Spam met een sausje...

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb (logisch natuurlijk) een teering hekel aan SPAM!

Ik ben redelijk bekend met de trucjes die uit te halen zijn met bots en spiders maar dit heb ik nog niet eerder gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/spam.gif

Het gaat om een aanbieding waarbij de afzender zegt mijn site bezocht te hebben en dat diegene heeft gezien dat ik niet in alle zoekmachines sta.

Onzin natuurlijk; ze hebben denk ik een bot gebouwd die domeinen afloopt, een sreenshot maakt en vervolgens een mailtje stuurt aan "info@"

Gaat het nu deze kant op? In eerste instantie betrapte ik mezelf erop nog wel enige bewondering te hebben voor deze vindingrijkheid. Het is weer eens wat anders en ik denk dat deze lui goed boeren op deze manier.

Maar het is natuurlijk te onbeschoft voor woorden. Wat ik me afvraag is op welke schaal deze gasten bezig zijn en of er meer mensen dit of een soortgelijke spam ontangen hebben.

Is deze vorm van spam helemaal nieuw of is het al wel bekend? Ik vind het in ieder geval wel een gevaarlijke ontwikkeling; wij snappen wel dat we hier niet op reageren moeten maar er zijn zo veel internetgebruikers die hier intrappen...

Ik ga iig proberen hier werk van maken. Ik moet nog even zien hoeveel ik met de info uit de header kan doen...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik krijg het al zeker anderhalf jaar, ik kan geen cristine hall meer zien :{.

Verwijderd

Ik heb last van Vanessa Lintner :)

Maar goed, een rule is zo gemaakt hoor, straight to the trashcan.

Verwijderd

jammer dat ze zulke systemen niet voor iets nuttigs gebruiken zoals een gratis sitetracker ofzo.
ben wel benieuwd hoeveel mensen hier in trappen..

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 23:33 schreef jep het volgende:
idem dito hier, opzich wel heel mooi hoe ze die screenshots maken, het gebeurd uiteraard allemaal automatisch dus dat maakt de techniek opzich wel interessant. Dat ding pakt nl ook javascript, dhtml, flash etc

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Hey sh*t die heb ik nog nooit gehad :D Nou ja misschien dat dat plaatje in de tekst versie niet zo goed overkomt ;) Kheb wel tig soortgelijke mailtjes gehad.

Maar ik vind 'm wel origineel, ik kan me niet voorstellen dat er iemand sites zit te bezoeken en op printscreen zit te hengsten :) Dus qua techniek is dat das wel weer tof, en leuk verzonnen (beter dan de korting op printer-cartridges van een merk waar ik nog van heb gehoord, die ik honderden keren heb ontvangen :(). Mjah het blijft spam...

Ik ben trouwens (ook) wel benieuwd naar hoeveel mensen nou echt in dit soort mailtjes trappen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er echt mensen zijn die een spammailtje serieus zitten te lezen, en dan nog vol vertrouwen klikken en er volledig van overtuigd zijn dat ze miljonair worden/de best bezochte site van inet krijgen/opgewonde tienermeisjes thuisbezorgd krijgen/etc. Dat gaat er gewoon bij mij niet in dat er mensen in trappen... Ben ik nou naief? :P

Exact expert nodig?

• jellebelle
  • Niet online
Ik heb last van Vanessa Lintner :)
Jaaa!! Die heb ik pas ook gehad ja! Even een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/spam2.gif
opzich wel heel mooi hoe ze die screenshots maken, het gebeurd uiteraard allemaal automatisch dus dat maakt de techniek opzich wel interessant. Dat ding pakt nl ook javascript, dhtml, flash etc
[hardop denken]
Het lijkt er op dat ze gewoon een browser gebruiken en dat je pagina wel echt bezocht wordt. De betreffende computer heeft dan de opdracht een "Alt-PrintScreen" uit te voeren ofzo...
[/hardop denken]

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Daar heb ik ook last van... Na diverse keren verteld te hebben er niet van gediend te zijn, krijg ik en mijn klanten nog steeds die emailtjes.

Is hier dan niets tegen te doen? Zouden we niet massaal het betreffende bedrijf kunnen aangeven op een blacklist?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op maandag 17 juni 2002 08:50 schreef jellebelle het volgende:
[hardop denken]
Het lijkt er op dat ze gewoon een browser gebruiken en dat je pagina wel echt bezocht wordt. De betreffende computer heeft dan de opdracht een "Alt-PrintScreen" uit te voeren ofzo...
[/hardop denken]
Check je stats zou ik zeggen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:58
die heb ik ook al verschillende keren gehad, natuurlijk is het mailtje ook nog eens zo opgebouwd dat ze kunnen zien dat je het gelezen hebt. Dus bingo, weer een werkend e-mail adres in het lijstje.

De eerste keer had ik ook bewondering voor het mailtje, het is toch wel een heel fraai stukje spam werk. Liever 1 van deze soort dan 100 sex/mpp/cartridges/whatever spam.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blag, maar ik merk ook dat ICQ spammerts nieuwe dingen gebruiken.
Eerst kreeg je een URL message met daarin het URL van de website en eronder wat xxx-tekst.
Toen had iedereen die dingen geblocked, en deden ze het in normale messages. Gewoon 1 berichtje en verder geen antwoord.
En nu heb vaak, als je een ICQ berichtje terugzend dat hij een verhaaltje probeerd te houden met daarin het URL van de site telkens.

Nou, welke techniek dan ook, ik vind spam misselijk. :r

🌞🍃

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Op maandag 17 juni 2002 08:50 schreef jellebelle het volgende:

[..]

Jaaa!! Die heb ik pas ook gehad ja! Even een screenshotje:
[..]
Euh? Kan ik hieruit concluderen dat jij spam bewaard? :?

• jellebelle
  • Niet online
Euh? Kan ik hieruit concluderen dat jij spam bewaard? :?
Ja, in de map: "Deleted items" :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 17 juni 2002 16:52 schreef gumtree het volgende:
die heb ik ook al verschillende keren gehad, natuurlijk is het mailtje ook nog eens zo opgebouwd dat ze kunnen zien dat je het gelezen hebt. Dus bingo, weer een werkend e-mail adres in het lijstje.
Zorg voor een mailclient die niet het inet opgaat om een plaatje te laden, dan kunnen ze iig niet op die manier er achterkomen dat je 'm hebt gelezen, en idd dat zij weer een werkend email adres hebben :)

Exact expert nodig?

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Op dinsdag 18 juni 2002 09:24 schreef Crazy_D het volgende:
Zorg voor een mailclient die niet het inet opgaat om een plaatje te laden, dan kunnen ze iig niet op die manier er achterkomen dat je 'm hebt gelezen, en idd dat zij weer een werkend email adres hebben :)
Ik heb die met dat notenboek ook al een paar keer gehad. Op zich is het een goed idee om automagisch ophalen van images uit te zetten, er zit maar 1 probleem aan: Mijn Daily Dilbert werkt dan niet meer :'(

Het is trouwens denk ik al wel weer een jaar geleden dat ik die mailtjes kreeg, en ik heb er al weer tijden niet van gehoord.

En zo is het maar net.

• jellebelle
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 23:59 schreef Kertje het volgende:

...

Dat ding pakt nl ook javascript, dhtml, flash etc
Vandaag krijg ik deze binnen, kennelijk pakt hij geen javascript dus, dit is namelijk een dochterpagina bij Startpagina.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/spampagina.jpg

Verwijderd

OPTIES>AFZENDER BLOKEREN> Ja :)
Zo nooit meer last van met outlook :P

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op maandag 24 juni 2002 08:37 schreef Henslfuk het volgende:
OPTIES>AFZENDER BLOKEREN> Ja :)
Zo nooit meer last van met outlook :P
Helaas komen de mailtjes altijd vanaf een random E-mailadres bij spam, dus dit helpt niet echt.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:09 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Helaas komen de mailtjes altijd vanaf een random E-mailadres bij spam, dus dit helpt niet echt.
jeps zo zijn ze ook wel weer... :(

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 07:38 schreef jellebelle het volgende:

[..]

Vandaag krijg ik deze binnen, kennelijk pakt hij geen javascript dus, dit is namelijk een dochterpagina bij Startpagina.nl

[afbeelding]
hmmmm bij mij pakt ie het wel, maar die van jou is ook geen cristene hall :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

m0nk

16-09-2003 15.15

Op zondag 16 juni 2002 23:33 schreef jep het volgende:
rofl same here :r

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:15 schreef kaasie het volgende:

[..]

jeps zo zijn ze ook wel weer... :(
"when message body contains specific words "cristine hall""

de spam van traffic magnet gebruikt altijd deze afzender in de mail body

Verwijderd

Heb ik ook eens aangehad ... was wel maar een 1malig voorval.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Komt mij ook zeer bekend voor, nu heb ik nogal wat domeinnaampjes draaien dus is bij mij ook al verscheidene keren voorbij gekomen.

Ps. ik heb er zelfs een in het Nederlands gehad? Jullie ook?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 18 juni 2002 09:30 schreef Glabbeek het volgende:

[..]

Ik heb die met dat notenboek ook al een paar keer gehad. Op zich is het een goed idee om automagisch ophalen van images uit te zetten, er zit maar 1 probleem aan: Mijn Daily Dilbert werkt dan niet meer :'(

Het is trouwens denk ik al wel weer een jaar geleden dat ik die mailtjes kreeg, en ik heb er al weer tijden niet van gehoord.
je daily dilbert werkt dan nog wel hoor, je moet dan alleen op het plaatje klikken en dan opent hij het stripje in je browser :) (Daily Dilbert rules btw)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Die krijg ik ook dagelijks..

It's a bloudy shame! :( ;)

van c. hall krijg ik die idd.

Kan daar nou echt niks tegen gedaan worden? :{ laat die lui een hobby gaan zoeken/ een vak gaan leren.. :P

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1