speedtouch home: stuk :(?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik heb een speedtouch home modem, getweaked naar de functies van een pro. Ik had problemen met steeds uitvallende verbindinge, dikwijls na een paar seconden. (bleek later m'n adsl lijn te zijn, niets met modem te maken).
Denkende dat het de modem was, heb ik de instellingen opgevraagd via IE en het welbekende 10.0.0.138 ip. Daar veranderde ik het acces password. Bedacht me later wat en resette dit terug. Ik probeerde ook nieuwe firmware te updaten, maar dat gaf steeds de fout dat de file niet correct was. Vervolgens heb ik sofwarematig herstart (in dezelfde instellingenpag)... Ik kreeg een progressiebar, die op 100% bleef hangen. Toen heb ik m'n modem hardwarematig herstart en sinsdsdien kan ik hem niemeer bereiken...

Hij detecteerd nog LAN activiteit en ik vermoed (niet zeker) dat hij nog inbeld bij m'n adslprovider. De lichtjes reageren op dezelfde manier. (nix oranje dus)

Ik denk dat ik de software opnieuw moet installeren, maar weet nie hoe eraan te beginnen. Kheb al een handleiding gevonden maar dat werkt met een convertor van seriële poorten en daar weet ik zo gn blijf mee...

Iemand die mij kan helpen? (best een vergoeding voor iemand die die terug werkende krijgt)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
kut voor je man, ik kan zou persoonlijk nooit aan dat ding kloten, routers zijn veel handiger maar ik geef hem toch een kickje voordat ik ga slapen (ja ik weet het sommige mensen die staan op rond deze tijd maar ik ga dan slapen ;)) dus omdat ik het lullig vind voor je geef ik hem een kickje ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 17 juni 2002 03:03 schreef Robbeke het volgende:
Iemand die mij kan helpen? (best een vergoeding voor iemand die die terug werkende krijgt)
Als je wil betalen moet je maar naar een computer winkel gaan en niet op got ;)
wij helpen elkaar hier gratis.

Aan je verhaal te horen zijn alle instellingen gewoon een beetje verkloot...

Als het goed is moet je dan weer met de orginele cd van de modem weer alles terug kunnen zetten.

Dus dan doe je nu eerst nog een keer een hardware reset en daarna draai je de kpn file.

Als het goed is moet hij dan weer werken, maar ga hem dan niet gelijk weer tweaken. Stel hem gewoon eerst in zoals het hoort (met vpn dus) en als dat helemaal werkt dan tweak je hem maar weer.

• Robbeke
Als je wil betalen moet je maar naar een computer winkel gaan en niet op got ;)
wij helpen elkaar hier gratis.
alsof die me gaan helpen, die verkopen graag een nieuw routertje. En hier in de buurt zie ik nie zitten, meestal ken ik meer dan de verkopers :/
Aan je verhaal te horen zijn alle instellingen gewoon een beetje verkloot...
denk ik ook,alleen kan er niet meer aan.
Als het goed is moet je dan weer met de orginele cd van de modem weer alles terug kunnen zetten.
daar zit je toch even verkeerd. ik kan aan die modem gewoon niet meer aan. Kan niet meer in de instellingen en reageert op: niks
originele CD? Da heb ik nie eens en als die er is,staat er alleen maar rommel op.
Dus dan doe je nu eerst nog een keer een hardware reset en daarna draai je de kpn file.
Als het zo simpel was had ik niet om hulp gevraagd :)
Als het goed is moet hij dan weer werken, maar ga hem dan niet gelijk weer tweaken. Stel hem gewoon eerst in zoals het hoort (met vpn dus) en als dat helemaal werkt dan tweak je hem maar weer.
dat doet die dus allemaal niet :'( :r

• Robbeke
Op maandag 17 juni 2002 05:26 schreef Novah het volgende:
kut voor je man, ik kan zou persoonlijk nooit aan dat ding kloten, routers zijn veel handiger
als je hem tweaked heb je 4 free een router. :)
Daarom toch getweaked, en met succes... Heeft 6 maand gewerkt en nu :'(

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij is 10.0.0.138 niet t default IP, dat IP heeft KPN verzonnen. Alcatel heeft dacht ik een ander standaard IP ingebakken. Kijk eens in de handleiding, daar staat t vast in.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Robbeke
Op maandag 17 juni 2002 10:27 schreef its_me het volgende:
Volgens mij is 10.0.0.138 niet t default IP, dat IP heeft KPN verzonnen. Alcatel heeft dacht ik een ander standaard IP ingebakken. Kijk eens in de handleiding, daar staat t vast in.
in de handleiding van alcatel staat, jawel 10.0.0.138.
Kben trouwens Belg (brazil :9) en geen klant bij KPN.

Verwijderd

In de handleiding (alcatel cdrom) staan 3 verschillende manieren om je modem te resetten.

Knopje op de achterkant inhouden bij het opstarten van het modem.
Ping-of-life en nog iets in die trant. (Kan je ip van de modem veranderen of gewoon op 10.0.0.138 houden)
Via de browser.

Ik heb ooit eens de ping of life moeten doen nadat mijn modem seriously fucked up was, en dat werkte.
Volgens mij is de modem gewoon niet kapot te krijgen (hamers uitgesloten). :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 17 juni 2002 10:12 schreef Robbeke het volgende:

Als het zo simpel was had ik niet om hulp gevraagd :)
Als je dan de volgende keer in je openings post ff goed uitlegd wat je al geprobeert heb... dat scheelt mij weer een heel verhaal te typen.
dat doet die dus allemaal niet :'( :r
ik hoop dat die kots smile niet voor mij was.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 14:56
Kun je 10.0.0.138 nog pingen??? brand achterop je modem het lampje bij de aansluiting van je netwerkkabel? kun je je modem terug vinden in je arp-tabel? Heb je al een ping-of-life geprobeerd??? graag effies wat meer info

iRacing Profiel

• Robbeke
Op maandag 17 juni 2002 12:34 schreef kroegtijger het volgende:
Kun je 10.0.0.138 nog pingen??? brand achterop je modem het lampje bij de aansluiting van je netwerkkabel? kun je je modem terug vinden in je arp-tabel? Heb je al een ping-of-life geprobeerd??? graag effies wat meer info
10.0.0.138 pingen gaat niet.
Het lampje achteraan bij de aansluiting brand (connectie ok)
modem trugvinden in de arp tabel? hoe doe je dat? :o
ping of life? idem, hoe doe je dat? :o

• kroegtijger
Op maandag 17 juni 2002 12:50 schreef Robbeke het volgende:

[..]

10.0.0.138 pingen gaat niet.
Het lampje achteraan bij de aansluiting brand (connectie ok)
modem trugvinden in de arp tabel? hoe doe je dat? :o
ping of life? idem, hoe doe je dat? :o
ok, kijk onder op je modem wat het mac-adres van je modem is. Sluit je modem direct aan op je pc (mag hooguit een hub tussen zitten...geen switch oid) ga nu naar een dosprompt op je pc en typ in "arp -a" en kijk of je het mac van de modem ziet......

ping of life gaat ongeveer op de zelfde manier....
zet in je arp-tabel het mac-adres met daaraan het ipnummer van je modem (dus 10.0.0.138) en reset je mdoem binnen 60 seconden. Dan krijgt je modem opnieuw een ipadres toegewezen. DIT MOET JE ALLEEN DOEN ALS JE MODEM GEEN IP-ADRES MEER HEEFT!!!!

iRacing Profiel

• Robbeke
zal ik donderdag eens testen (heb hem hier niet bij me)
kweet dus niet of hij een ip heeft of nie, alleszins no reaction op dat ip.. Valt te proberen

kan je de exacte code eens geven voor die ping of life?

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Op maandag 17 juni 2002 10:18 schreef Robbeke het volgende:

[..]

als je hem tweaked heb je 4 free een router. :)
Daarom toch getweaked, en met succes... Heeft 6 maand gewerkt en nu :'(
"If it aint broken...", Ik raak dat ding alleen nog maar aan voor wat simpele routeringen, maar echt niet meer! NO WAY!
Op maandag 17 juni 2002 16:23 schreef Robbeke het volgende:
[..]
kan je de exacte code eens geven voor die ping of life?
Staat ook in de manual :z Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, maar ben er door zo'n ping-of-life weer bovenop gekomen 8-) Gaat bij jou ook wel werken, denk ik zo...

• kroegtijger
Idd, exactegegevens van de ping-of-life weet ik niet zo uit mn hoofd. Gewoon effies zoeken dus. ik dacht dat het arp eth_addr was, maar weet het niet zeker. Staat in het pro-gedeelte van je handleiding.

Ping-of-life is dus echt alleen maar nuttig als je idd geen ip meer hebt........als je die wel hebt, is het wat anders....bv stukkende kabel oid.....(ja, dan kan je nog steeds activiteitsledjes brandend hebben op je nic, terwijl er toch echt geen data meer heen en weer gaat). Kijk even of er wel data-overdracht plaats vind vanaf je nic......

iRacing Profiel

• Robbeke
Op maandag 17 juni 2002 16:44 schreef kroegtijger het volgende:
Idd, exactegegevens van de ping-of-life weet ik niet zo uit mn hoofd. Gewoon effies zoeken dus. ik dacht dat het arp eth_addr was, maar weet het niet zeker. Staat in het pro-gedeelte van je handleiding.
ik heb al eens een ping of life geprobeerd met behulp van de handleiding, doch dat is me niet gelukt. Er staat eigelijk niet meer in dan dat je die mogelijkheid ebt, niet de synthax.
Ping-of-life is dus echt alleen maar nuttig als je idd geen ip meer hebt........als je die wel hebt, is het wat anders....bv stukkende kabel oid.....(ja, dan kan je nog steeds activiteitsledjes brandend hebben op je nic, terwijl er toch echt geen data meer heen en weer gaat). Kijk even of er wel data-overdracht plaats vind vanaf je nic......
wel ik krijg geen enkele byte aan. Kheb al met meerdere kabels geprobeerd, rechtstreeks aan m'n nic of via hub. Alles niets. Ip 10.0.0.138 lijkt wel dood.

nogmaals request of iemand de synthax van ping of life kan vinden

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Je moet met de ping of life dus niet het mac adres nemen wat op je modem staat... je moet het mac adres nemen wat in de handleiding staat. Tenminste.... dat werkte wel bij mij.

de exacte handeling:

1. zet modem uit
2. voer in een dos-prompt in: arp -s 10.0.0.138 01-90-D0-80-01-01
3. doe dan: ping -t 10.0.0.138 (=oneindig pingen)
4. zet modem aan totdat hij hem vindt bij het pingen
5. benader het modem via http://10.0.0.138

Ik hoop dat ie het nu weer doet.

Btw... opgezocht via de homepage van speedtouch
Alcatel Handleiding (op pagina 74)

Xbox360 gamerprofile

• kroegtijger
idd, dit is precies wat ik ook bedoelde......En dat staat ook in de papieren versie van je modem......Achterin het boek staat in de index gewoon de ping-of-life vermeld. Dat zou denk ik in jou geval wel moeten werken.....nothing to lose... Zorg er wel voor dat de bekabeling ok is!!! geen switch dus oid er tussen, want dan werkt het niet meer alleen een hub....je kunt em ook rechtstreeks aan je pc hangen (is nog beter) en dat doe je met een 1-op-1 kabel (straight dus). laat even weten of het is gelukt, ben nu wel benieuwd namelijk

iRacing Profiel

• Robbeke
zodra ik het geprobeerd heb laat ik het resultaat weten :)

• Robbeke
kheb dit zonet geprobeerd (wel met hetzelfde macadres dat jij opgaf, kvind niets op de modem) en:
eerst geeft hij destination host unreachable
als ik de modem opzet: request time out..
er veranderd dus wel iets, ma antwoord op ping: njet :p

btw subnetmask vn m'n netwerkkaart op 255.0.0.0, niet?

• kroegtijger
Met het zelfde mac-adres als wat hier gepost is gaat dat natuurlijk nooit werken. Een mac-adres is een uniek nummer voor die modem. Als het goed is zijn er geen 2 modems te vinden met hetzelfde macadres. Je zult het mac-adres van je modem moeten achterhalen voordat je dit kunt doen. Aangezien je de melding host unreachable krijgt lijkt het erop dat het een instelling in je netwerk is. Stel op je nic het ip-adres 10.0.0.150 in, met subnetmask-255.0.0.0 Dan zou je in principe al moeten kunnen pingen naar 10.0.0.138 zo niet, dan ontkom je eigenlijk niet aan een ping of life, en dan zul je het mac-adres moeten weten......Weet je zeker dat er niets onderop je modem staat??? en kun je met arp -a echt niets vinden????

iRacing Profiel

• Robbeke
arp -a
=> arp tabel = leeg... :D

wat op m'n modem staat:
cp0022A1726
3ec18605bcaa03
speed touch home network terminator

ik weet best wat een MACadres is, en naar mijn mening is er geen van beide één. Het eerste bevat niet alleen hexadecimale waarden 'p' en het tweede lijkt me te lang.
de manual heb ik hier niet.

• kroegtijger
Misschien dat je aan de hand van deze nummers (heb namelijk zelf ook geen mac-adres op mn modem staan, is een oud type, alleen heb ik het mac-adres er zelf effies opgeplakt voor ik aan de tweak begon!!..ik heb dus andere nummers onderop dan dat jij hebt) bij alcatel het mac-adres op kunt vragen. Ze mogen je zelfs nog vragen waarvoor je t nodig hebt, want het tweaken van je modem is gewoon legaal...het is jou eigendom, dus je mag ermee doen wat je wilt. Ook al steek je em daarna in de brand. Ik denk haast wel dat alcatel dat zou moeten weten.....

iRacing Profiel

• Robbeke
Op vrijdag 21 juni 2002 12:42 schreef kroegtijger het volgende:
Misschien dat je aan de hand van deze nummers (heb namelijk zelf ook geen mac-adres op mn modem staan,
effe vragen aan meneer alcatel? zou ik kunnen proberen, alleen verwacht ik nie echt een antwoord. Kverwacht dat hun support :r is

• kroegtijger
Tja, als je het niet probeert weet je het nooit natuurlijk.... anders kun je misschien (als laatste optie) je modem open breken, er een seriele poort op solderen (zitten al aansluitingen op) en em benaderen via een nulmodemkabel.......dan kun je daarna er weer nieuwe software op pompen.....maar is echt de laatste optie die je hebt

iRacing Profiel

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Ik heb ook zoiets bij de hand gehad en in de handleiding staat een heel stukje over ping to defaults. Bij mij hielp dat toen.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• kroegtijger
Op vrijdag 21 juni 2002 15:29 schreef KO het volgende:
Ik heb ook zoiets bij de hand gehad en in de handleiding staat een heel stukje over ping to defaults. Bij mij hielp dat toen.
ja, maar dan moet je toch echt het mac-adres weten....dat lukt niet zonder....mac-adres is absoluut het minimum wat je moet kunnen benaderen....

iRacing Profiel

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Beetje late reactie, maar desalniettemin vind ik dat het toch even gezegd moet worden.

Je moet voor een Ping-of-Life (of een Ping-to-Defaults) het MAC-adres gebruiken zoals die in het boekje staat (kroegtijger kan zich waarschijnlijk niet voorstellen dat 1 apparaat naar meerdere MAC-adressen luister ofzo). Verder werkte het bij mij niet (onder windows XP) als ik de modem rechtstreeks met een kabel op de PC aansloot, ik vermoed dat windows bij het verkrijgen van een connectie wat dingetjes reset uit zichzelf. Via een simpele switch aangesloten werkte het wel :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, alle info uit je post is al in de search te vinden. Zowel de procedure van de Ping of Life, als het feit dat je met computer -> modem of computer -> switch & switch -> modem al dan niet gebruik moet maken van crossover, omdat het ander niet werkt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.