Macintosh LCII op kleurenmonitor CTX

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
Een oom van mij had thuis nog een oude Mac LCII staan die vrijwel ongebruikt bleef. Nadat ik voor hem een nieuwe website heb geschreven over z'n wijk die hij dagelijks update is z'n interesse voor computers aangewakkerd en wil ie de mac uit het stof gaan halen. Het enige probleem is dat de z/w monitor die bij dat bakbeest zit zo groot is dat hij niet op het bureau past.
Nu heeft hij van een vriend een oude CTX kleurenmonitor gekregen die al een heel stuk kleiner is, het enige probleem is (en ik quote): "Mijn monitor heeft een aansluiting op de computer van 15 pennetjes, de andere monitor heeft 11 pennetjes. Ik ben nog niet verder gekomen dan dat ik een verloop zou moeten hebben."
Dus aan de oude rotten onder ons (:P); bestaat een dergelijk verloopje, is het eigenlijk sowieso wel mogelijk om een monitor voor een "normale pc" aan te sluiten op een mac? Ik d8 eigenlijk van niet, maar kheb m beloofd het uit te zoeken dus vandaar :)

Vraag me niet wat tie met dat ding gaat doen want tijdens het uitvoeren van een simpele bewerking kun je makkelijk 3 koppen koffie naar binnen werken >:)

En als er hier nog mensen zijn die goed geld geven voor stukjes antiek ;) :P

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
* jsiegmund geeft topic een rotschop naar boven om maar aan een antwoord te komen...

Echt niemand hier die een id heeft? Kan t me maar moeilijk voorstellen :?