Kolonisten van Catan kaartspel

Pagina: 1
Acties:

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
iemand hier ervaring mee?
lijkt me wel handig aangezien je lang niet altijd met 3personen kan spelen.
Maar haalt het 't bij het bordspel?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Er was ook ergens een on-line versie van Kolonisten van Catan, in java. Ik weet de link ff niet, maar het was iig wel grappig. Maar het echte bordspel blijft natuurlijk het leukst!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:09

Verwijderd

Het bordspel blijft het gaafst, maar het kaartspel heb ik hier ook liggen. Is ook erg leuk als je gewoon met zijn tweetjes bent.

Verwijderd

het bordspel is een stukken leuker dan het kaartspel
het kaartspel is voor meetenemen als je ergens naar toe gaat of zo

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 17 juni 2002 09:24 schreef sdomburg het volgende:
Er was ook ergens een on-line versie van Kolonisten van Catan, in java. Ik weet de link ff niet, maar het was iig wel grappig. Maar het echte bordspel blijft natuurlijk het leukst!
http://settlers.cs.northwestern.edu

Ik speel daar dagelijks, ok het is niet perfect maar het werkt toch zeer aardig.

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

Snoes

marcel

Ik heb ook beide. :)

Bordspel incl. steden en ridders
Kaartspel met 2 uitbreidingen (Ridders en Handelaren, Wetenschap en Vooruitgang).

Het bordspel is zeker het leukste, zit meer variatie en strijd in met het liefst 4 personen.
Het kaarspel is met 1 of meerdere uitbreidingen ook de moeite waard. Zeker Wetenschap en Vooruitgang is de moeite waard. Het kaartspel is handig voor op vakantie of als je "gewoon" met z'n 2en ben.

Eigenlijk ook een beetje lastig vergelijken, voor de 1 heb je minimaal 3 personen nodig en voor de ander perse 2.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Bosmonster

*zucht*

Ik heb het kaartspel, omdat je die tenmisnte met 2 spelers kan spelen en ik nog steeds maar 1 vriendin heb en geen 3 ;)

Maar ik kan hem van harte aanbevelen. Hij is erg leuk en er zijn veel expansion packs voor te krijgen.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Overigens kan je dus op die java variant met bots spelen, zeker als je het spel nog niet zo goed kent of met andere dingen bezig bent is dat een leuke oefening.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 10:35 schreef Babe-Hunter het volgende:
het bordspel is een stukken leuker dan het kaartspel
het kaartspel is voor meetenemen als je ergens naar toe gaat of zo
Toen wij naar USA waren gegaan hadden we die hele dozen meegenomen :)

Bordspel + uitbreiding voor meerdere spelers + steden en ridders

:)

• Exocet
  • Niet online
Ik zie ook allerlei positieve verhalen voorbij komen over Machiavelli voorbij komen. Iemand dit spel wel eens gespeeld?

Verwijderd

De spel en kaarten kan je gewoon bij een lokale speelgoed winkel halen of anders naar een stripboeken winkel ofzo
Veel Succes

• Exocet
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 14:16 schreef Dark_Insaniac het volgende:
De spel en kaarten kan je gewoon bij een lokale speelgoed winkel halen of anders naar een stripboeken winkel ofzo
Veel Succes
Het kaartspel inmiddels aangeschaft, binnenkort maar een keer spelen.

Iemand nog ervaringen met Machiavelli ??

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Op maandag 17 juni 2002 15:42 schreef Exocet het volgende:
Machiavelli is zijn 10 Euro (ongeveer) zeer zeker waard.
Heel tactisch en heel simpel. Na een paar potjes wil je je medespelers wurgen. >:)

Edit: Damn forumsoft herkent het Œ teken niet. Can you guess what I mean?

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

Kaartspel vinnik ook wat minder, maar om mee te nemen op vakantie makkelijker...

• Exocet
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 15:51 schreef Crayne het volgende:

[..]

Machiavelli is zijn 10 Euro (ongeveer) zeer zeker waard.
Heel tactisch en heel simpel. Na een paar potjes wil je je medespelers wurgen. >:)
Is het spel ook leuk met 2 spelers. Als ik de regels zo lees, lijkt het me met meerdere spelers veel leuker is.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik vind persoonlijk het kaartspel enorm roeleren over het bordspel. Bij het kaarspel (en vooral als je alle uitbreidingen hebt, de verschillende extra pakketen zoals wetenschap en techniek, etc) heb je veel meer taktiek en skills nodig om te winnen.

Het bordspel is gezellig, maar ik ga toch liever voor de uitdaging van het gebruik van truckjes en sneeky tactics.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Rolex schreef op 28 oktober 2002 @ 15:35:
Ik vind persoonlijk het kaartspel enorm roeleren over het bordspel. Bij het kaarspel (en vooral als je alle uitbreidingen hebt, de verschillende extra pakketen zoals wetenschap en techniek, etc) heb je veel meer taktiek en skills nodig om te winnen.

Het bordspel is gezellig, maar ik ga toch liever voor de uitdaging van het gebruik van truckjes en sneeky tactics.
Leuk om te weten...na een paar maand ;)

• Ed.

Ed.

Ach... voor alle anderen die de search nog eens hiervoor wouden gebruiken :P

• DRaakje
  • Niet online
Exocet schreef op 17 juni 2002 @ 15:42:
[...]

Het kaartspel inmiddels aangeschaft, binnenkort maar een keer spelen.

hehe. grappig mijn hjuidige vriendin heef beide spellen en ik vind ze allbei erg gaaf. Machiavelli of hoe het ook mag heten is gewoon heel strategisch denken. In de zin van, ik denk dat zij denkt dat ik denk dat zij denkt. Erg leuk in ieder geval. Colonisten kaartspel vinnik persoonlijk leuker als bordspel omdat er meer variatie in zit maar we hebben dan ook geen uitbreiding voor het bordspel en wel voor het kaartspel...

• Ed.

Ed.

Ja klopt, zodra je de uitbreidingen van het kaartspel hebt wordt 't pas echt leuk, en variatierijk.
moet je zo nu en dan natuurlijk (als je 't veel speelt) wel eens een ander deck nemen, om 't spannend te houden.
Pagina: 1