Toon posts:

Vastlopers: temp. of geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zaterdag voor hert eerst van mijn leven een AMD XP 2100+ met gigabyte mobo GA-7VTXE+ Thermaltake cooler Asus Gforge 4 ti 4400 en twee reepjes 256 DDR mb-266 en een reepje 512 DDR 333
Nu de stress:
Hij werkt niet of nauwelijks: wanneer de kast openstaat dan komt de proc. tot 65 graden, kast dicht 80-85 graden en veel errors <blauwe schermen>, vastlopers

Vraag:
Kan mijn systeem niet functioneren door de temperatuur of komt het door de twee soorten geheugen <kan dt eigenlijk wel?>

Wat raad iedereen mij aan.

>>
ff aan de cooler gefriemeld en jahoor, kijkend naar de bios 62 graden, beter lijkt mij.
Straks een kastcooler kopen: iemand nog iets aan te bevelen?
>>
Bedankt voor de hulp

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
aaaaaaaaaaaaaaa die temperaturen :X

die zijn echt te hoog :)

koeler wel goed gemonteerd, met koelprut tussen de core en de heatsink :? :)

Verwijderd

mm tja 2 soorten geheugen kan gewoon werken maar kan ook veel problemen op leveren daarom test hem eerst met alleen 1 type geheugen dr in dat zou al moeten schelen

en zowiezo die temp is veel te hoog heb je de cooler dr zekf op gezet of hebben ze dat in de winkel gedaan ?

zit dr genoeg cool pasta op maakt ie wel goed contact met de proc

koop desnoods een beter koeler het is niet slecht wat geld te steken in wat koel vermogen want deste koeler die blijft deste beter / stabieler ie loopt
btw 85 graden is wel enorm hoog zou byna zeggen dat ie zonder koeler draaid lol maar dan was het binne 5 sec al afgelopen geweest

ik persoonlijk heb deze Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/glacialtech-igloo-2310-2400/igloo2310.jpg

en ie houd hem netjes op 45 graden stressed amd xp1700 @ 1900

Verwijderd

Laat vooral je kast openstaan en doe er zo snel mogelijk wat aan anders heb je zo een thoroughburnt, :)

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 08:44 schreef laserguy het volgende:
mm tja 2 soorten geheugen kan gewoon werken maar kan ook veel problemen op leveren daarom test hem eerst met alleen 1 type geheugen dr in dat zou al moeten schelen

en zowiezo die temp is veel te hoog heb je de cooler dr zekf op gezet of hebben ze dat in de winkel gedaan ?

koop desnoods een beter koeler het is niet slecht wat geld te steken in wat koel vermogen want deste koeler die blijft deste beter / stabieler ie loopt
btw 85 graden is wel enorm hoog zou byna zeggen dat ie zonder koeler draaid lol maar dan was het binne 5 sec al afgelopen geweest
Misschien ook eens kijken of er niet TE VEEL prut tussen zit.

Is een veelvoorkomnd probleem bij mensen die zelf de koeler monteren, of PC bij een achterbuurtwinkeltje kopen... (No Offence offcourse :) )

Verwijderd

yep dat kan ook natuurlijk te veel prut is ook niet goed het moet dr eigenlijk zo dun opzitten dat je dr byna nog door heen moet kunne kijken

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Je temperatuur is inderdaad het probleem.

Controleer de volgende dingen:

Vcore op 1,75?
Zit de Koeler juist en niet verkeerd om (gebeurd vaak bij beginners)
Draait de fan?
Zit er koelpasta tussen de processor en de koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 08:44 schreef laserguy het volgende:

ik persoonlijk heb deze [afbeelding]

en ie houd hem netjes op 45 graden stressed amd xp1700 @ 1900
ff aan de cooler gefriemeld en jahoor, kijkend naar de bios 62 graden, beter lijkt mij.

Verwijderd

Water cooling ? :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Op maandag 17 juni 2002 09:49 schreef webvouw het volgende:

[..]

Is eigenlijk nog te warm.
Wat voor koeler heb je erop zitten?
Pagina: 1