Toon posts:

[ASP]Dropdown menu & database...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus om mijn schoolcijfers te publiceren een systeempje gemaakt met een database, en de cijfers van een bepaalde periode uit een bepaald jaar worden geselecteerd dmv een dropdown menu.
Nu wil ik graag dat het dropdown-menu blijft staan op het geselecteerde in die 2e pagina, met de details van de cijfers.

Hier staat een beta, en de perioden 1 t\m 5 van jaar 3 werken als voorbeeld.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
En wat wil je nu?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 09:33 schreef slindenau het volgende:
...
Nu wil ik graag dat het dropdown-menu blijft staan op het geselecteerde in die 2e pagina, met de details van de cijfers.

...
...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43
Wat heb je al geprobeerd?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<select name="jaar">
            <option<% If intJaar = 1 Then Response.Write " SELECTED"%>>1</option>
            <option<% If intJaar = 2 Then Response.Write " SELECTED"%>>2</option>
            <option<% If intJaar = 3 Then Response.Write " SELECTED"%>>3</option>
            </select>
            Periode: 
            <select name="periode">
            <option<% If intPeriode = 1 Then Response.Write " SELECTED"%>>1</option>
            <option<% If intPeriode = 2 Then Response.Write " SELECTED"%>>2</option>
            <option<% If intPeriode = 3 Then Response.Write " SELECTED"%>>3</option>
            <option<% If intPeriode = 4 Then Response.Write " SELECTED"%>>4</option>
            <option<% If intPeriode = 5 Then Response.Write " SELECTED"%>>5</option>
            <option<% If intPeriode = 6 Then Response.Write " SELECTED"%>>6</option>
            </select>

Verwijderd

Topicstarter
dat is nou juist het probleem, ik zou niet weten wat te gebruiken hiervoor, maar ik kan al wel laten uitlezen* welk jaar en welke periode dan te zien is, maar die kan ik dus nog niet in het dropdown menu krijgen...

(*=zoals je ziet staat bij cijfers2.asp bovenaan "Nu te zien: etc..)

Edit: TheMAzTER > ff proberen, je hoor zo of't werkt...

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

dit lijkt me meer een html vraag.
SELECTED is de hint van vandaag...

Verwijderd

Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.

:r

Maar goed, intJaar en intPeriode staat voor de ge-requeste waarde.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 09:42 schreef TheMAzTER het volgende:
Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.

:r

Maar goed, intJaar en intPeriode staat voor de ge-requeste waarde.
Ok, thxs, het was ff wat kutten maar nu werkt ie...
want if jaar=blaat en if (Rscijfers("jaar").value)=blaat werkte allebei niet, maar ik heb ff wat hoger in de code de variable jaar en periode aangemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
    <%
Dim jaar
Dim periode
jaar = (Rscijfers("jaar").value)
periode = (Rscijfers("periode").value)
%>

nu werkt het wel...bedankt voor de moeite :)

Edit: nu moet ik ook naar school :)

Verwijderd

als je je code nu zo maakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<%
intJaar = Request.Form("jaar")
intPeriode = Request.Form("periode")
%>
<select name="jaar">
            <option value="1"<% If intJaar = 1 Then Response.Write " SELECTED"%>>1</option>
            <option value="2"<% If intJaar = 2 Then Response.Write " SELECTED"%>>2</option>
            <option value="3"<% If intJaar = 3 Then Response.Write " SELECTED"%>>3</option>
            </select>
            Periode: 
            <select name="periode">
            <option value="1"<% If intPeriode = 1 Then Response.Write " SELECTED"%>>1</option>
            <option value="2"<% If intPeriode = 2 Then Response.Write " SELECTED"%>>2</option>
            <option value="3"<% If intPeriode = 3 Then Response.Write " SELECTED"%>>3</option>
            <option value="4"<% If intPeriode = 4 Then Response.Write " SELECTED"%>>4</option>
            <option value="5"<% If intPeriode = 5 Then Response.Write " SELECTED"%>>5</option>
            <option value="6"<% If intPeriode = 6 Then Response.Write " SELECTED"%>>6</option>
            </select>
Pagina: 1