Toon posts:

Help, duron doet niets meer!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe proc, ingekleurt, plaatsen, smeren(de pasta),plaatsen ( heatsink ). Booten, mobo ( kt-7 Raid) ziet duron ( gewoon 6x100 ), test geheugen. En gaat geen stap verder meer. En dacht dat het het mobo was, dus ik probeerde de mijn andere proc oko op die mobo uit ( andere proc is mijn Tb800@1000 10x100 ), die eerst rustig op 8x100 gezet die op het mobo geplaatst, en nu draait hij wel. Dus het ligt echt wel aan de duron. Volgens mij heb ik hem netjes ingekleurt(beter dan mijn tBird ), maar nu vraag ik, wat gebeurt er als er verkeert ingekleurt is?
trouwens om de koelpasta is de duron donkerder ( net als of er water uit de pasta is vrijgekomen )en dit is bij mijn T-Bird niet zo. Zelfde pasta zelfde heatsink.

Iemand een idee, of heb ik gewoon een kapotte proc

Verwijderd

Ik denk een kapoote proc.. Teveel pasta is niet goed, de heatsink die nèt geen contact maakt met de core is ook pijnlijk (ervaring :()..

Kijk eventjes of (als er een stickertje aan de onderkant zit) de onderkant bruin is geworden. Zo ja: dan is ie doorgefikt.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Stickertje zit boven op de proc, en er zit niet veel pasta op, bovendien heeft de proc niet langer aan gestaan dan 30 sec of so, en dan had ik al wel in het bios kunnen zitten ( de eerste keer )

proc zal wel "gewoon" kapot zijn, maar ik wil dus graag weten wat er gebeurt als er verkeert worden ingekleurt

Verwijderd

Neeeee allemaal fout ik had precies hetzelfde
..
Als eerste check dat je cd-rom dvd brander

en al wel goed heb ingesteld op master en slave
dan kijk dat de flatvabels goed zitten
dus dat de ide kabel wel goed zit
kijk daarvoor in je boekje
had ik met mijn thunderbird 800 ki7 mobo
blijft na ge geheugen test hangen ...
dus als hij de post test wilt doen hangt gewoon effe alles checke dus hij is niet kapot is gewoon config probleem

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al aan gedacht, ik heb er niet eens een flatcable in zitten, wilde eerst kijken of hij het zo deed. En als het wel een config probleem is, wrm doet hij het dan wel als ik mijn Tbird er in zet

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ergens een hoekje afgebroken bij die Duron?
Pagina: 1