Toon posts:

type MPEG - omzetten??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 video bestanden... de ene wil ik branden als SVCD, de andere als VCD. Maar Nero zegt bij beiden dat het niet het goede type MPEG is...

Hoe kan ik er achter komen wat voor type video bestand ik heb, en hoe kan ik dit vervolgens omzetten naar MPEG-2 (SVCD) en naar MPEG-1 (VCD) :?

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan, ik snap niet echt wat je probleem is
http://www.vcdhelper.com/

Verwijderd

Topicstarter
Kijk...

Ik heb 2 films, elk 3 CD's (mpeg bestanden). Film 1 kan ik branden als SVCD, film 2 als VCD.

Nu heb ik CD 1 en 2 van Film 1 gewoon gebrand als SVCD, de 3e CD geeft een error in Nero. Dat het niet het goede encoding is voor SVCD. (heb ook al VCD geprobeerd, werkt ook niet) Nu wil ik dus dit 3e MPEG bestand omzetten naar een MPEG-2 bestand.

Bij de 2e film is het zo dat ik CD 1 en CD 3 heb gebrand als VCD, geen problemen. Maar bij de 2e CD zegt ie ook dat het geen goede encoding is. Nu wil ik dus dit 2e MPEG bestand omzetten naar MPEG-1.

Het liefste niet met TMPegEncoder. Daar heb ik namelijk nogal slechte ervaring mee. (op mn DVD willen dan de films nogal haperen)

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Misschien voldoen de mpeg-files niet aan de bit-rates?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Meestal geeft Nero aan wat eraan mankeert.
Bijv. :

"De volgende problemen werden aangetroffen:
- ongeldige videostream : 29.97 frames/seconde, 480x352"

Hieruit kun je dus opmaken dat het aantal frames niet goed staat ingesteld. PAL=25, NTSC=29.97
En ook de resolutie komt niet overeen met datgene dat je wilt branden (VCD of SVCD)
Voor VCD moet dat 352x288 zijn, en SVCD 480x576.

Je kunt ook Nero de MPG opnieuw laten coderen, maar dat duurt een tijdje, of de standaard instellingen uitzetten en gewoon branden.
Dan maak je een XVCD of XSVCD, en als je DVD-speler dat ondersteund, dan wordt de film gewoon afgespeeld.

Meer info kun je vinden op www.vcdhelp.com
Klik onder tabel "What is" op VCD of SVCD.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
cool... daar heb ik wat aan ja :)

Maaruh... ik heb 1 keer Nero een DivX bestand laten encoden... die CD kon ik weggooien, want ik kon niet normaal kijken... haperen, video-audio niet meer gelijk... en als ik wilde spoelen, kapte ie er gewoon helemaal mee...

Gebeurt dat nu weer? Of lag dat gewoon aan t feit dat t n DivX was???

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik denk dat het aan Nero ligt.
Om van DVD, AVI of MPEG naar Divx te converteren heb je veel betere programma's voor.
Gebruik Nero alleen om te branden, daarvoor is het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Euh... t was van DivX naar MPEG...
Maaruh...
Welk proggie is dan t beste??? Want ik heb bijvoorbeeld ook TMPEG Encoder gebruikt... en die zorgde er dus ook voor dat mn VCDtje ging haperen. :'(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
[search=mpg maken]
[search=vcd maken]

Over dit onderwerp zijn veel uitgebreide topics geweest. Er is veel over te vinden, evenals linkjes naar websites waar complete guides staan:
www.vcdhelper.com
www.doom9.net

Wanneer je even zoekt, zal je wel meer sites vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.