Ik wil een reference naar een object meesturen van het object dat het andere object aanroept:
ik heb zelf nu zoiets, naar wat ik d8 na de MSDN gelezen te hebben, maar het werkt dus niet:
hier gaat ie zeiken over unsafe content, en over dat ik geen '.' in een de operand *refvoorwerp mag ofzo.
zoeken op google naar "C# & reference" gaf wel hits, maar niet wat ik zocht
en de search hiero kan geen # accepteren, dus hier kon ik ook nix vinden. Hoe kan ik mijn probleem oplossen met een reference meesturen?
oh ja, ik kon er een een child van maken, maar dan moet ik iets heel vaags doen met een id en : base(id) achter mijn constructor zetten ofzo, dus dat is me ook nog niet gelukt om goed parent&child classes te maken, vandaar dat ik het met een reference probeerde.
ik heb zelf nu zoiets, naar wat ik d8 na de MSDN gelezen te hebben, maar het werkt dus niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| using System;
public class Voorwerp
{
public int hoi;
private Voorwerp* refVoorwerp = &this;
public Voorwerp (int invoer)
{
hoi = invoer;
}
public void MaakNieuw (int blaat)
{
Nieuw.Test (hoi, refVoorwerp);
}
}
public class Nieuw
{
public static void Test (int jaja, Voorwerp* refvoorwerp)
{
Console.WriteLine (*refvoorwerp.hoi * jaja);
}
}
public class Test
{
public static void Main ()
{
Voorwerp hoi = new Voorwerp (6);
hoi.MaakNieuw (8);
}
} |
hier gaat ie zeiken over unsafe content, en over dat ik geen '.' in een de operand *refvoorwerp mag ofzo.
zoeken op google naar "C# & reference" gaf wel hits, maar niet wat ik zocht
en de search hiero kan geen # accepteren, dus hier kon ik ook nix vinden. Hoe kan ik mijn probleem oplossen met een reference meesturen?
oh ja, ik kon er een een child van maken, maar dan moet ik iets heel vaags doen met een id en : base(id) achter mijn constructor zetten ofzo, dus dat is me ook nog niet gelukt om goed parent&child classes te maken, vandaar dat ik het met een reference probeerde.