koppelen 2 switches, bijna geen data . . .

Pagina: 1
Acties:

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Gisteren een kleine lanparty gehad. Stond een Dlink DES-3624i met 22x10/100 en 2x1000Base-T. Omdat het zaaltje iets voller stond dan verwacht moesten een aantal mensen in een lokaaltje ernaast. Daar een standaard Allied Telesyn AT-FS708 Switch neergezet en één lange kabel van de Dlink naar de AT switch op de uplink poort. Kabel is 100% in orde.

Wat gebeurt: CS kon door iedereen gespeeld worden (behalve dan door 1tje die een wazige CS melding kreeg), maar bestanden (zoals CS maps) overblazen, dat ging dus echt niet.

De mensen die aangesloten zaten op de AT switch kunnen onderling alles op lekkere snelheid heen en weer blazen, hetzelfde geld voor de mensen op de Dlink switch, maar van de ene switch naar de andere niet, wel elkaar zien en alles lijkt in orde, maar kopiëren ho maar.

Via de management van de Dlink gekeken of er errors kwamen. Afgezien van wat collisions helemaal niets. Full Duplex stond overigens aan op de poort naar de andere switch.

Iemand een idee, want ik snap er helemaal niets meer van.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet niet hoe je ze gekoppeld hebt, maar de meeste switches hebben de uplink poort gedeeld met poort 1, die kan je dus niet tegelijk gebruiken.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
klopt, bij die AT is het of poort 8 of de uplink poort gebruiken. We hadden poort 1 t/m 5 in gebruik naar de users, en de uplink-poort voor de koppeling naar de "grote" switch. Dus dat zou goed moeten zijn....

En toch niet dus, want het werkte gewoon niet goed...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

misschien is het een domme vraag, maar ik stel hem toch:

de kabel die van de ene switch naar de andere loopt, in welke poorten heb je die aangesloten??

als het een straight kabel is moet het bij de ene in de uplink en bij de andere in een 'gewone' poort.

Pak je rust!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Helemaal geen stomme vraag.

Op de D-Link poort 19.
op de Allied de Uplink poort.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Bovendien, als er echt iets verkeerd was aangesloten, dan zouden die andere gebruikers volgens mij helemaal niets van de gebruikers op de andere switch moeten zien. Ze zien elkaar wel en counterstriken ging ook. Alleen bestanden overblazen helemaal niet. We hadden een directory op een samba share met alle te spelen maps (enkele megabytes), en die directory ook nog op een Windows fileserver. Alles was te zien, maar de gebruikers op de andere switch konden die files gewoon niet kopieren. Als er al iets gekopieerd kon worden, dan duurde een file van ± 2 Mb zo'n kleine 13 minuten als het al niet langer was. Meestal eindigde het kopieren met foutmeldingen als "network could not be found" en errors dat de file niet weggeschreven kon worden (terwijl de gebruiker naar lokaal kopieert)

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Wellicht konden beide switches het via auto-negotiation niet eens worden over de snelheid en duplex-modus?

Als er een fout zit in je duplex-modus (dwz: ene kant fdx andere kant hdx), dan krijg je volgens mij typisch dit soort verschijnselen; het werkt wel, maar zo traag als .... (vul zelf maar in)

Verwijderd

Hij lijkt mij dat normaal TCP wel werkte, maar windows netwerk niet. Het zou kunnen dat je main switch het broadcast verkeer tegenhield waar naar de andere switch gestuurd had moeten worden. Hierdoor werkt het netwerk niet naar behoren omdat windows er niet veel mee kan.
Waarschijnlijk als je de cs mappen in een ftp server zou zetten en dan zou downloaden via ftp gaat het wel snel.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Aha, daar kan ik eens mee gaan spelen (FDX en die FTP). Klinkt allemaal logisch, dus we gaan testen. We hebben het nu even heel simpel op kunnen lossen: 1 gebruiker werkte met een notebook. Even van de ene kamer naar de andere wandelen, kopieren en weer terug.

Gisteren hebben we van alles zitten proberen, maar op een gegeven moment zie je het echt niet meer....

Ik was sowieso al van plan volgende keer alle files via FTP en web aan te bieden.

Pagina: 1