Toon posts:

Msi K7T266Pro2 + Amd Xp1800 + vastlopers Direct3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hieronder m`n specs. en drivers:
300 Watt Ell cheapo (Maxpower)voeding zat standaard bij 50 euro kast
Msi K7T266Pro2 mobo
Amd Xp1800+ (bij het probleem natuurlijk niet ge`oced)
256 Mb Ddr Twinmos Cl 2,5
Msi Geforce 4 Ti4400
20 Gb. Hdd (Seagate Barracuda)
52"Speed Liteon Cd-Rom
Soundblaster Live!
2 Realtek netwerkkaarten

Ik draai op WinXP pro/Win98
M`n drivers zijn:
Via / 4in1 4.38(2)v(a)
Nvidia / 29.42 / Reference Drivers van Nvidia

Het probleem is dat spellen die waarschijnlijk gebruik maken van DirectX8.1 altijd voor een reboot zorgen:Gta3,Mohaa.
Ook bij de direct 3D test in Dxdiag loopt ie vast bij de direct3D 8.1 test :(
Ik heb al redelijk wat nieuwe/ouwe drivers geprobeerd maar niks mocht helpen, ook onder Win98 gebeurt hetzelfde.
Maar 3Dmark2001 loopt geheel vlekkeloos daar is m`n comp. nog geen 1x keer in vastgelopen, ook niet in 3 uur CS :o
Dus ik d8 dat het misschien aan de hardware ligt.
Vooral ook omdat m`n voeding nogal verspringt van spanning meestal om de 1,5 seconden met verschillen van 0,015 Volt
Dit systeem is overigens ook getest in PleX Z`n systeem(Tulatin 1,2, Asus Tuscl) hier werkt de Geforce4 vlekkeloos in! (daar ligt het dus niet aan)

Misschien een hardwareprobleem?????
Ik zeg dit omdat ik een keer m`n pc aan et stofzuigen was toen ie aanstond :D (haat namelijk stofbende in m`n pc) toen ik m`n Live aan het stofzuigen was reboote de pc opeens (ESD ? ?:r) Hij was iig niet uit het slot geschoven.
Maar het loopt wel goed in Windows zelf alleen in die games!. misschien iemand een oplossing ?

Zeg niet dat dat stofzuigen dom was toen m`n pc aanstond doe ik ook niet weer voorlopig |:(

Verwijderd

mischien dat als je gaat spelen je voeding het niet meer trekt,even een andere proberen(een wat betere)

en zo niet probeer eens format c en het hele zaakje eropnieuw op te zetten,met nieuwe drivers dan uiteraard.
kijken of hij het dan wel goed doet

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem (msi pro2 moederbord + athlon 1800+), en bij verschillende spellen crashte de boel bij mij ook.

Bij mij werkte alles weer feilloos toen ik de bios op 'high speed defaults' had gezet, en de via 4-in-1 driver had geinstalleerd (weet dus niet welke van de twee de crashes had opgelost, deed beide tegelijkertijd en daarna :P ).

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ja dit is een veel voorkomend probleem. Zorg dat de videokaart een eigen irq heeft en je moet zeker even kijken op de site van creative want daar is een driver update voor de live want die schijnt deze problemen te veroorzaken.

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 06:36 schreef mark_m het volgende:
mischien dat als je gaat spelen je voeding het niet meer trekt,even een andere proberen(een wat betere)

en zo niet probeer eens format c en het hele zaakje eropnieuw op te zetten,met nieuwe drivers dan uiteraard.
kijken of hij het dan wel goed doet
Daar zat ik ook al aan te denken maar 3Dmark2001 draait hij perfect uit dus het lijkt me raar dat het dan bij Gta3 vastloopt door die voeding.

Die Hdd heb ik een aantal malen geformatteerd en alles er weer op geinstalleerd met nieuwe (verschillende) drivers alleen dat mocht ook niet helpen :r

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 10:10 schreef master_viper het volgende:
Ja dit is een veel voorkomend probleem. Zorg dat de videokaart een eigen irq heeft en je moet zeker even kijken op de site van creative want daar is een driver update voor de live want die schijnt deze problemen te veroorzaken.
;) Ik heb gekeken op die creative site maar kon niks vinden.
Zou je misschien ff de link kunnen doorgeven.
Dat met die Irq instellen snap ik ook niet helemaal maar daar gebruik ik de search wel ff voor of iemand moet zo aardig zijn om het ff te posten *D

Bij Windows XP update zit ook een nieuwe driver voor de Creative Live alleen die zorgt bij mij voor slechte geluidskwaliteit.
Maar volgens mij heeft master_viper het bij het goede eind want bij het vastlopen in Gta3 hoor ik elke keer een geluidje stotteren (stotteren jullie snappen wel wat ik bedoel?) Wie heeft hier dus nog meer problemen mee gehad ??

Verwijderd

Staat je spread spectrum in de bios op disabled? Die veroorzaakte voor mij de nodige reboots. Bovendien moest ik mijn Geheugen op 1,6 volt zetten ipv op auto.

Nog een gouden tippie!
http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=11d268d04000e033f40cffd4ce691be3&forumid=12

Daar vind je veel informatie over MSI Mobo's.

Ik denk dat het met name met instability van je RAM te maken heeft. Probeer de timings eens wat minder agressief te zetten en zet je geheugen voltage op 1,6 volt.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Je hebt last van de infinite loop (er zijn al meerdere topics over). Ik heb er zelf ook heel lang last van gehad maar dat is nu over. Het zijn niet nieuwe drivers waar je naar zoekt maar een latency patch die hier te vinden is http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip
Het makkelijkste om de irq te veranderen is om de kaart onder de videokaart weg te halen en dit slot vrij te laten.
Probeer ook eens de via patch op www.guru3d.com , onder motherboard downloads.

-= Very annoying forum person =-

Pagina: 1