ATI mobility radeon

Pagina: 1
Acties:

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, naar het lezen van de gerelateerde postings hier ben ik al een stuk wijzer geworden. maar ik zit nog met een vraag. is de onderstaande grafische kaart iets voor als je ook wilt gamen ??

laptop van mijn keuze tot nu toe is de Aspire 1400LC
specs:
Intel® Pentium® 4 processor,
256 KB second level cache,
400 Mhz Front Side Bus,
14.1" TFT color displayMax.
resolution 1024x768 (14.1TFT),
ATI mobility radeon AGP 4x with 16MB DDR memory,
256 MB SDRAM or 384MB,
enz........

bvd..

bij nader inzicht zou dit topic misschien beter passen in Videoplanken & Beeldkanonnen, maarja, is te laat nu....

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Kloksnelheid staat er niet bij.
- 16 MB is erg weinig om te gamen
- zal zeker niet vergelijkbaar zijn met een Radeon 7500
- een laptop is gewoon niet geschikt om te gamen

Kortom, volmondig nee. :7

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
okay, bedankt... dat was alles dat ik wou weten...
dan toch maar een iets duurdere dell kopen met een gf4 met 32MB dan....

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 17 juni 2002 00:35 schreef seadoo het volgende:
okay, bedankt... dat was alles dat ik wou weten...
dan toch maar een iets duurdere dell kopen met een gf4 met 32MB dan....
Laptops zijn gewoon zo ie zo niet om mee te gamen ook niet die duurdere met GF4 ..

• De besturing is echt klote (tenzij je dr een muis aan hangt maar goe )
• Het beeld is gewoon te klein
• Een laptop is nou eenmaal geen gamesmonster maar is bedoelt voor tekstverwerken en dat soort stuff niet echt voor games :(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Die Ati is volgens mij wel een van de beste grafische chips voor laptops op dit moment hoor. Als ik een laptop mocht uitzoeken, zou ik er eentje nemen met die grafische chip.

edit:

Dit betekent uiteraard niet dat je er lekker mee kunt gamen, maar wel het beste als het om laptop perfomance gaat

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 17 juni 2002 00:53 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Laptops zijn gewoon zo ie zo niet om mee te gamen ook niet die duurdere met GF4 ..

• De besturing is echt klote (tenzij je dr een muis aan hangt maar goe )
• Het beeld is gewoon te klein
• Een laptop is nou eenmaal geen gamesmonster maar is bedoelt voor tekstverwerken en dat soort stuff niet echt voor games :(
Heb hier een P4 1600 laptop met 64 MB DDR radeon M7 (de 7500 dus). Schermpje op 1400x1050 en daar kan je meer dan behoorlijk op gamen als je dat zou willen. >:) 3d mark 2001 score van bijna 5000, toch niet slecht voor een laptop.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 17 juni 2002 01:02 schreef nerd-o-matic het volgende:
Die Ati is volgens mij wel een van de beste grafische chips voor laptops op dit moment hoor. Als ik een laptop mocht uitzoeken, zou ik er eentje nemen met die grafische chip.

edit:

Dit betekent uiteraard niet dat je er lekker mee kunt gamen, maar wel het beste als het om laptop perfomance gaat
Wil je een snelle grafische kaart moet je een laptop nemen met eigen RAM en NIET een geintegreerde grafische chip in de chipset.
Let er wel op dat je weinig profijt hebt van een GF4go met een Celeron als proc. Stem het een beetje op elkaar af, aan een goed uitgebalanceerd systeem heb je meer dan aan OF een HEEEEL snelle proc en brakke grafische chip OF een super grafische chip met een onderbemeten proc.

Goeie grafische chipsets voor games op notebook:

GF2go / ATI M6
GF4go / ATI M7

presteren ongeveer gelijk, let wel ff goed op bij de GF's aangezien deze in veel varianten te krijgen zijn en de chips die gebruik maken van het normale werkgeheugen zijn zo goed als kansloos om fatsoenlijk op te gamen / 3d werken.
Daarnaast heb je de ECHT dure notebooks voorzien van prof. chips als de Quadro 2 go / fireGL etc. Onbetaalbaar maar ongelofelijk snel.

Ander chips (trident cyberblade etc) lekker links laten liggen wil je 3d prestaties.

de betaler vervuilt

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een laptop met dergelijke spec's, dus een leuk topic dit :).
Die videokaart die je nu hebt, is een ATI Mobility M6, zorg dat je de M7 krijgt! Die is gebaseerd op de ATI Radeon 7500, goed gamen etc dus. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Asus laptop, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld :(. Ik twijfel dus ook nog. Bijv dit:

15" SXGA TFT Display
Intel P4-M 1400 MHz (Mobile dus!)
256MB DDR Ram
20 GB HDD
FDD 1,44MB Intern
8x DVD
Modem 56K - 10/100Mbit Ethernet
ATI Radeon M7 32 mb
Incl tas

€ 2249,-

Verwijderd

ik heb sinds kort de ASUS l3400s ook met de radeon m7 chip 32 mb en ik kan er zeer relaxed op gamen, dan hang ik er wel een draadloze muis en toetsenbord aan als ik thuis zit

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 19:47 schreef ThunderAl het volgende:
ik heb sinds kort de ASUS l3400s ook met de radeon m7 chip 32 mb en ik kan er zeer relaxed op gamen, dan hang ik er wel een draadloze muis en toetsenbord aan als ik thuis zit
Aha, da's de versie met desktop P4 toch? Wordt dat ding niet super heet? Ik ben van plan om de L3800C te kopen, met mobile p4 zoals hierboven staat. Maakt de koeling trouwens nog veel lawaai, en staat die constant aan? Want dat schijnt typisch bij Asus notebooks te horen.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

seadoo schreef op 17 juni 2002 @ 00:26:
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, naar het lezen van de gerelateerde postings hier ben ik al een stuk wijzer geworden. maar ik zit nog met een vraag. is de onderstaande grafische kaart iets voor als je ook wilt gamen ??

laptop van mijn keuze tot nu toe is de Aspire 1400LC
specs:
Intel® Pentium® 4 processor,
256 KB second level cache,
400 Mhz Front Side Bus,
14.1" TFT color displayMax.
resolution 1024x768 (14.1TFT),
ATI mobility radeon AGP 4x with 16MB DDR memory,
256 MB SDRAM or 384MB,
enz........

bvd..

bij nader inzicht zou dit topic misschien beter passen in Videoplanken & Beeldkanonnen, maarja, is te laat nu....
de 1400lc bevat een 15"tft er zit een 1.7gig p4 in

spellen spelen gaat goed hierop battlefield 1942 draait soepel hier op 800x600x32
en mafia bv ook op deze resolutie draait goed

en ja er zit geen mobile p4 in hij wordt aardig warm en wordt ook goed gekoelt het cputje zit in linker boven hoek dus weinig last van

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Binnenkort komt de nieuwe mobitly Ati GPU uit, hij wordt volgende week verscheept. Dacht dat ik het bij THG heb gelezen. Kan zo 1-2-3 de link niet vinden. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe lappie. Me AMD K6 400 mhz 32 mb heeft z'n beste tijd wel weer gehad. Ik wacht nog ff een maandje.
Pagina: 1