw als een topic gesloten wordt in P&W en iemand vraagt iom uitleg en op een gegeven moment wordt er gegt ja er wordt te streng op geled waarom wordt een topic dan gesloten onder het mom: "er wordt streng gemod op P&W?" ik vindt dat mensen daarachter schuilen.
Hoe bedoel je? Ik kan je niet helemaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 11:51 schreef whoami het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik kan je niet helemaal volgen.
w8! stel.. in P&W wordt een topic gesloten en je gaat hier klagen en de mod komt die het heeft gesloten en die zegt gewoon: "Ja in P&W wordt nou een maal streng gemod" dan is het toch net alsof alles onder het momvan: "er wordt hier streng gemod gesloten wordt?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 11:53 schreef Godzilla het volgende:

[..]

w8! stel.. in P&W wordt een topic gesloten en je gaat hier klagen en de mod komt die het heeft gesloten en die zegt gewoon: "Ja in P&W wordt nou een maal streng gemod" dan is het toch net alsof alles onder het momvan: "er wordt hier streng gemod gesloten wordt?"
en nou nog een keer zodat ik het ook snap :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 17 juni 2002 11:43 schreef Godzilla het volgende:
Maar je bent het toch wel een beetje met iedereen eens dat er veel crap-topics worden geöpend.
Daarom de strenge mod-acties, anders wordt het al snel een zooitje. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Dit wordt nooit als reden aangehaald voor een slotje. Het is waar dat er streng gemod wordt in P&W, maar de reden daarvoor is dat we het niveau toch een beetje redelijk willen houden.
Scriptrequest, RTFM-vragen, ... zorgen niet voor een goed niveau en worden daarom gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 11:58 schreef whoami het volgende:

[..]

Dit wordt nooit als reden aangehaald voor een slotje. Het is waar dat er streng gemod wordt in P&W, maar de reden daarvoor is dat we het niveau toch een beetje redelijk willen houden.
Scriptrequest, RTFM-vragen, ... zorgen niet voor een goed niveau en worden daarom gesloten.
weet ik maar als iemand erover gaat klagen dan wordt het wel als reden gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op maandag 17 juni 2002 12:44 schreef Godzilla het volgende:

weet ik maar als iemand erover gaat klagen dan wordt het wel als reden gegeven..
Heb je daar dan voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 10:39 schreef sdomburg het volgende:
Jah, dat klopt misschien wel, maar waarom wordt de user bijna nooit in het gelijk gesteld?
Omdat een topic meestal terecht dicht is, ja. Als zo'n user dan hier een topic opent om te klagen, zie je vaak dat de modjes (en soms anderen ;) ) gewoon goed beargumenteren waarom een topic dicht is.
Het komt dus gewoon veel vaker voor dat een user de FAQ niet helemaal heeft gelezen dan dat een modje een fout maakt :)
Bingo; 10 punten ;)

Tja, je omschrijft precies, waarom topics bijna nooit heropend worden. De slotjes zijn bijna altijd terecht en gezet, omdat wij gewoon als crew op 1 lijn zitten in het beleid.

Uiteraard maken we wel eens een foutje, we zijn ook maar mensen :+ Als dat gebeurt, dan is een LA-topic volledig terecht, echter de ervaring leert, dat de user in bijna alle gevallen degene is die een foutje gemaakt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zo zeggen: lees mijn topic ;). Als iemand met goede argumenten aankomt en normaal iets tikt, gaat z'n topic wel weer open hoor :)

vandaag nog een voorbeeld van:
[topic=526077/1/999]

Ook wij sluiten soms wat al te snel een topicje, tvout gaan bijna altijd over FAQ vragen en dan ben je snel geneigd dit te sluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Wat er wel eens aan de hand is (zie het linkje wat JvS aanlevert) is dat de topicstarter bij wijze van spreken al bergen verzet heeft (al het één en ander geprobeerd heeft) en een topic start met _alleen_ een omschriiving van het probleem en een vraag om advies.

Als je bijvoorbeeld de _originele_ topicstart van dat topic neemt kreeg je direct het gevoel dat de topicstarter _direct_ naar GoT is gerent voor een oplossing. Het topic gaat op slot en naar het zich laat aanzien terecht. De topicstarter weet echter wat hij al allemaal gedaan heeft, en voelt zich behoorlijk genaait.

Dat is waar het (vaak) fout gaat. De topicstarter weet dus blijkbaar meer dan dattie gezegd heeft. Hattie echter meteen duidelijk gemaakt dattie dit, dat, zus en zo al geprobeerd heeft, hier en daar heeft gekeken, en onderhand tot [conclusie] is gekomen was er niks aan de hand gweest.

Vandaar we ook zeggen (middels de FAQ) dat een goeie topicstart belangrijk is. Niet alleen de concrete info over het probleem die je aanlevert, maar _ook_ de presentatie is van invloed.

Er is dus vaak een goeie reden voor een slotje, maar als topictarter heb je dat vaak niet door, omdat de reden het ontbreken van informatie is die je zelf _wel_ weet (of had kunnen weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als een stem van buitenaf telt: Ik zie zelden een topic onterecht dichtgaan. De prutsers die ongelijk krijgen hebben dat dusdanig vaak dat het gewoon triest is dat betreffend persoon dat niet doorheeft.

Soms gaat er 1 onterecht dicht, maar dat is vaak in no-time opgelost (onlangs met een V-B vraagje ....)

Nee, indien het echt vervelend wordt komt er wel en rondje crewbashen, maar vooralsnog is het buiten daarvoor te warm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 11-10 13:26

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 juni 2002 10:36 schreef Godzilla het volgende:
Hoi..
Het valt me op dat als er een topic hier wordt gestart in LA over een gesloten topic dat een gebruiker zelden in het gelijk wordt gesteld of bijna nooit..

door een mod dan..
valt me op.. heeft het dan nog zin om als user een topic hier te plaatsen over een gesloten topic?
IMO niet want de user wordt toch bijna nooit in het gelijk gesteld.
De user heeft zelden gelijk.

+ diegene die wel gelijk hebben doen dit niet via LA maar via mail / ICQ :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)

[..]

Je bedoelt zeker dit weer : [topic=411717/1/100]

Dus dat als een user komt klagen, dat men het afdoet als 'te laag niveau'. Als het dat is, kan ik maar 1 ding zeggen: D2k heeft dan altijd gelijk :) (nouja heeft het vaak wel goed door hoor)

Echter als het niet correct is gegaan dan volstaat een ICQ'tje vaak meteen (net nog gemerkt), waarin je jouw mening uit de doeken doet. Meestal krijg je wel het voordeel van de tijfel hoor, dus ik zou graag voorbeelden willen zien van users waarbij het onterecht is afgewimpeld dat de vraag te simpel was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op maandag 17 juni 2002 19:52 schreef Glimi het volgende:
Je bedoelt zeker dit weer : [topic=411717/1/100]

Dus dat als een user komt klagen, dat men het afdoet als 'te laag niveau'. Als het dat is, kan ik maar 1 ding zeggen: D2k heeft dan altijd gelijk :) (nouja heeft het vaak wel goed door hoor)

Echter als het niet correct is gegaan dan volstaat een ICQ'tje vaak meteen (net nog gemerkt), waarin je jouw mening uit de doeken doet. Meestal krijg je wel het voordeel van de tijfel hoor, dus ik zou graag voorbeelden willen zien van users waarbij het onterecht is afgewimpeld dat de vraag te simpel was
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 17 juni 2002 19:35 schreef Predator het volgende:

[..]

De user heeft zelden gelijk.

+ diegene die wel gelijk hebben doen dit niet via LA maar via mail / ICQ :P
dat is frappant, maar wel waar. Vaak openen users ook alleen een topic in LA omdat ze hopen dan veel bijval te krijgen van andere 'slachtoffers' van dit geweldig kloterig gemodereerde forum :o. (tenminste, in al mijn negativisme vermoed ik dat weleens)....

helaas voor diegene zijn zij blijkbaar niet onze doelgroep en zijn er zat anderen die deze manier van netjes, streng en enigszins nog een klein beetje vernieuwend houden wel prettig vinden :).

Het grote nadeel is dat dat meestal NET de users zijn die anderen graag helpen, waardoor weer de "ik stel eventjes snel mijn vraag" users worden aangetrokken, want immers de buurman zei dat je op GoT zo lekker snel wordt geholpen...

vicieuze circel, waar wij als crew wat aan proberen te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 17 juni 2002 19:56 schreef JvS het volgende:

helaas voor diegene zijn zij blijkbaar niet onze doelgroep en zijn er zat anderen die deze manier van netjes, streng en enigszins nog een klein beetje vernieuwend houden wel prettig vinden :).

Het grote nadeel is dat dat meestal NET de users zijn die anderen graag helpen, waardoor weer de "ik stel eventjes snel mijn vraag" users worden aangetrokken, want immers de buurman zei dat je op GoT zo lekker snel wordt geholpen...

vicieuze circel, waar wij als crew wat aan proberen te doen :).
gatverdikkie, wat een paternaliserend stukje.
alsof die behulpzame users inderdaad die kneusjes zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen;

ik ben het niet geheel met de topicstart eens, ik denk ook net als de modjes dat 95% van de klagers in LA onterecht bezig zijn.

maar het idee van een strakke scheidslijn tussen über- en unter-users vind ik eng, en ik vertrouw dat geheel niet toe aan die bureaucraatjes in de GoT-crew om mij daarvoor te beschermen (tja, zodra het 's avonds afkoelt, merk ik toch wat crew-bash hormoontjes in mn bloed opkomen ;))

misschien zit er best wel wat in dat er soms over-moderatie aanwezig is, mods die dusdanig stevig aanwezig zijn dat er als gewone user bijna niet meer tegenop te replieen valt; een topic wordt dan niet eerst gewoon beantwoord, maar eerst langs de meetlat van goed-en-fout gelegd.

eerlijk gezegd vraag ik me af wat er mis is om zo af-en-toe gewoon eens zo'n topic niet af te sluiten en de starter gewoon stevig en gemeend af te flamen, lucht vaak enorm op.

uiteindelijk geloof ik niet dat er mensen zijn die voor GoT een 'te laag niveau' hebben. hooguit dat er mensen zijn die wat manieren bij moeten leren of die denken misbruik te kunnen maken van de anonimieteit van het medium.
slotjes vervullen in dat opvoedingsproces een rol, maar ga nou niet zeggen dat slotjes de kurk zijn waarop GoT drijft, dan zink ik liever.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bleeeegh, ten eerste koelt het hier niet af :P. En ten tweede bedoel ik niet te 'beschermen', maar is het wel zo dat de user die veel mensen helpt en veel aanwezig is en veel kennis heeft, liever op een forum zit waar interessante vragen gesteld worden en niet 100.000 keer hetzelfde langskomt.

Mensen die er veel vanaf weten trekken veel andere mensen aan en onder die mensen zitten ook veel mensen die niet snappen dat een forum vervelend wordt als je 30keer dezelfde vraag voorbij ziet komen (dat kan ik me ook wel voorstellen, is niets "unter" aan).

De kunst is het om dat soort mensen het doel en de werking van het forum uit te leggen (zaken opzoeken die al heel vaak gevraagd worden en ook in PW en WG bijvoorbeeld het niveau te 'respecteren' (waar het overigens in discussie met users vrij streng is).

niet bemoederend bedoeld ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 18 juni 2002 00:53 schreef JvS het volgende:

De kunst is het om dat soort mensen het doel en de werking van het forum uit te leggen (zaken opzoeken die al heel vaak gevraagd worden en ook in PW en WG bijvoorbeeld het niveau te 'respecteren' (waar het overigens in discussie met users vrij streng is).
ik snap het goed en mn opmerking is allerminst direct en enkel over die specifieke opmerking bedoeld (was enkel open deur die gemakkelijk als opstapje te gebruiken was :P)

'het' forum zou volgens mij op de tweede plaats moeten komen, na een gedeelde interesse in computer-gerelateerde zaken.

ik denk dat juist de vaste bezoekers ook een soort van plicht hebben om juist hun enthousiasme en hun motivatie om dingen uit te zoeken, uit te vogelen, proberen; moeten overbrengen (en nu bemoeder ik weer ;)), dat doe je ook door users uit te dagen, aan te spreken op verkeerde inzichten.

een mod die alle 'mindere' vragen afsluit loopt het risico een net aangeharkt tuintje te hebben, maar geen bloemetje dat zich nog boven het maaiveld uitsteekt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1