Help, vanmorgen mijn pc aangezet en kom tot de conclusie dat het toetsenbord en de muis het niet meer doen. Toetsenbord werkt nog wel tijdens het bootmenu dus ik kan wel in het systeem komen maar waar moet ik dat herstellen (SuSE 8.0)
hoe wil je dan iets gaan veranderen als je toestenbord en je muis het niet doen??Op maandag 17 juni 2002 09:32 schreef Erasmus het volgende:
Help, vanmorgen mijn pc aangezet en kom tot de conclusie dat het toetsenbord en de muis het niet meer doen. Toetsenbord werkt nog wel tijdens het bootmenu dus ik kan wel in het systeem komen maar waar moet ik dat herstellen (SuSE 8.0)
kan je wel in loggen of niet??
probeer eens een ander toetsenbord
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
Probably een probleempje met gpm. Dat heb ik ook ooit gehad. Zodra ik gpm remote afmaakte werkte het toetsenbord en de muis wel weer. Maar erg vervelend wel ja... Enige mogelijkheid is dus remote inloggen en even wat procesjes slachten
(als het met gpm niet raak is)
Ik kan met behulp van een rescue disk in het systeem komen en dan doet het toestenbord het wel. Zodra de grafische schil geladen wordt gaat het echter fout. Ik heb in inittab de runlevel al op 3 gezet maar hij blijft doorstarten naar de grafische schil...
Verwijderd
Dan heb je nog een script in je /etc/init.d dir staan die een van de login managers opstart (en niet naar het runlevel kijkt).
Probeer anders es via de rescue disk het gpm opstart script uit te schakelen. (Dus bovenin dat script `exit 0` zetten).
Probeer anders es via de rescue disk het gpm opstart script uit te schakelen. (Dus bovenin dat script `exit 0` zetten).
ja inderdaad..er staat een xdm opstart script in....Ook daarin exit 0 toegevoegd (evenals als in gpm) maar hij blijft gewoon doorstarten.....
Verwijderd
Ok, nog een mogelijkheid, heb je perongeluk met je XFConfig cq XFConfig-4 bestand gespeeld? Loop dat es na, of maak er een backup kopietje van in je homedir, en draai de configurator es opnieuw.
goed, ik heb hem nu zover dat hij eindelijk netjes stopt in runlevel 3. Alles werkt dan wel normaal
XF86config ziet er normaal uit dus ik ga de oude sax er maar eens bijhalen.....
XF86config ziet er normaal uit dus ik ga de oude sax er maar eens bijhalen.....
Pagina: 1