Router en 1 PC werkt er niet op ??

Pagina: 1
Acties:

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:20
Ik heb om te beginne mijn een breuk gezocht hier zo maar niet echt het antwoord op mijn vraag kunnen vinden :'(

Ik heb van het weekend een router gekocht sitecom D201 aangesloten op mijn XP machientje en werkt perfect, kan alles doen en nu wilde ik hem aansluiten op mijn win98 computer maar niks krijg hem er niet op. ook kan ik hem niet pingen IP adres is 192.168.0.1 en vanaf de XP computer gaat dit prima en bij de 98 krijg ik alleen de melding host not found, dus ik denk kabeltje nie goed maar een andere tussen gezet en nu nog niks ;(
weet iemand wat ik fout doe of er nie helemaal goed is, please help me want anders heb ik nog niks aan die router endat ding kostte toch zo'n 169 euro.

Teteringen

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Standaard antwoord: heb je de goede netwerkinstellingen ingesteld op de Win98? Krijgt de Win98 wel een IP-adres? Zorg ervoor dat de machine ingesteld staat op DHCP-server, zodat hij een IP-adres ontvangt.

• Arie26
Op maandag 17 juni 2002 09:12 schreef -TheGrimReaper- het volgende:
Standaard antwoord: heb je de goede netwerkinstellingen ingesteld op de Win98? Krijgt de Win98 wel een IP-adres? Zorg ervoor dat de machine ingesteld staat op DHCP-server, zodat hij een IP-adres ontvangt.
houdt dit in dt je je 98 computer in moet stellen bij net werk kaart IP-adress toe gewezen krijgt :? of niet

Teteringen

• Croccifixio
jep

• Arie26
Op maandag 17 juni 2002 09:17 schreef Arie26 het volgende:

[..]

houdt dit in dt je je 98 computer in moet stellen bij net werk kaart eigenschappen IP-adress toe gewezen krijgt :? of niet

Teteringen

• Arie26
Dat heb ik gedaan, maar dan doet ie nog niks ??

Teteringen

• Croccifixio
Dat is wel vaag....welk IP-adres krijgt Win98 toegewezen?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
geef em eens het IP 192.168.0.5 ofzo. Als vast IP en de subnet mask op 255.55.255.0 en dan eens proberen te pingen.

En wat voor kabel heb je er tussen? cross of gewoon?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Arie26
Ik weet niet welk IP adress 98 toegewezen krijgt, hoe kan ik dat zien ??

ik heb ook al andere IP nummers getest maar daar had ik ook geen geluk mee alleen niet 192.168.0.5 ik heb geprobeerd tot 192.168.0.4, net nie ver gebnoeg.

Ik gebruik gewoon een kabel geen cross-kabel of zo hoor.

Teteringen

• Zorg
  • Nu online
Start --> Uitvoeren/Run --> winipcfg intypen

dan krijg je een nieuw venster. Daar staan de IP instellingen van je netwerkkaart die je kan bekijken. Als het goed is (en je hebt ingesteld dat je automatisch een IP adres krijgt van je router) dan zou daar moeten staan 192.168.0.4 ofzo. Staat dat er niet moet je even op vrijgeven en vernieuwen drukken. Op dat moment vraagt de win98 bak aan de router of hij een nieuw IP adres kan krijgen. Als je hier een fout melding krijgt dan zou ik toch eens de bekabeling na kijken of je IP settings (dat deze wel op DHCP staan)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

plak een het resultaat van ipconfig

• RMYuma
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Als je aan een router meerdere PC's hangt, dan ziet de router die als ieder een afzonderlijk subnet. Ga eens naar www.howtosubnet.com en lees dat eens aandachtig door.

| Specs Aurora24 | My music |

• Arie26
ik ga dat gelijk proberen alleen ik zit nu op mijn werk dus kan dat helaas straks pas posten :( (met dit weer werken wat zijn we toch gek he 8-) )

en zal gelijk het resultaat plakken van mijn ipconfig.

Teteringen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 17 juni 2002 09:50 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
Als je aan een router meerdere PC's hangt, dan ziet de router die als ieder een afzonderlijk subnet. Ga eens naar www.howtosubnet.com en lees dat eens aandachtig door.
huh wat is dat voor een onzin. Een router weet in eerste instantie niet eens welke machines er in een subnet vallen. Hij voert gewoon een broadcast ping uit. Om te kijken of een bepaald ip er is. en zet deze vervolgens in zijn arp tabel. Hij geeft geen subnet aan een hosts hoor

• RMYuma

RMYuma

Op maandag 17 juni 2002 11:03 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

huh wat is dat voor een onzin. Een router weet in eerste instantie niet eens welke machines er in een subnet vallen. Hij voert gewoon een broadcast ping uit. Om te kijken of een bepaald ip er is. en zet deze vervolgens in zijn arp tabel. Hij geeft geen subnet aan een hosts hoor
Ik ging er van uit, dat hij al op iedere PC een apart IP-adres geconfigureerd had, met ieder een eigen subnetmask. En dan zal toch echt aan de router moeten worden verteld, waar zich welk subnet bevindt.

Als er nog geen IP-adressen uitgedeeld zijn, dan wordt er inderdaad een broadcast gedaan vanuit de (source)host. Hij laat dan eerst over zijn eigen subnet een broadcast gaan om zijn ARP-tabel te updaten, en daarna gaat hij zoeken naar de gateway.

• Arie26
Ben ik weer, heb effe gekeken op de win98 machiene en hij zegt dat het ip nummer 169.25.114.31 is en inderdaad als ik hem ping op die machine doet ie dat ook.

maar ping ik deze op de xp-computer doet ie het ook nie ?
wat moet ik nu invullen en wat klopt er nie
en waar moet ik nu precies dat DHCP-geval aan klikken ? bij Netwerk=>congigruatie=>TCP/IP->32-bit PCI fast internet adapter daar kan je selecteren "automatisch een IP-adres verkrijgen" of "een ip-adres opgeven"

Nou heb ik geprobeerd om dat bovenstaande ip adres daar in tevullen samen met 255.255.255.0 maar er gebeurt nog steeds niks hoor :'(

Teteringen

• Croccifixio
Op maandag 17 juni 2002 19:02 schreef Arie26 het volgende:
Ben ik weer, heb effe gekeken op de win98 machiene en hij zegt dat het ip nummer 169.25.114.31 is en inderdaad als ik hem ping op die machine doet ie dat ook.

maar ping ik deze op de xp-computer doet ie het ook nie ?
wat moet ik nu invullen en wat klopt er nie
en waar moet ik nu precies dat DHCP-geval aan klikken ? bij Netwerk=>congigruatie=>TCP/IP->32-bit PCI fast internet adapter daar kan je selecteren "automatisch een IP-adres verkrijgen" of "een ip-adres opgeven"

Nou heb ik geprobeerd om dat bovenstaande ip adres daar in tevullen samen met 255.255.255.0 maar er gebeurt nog steeds niks hoor :'(
dat dacht ik al......je comp krijgt geen IP-adres van je router.
je moet in dat scherm "automatisch een IP-adres verkrijgen" activeren.

• Arie26
Dat heb ik aan gevinkt staan maar nog steeds niks :?

Maar misschien nog iets anders wat het kan zijn, ik moet toch bij mijn verbinding kiezen voor nieuwe verbindingen en dan voo connect to lan-netwerk he ?

Ik snap er echt geen drol meer van hoor, dacht dat het altijd zo makkelijk was met die routers

Teteringen

• Arie26
Op maandag 17 juni 2002 09:47 schreef TrailBlazer het volgende:
plak een het resultaat van ipconfig
Dit zou ik ook nog posten

Hostgegevens:
Hostnaam: PBN computer
DNS-server: (leeg)
Knooppunttype: Broadcast
NetBiosscope id: (leeg)
IP-routing ingschakeld: (leeg)
wins proxy ingeschakeld: (leeg)
NetBios-omzetting gebruikte DNS: (leeg)
Ethernet adapterinformatie:
Realtek 8139-series PCI NIC
Adapter adres: 00-50-BF-66-9B-64
IP-autoconfigutatie adres: 169.254.233.247
Standaard gate-way: (leeg)
DHCP-server: 255.255.255.255
Primaire wins-server: (leeg)
Sucundaire wins-server: (leeg)

dit zijn de gegevens wan winipcnf, ik hoop dat jullie mijn er mee kunnen helpen want ik zweet nu al harder als de coach van spanje :P

Teteringen

• Croccifixio
Zorg dat je overal in je netwerkinstellingen aanvinkt dat je comp iets automatisch moet verkrijgen. Bijvoorbeeld je DNS.

edit:

nofi, maar je herstart toch wel na alle veranderingen?

• Arie26
Tuurlijk start ik telkens op nieuw op, duurt alleen telkens zo lang op die ouwe bak, vol met overbodige rotzooi

Teteringen

• Arie26
:) 8-) Het is eindelijk gelukt :)
Het bleek een conflicht te zijn met de netwerk kaart, heb hem in een ander PCI-slot gestoken en hij deed het :)

Maar nu iets anders kan nu op beide machientjes lekker internetten MSNen enzo, maar als ik nu bepaalde folders op de machines gebruiken om bestanden over te zetten naar elkaar om bijvoorbeeld muziek bestanden te delen

Wat moet ik dan om dat te bewerk stellen ?? of gaat dat niet ?

Teteringen

• RMYuma

RMYuma

Let er bij het sharen van mappen op, dat WinXP wel langere sharenames aan kan, maar 9x-clients niet.

Zie ook: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q160843

• Croccifixio
Op woensdag 19 juni 2002 09:04 schreef Arie26 het volgende:
:) 8-) Het is eindelijk gelukt :)
Het bleek een conflicht te zijn met de netwerk kaart, heb hem in een ander PCI-slot gestoken en hij deed het :)

Maar nu iets anders kan nu op beide machientjes lekker internetten MSNen enzo, maar als ik nu bepaalde folders op de machines gebruiken om bestanden over te zetten naar elkaar om bijvoorbeeld muziek bestanden te delen

Wat moet ik dan om dat te bewerk stellen ?? of gaat dat niet ?
In Win2K klik je met je rechtermuisknop op de map die je wilt delen en keis je "Sharing" of "Delen". Ik neem aan dat dat in WinXP hetzelfde gaat. Eff wat dingetjes instellen en klaar is Arie. :)
Pagina: 1