[.NET Remoting] App via Samba -> SecurityException

Pagina: 1
Acties:

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb een heel merkwaardig probleem, waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen. Ik werk op dit moment met twee computers naast elkaar: een Win2k doos met de Microsoft .NET SDK en een Linux doos. De Win2k machine heb ik nodig om m'n .NET Remoting applicaties te kunnen compileren en draaien (Mono is nog niet zo ver ;) ).

Ik wil m'n C# files graag gewoon editen onder m'n favoriete editor op m'n favoriete compu (Jext op m'n Linux machine dus ;) ) en dat ging tot nu toe allemaal heel aardig.

Ik ben nu echter bezig met wat demo's en tests voor m'n RMI-SOAP project en daar gaat het helaas mis. Ik had van een tijd geleden nog een hele simpele .NET Remoting applicatie (vergelijkbaar met de demo uit Samples/Technologies/Remoting/Basic/RemotingHello).

De sources van deze demo staan op m'n harddisk van de Linux computer, waarvan m'n home directory gedeeld is met Samba. Op de Win2k computer kan ik uitstekend compileren en ik kan ook niet .NET Remoting applicaties gewoon draaien die ik geschreven heb op m'n Linux PC. Vervelend detail: een paar kleine tests die ook onder Mono al compileren en draaien, werken trouwens helaas niet onder Microsoft .NET en andersom :( . Dit kan aan mij liggen, maar het is wel jammer dat dat niet gewoon goed werkt...

Goed, dan nu het probleem: zodra ik een .NET Remoting applicatie probeer te starten die gedeeld wordt met Samba breekt de hel los: SecurityException.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Error: System.Security.SecurityException: 
Request for the permission of type 
System.Security.Permissions.SecurityPermission, 
mscorlib, Version=1.0.3300.0, Culture=neutral, 
PublicKeyToken=b77a5c561934e089 failed.

at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckTokenBasedSetHelper(
   Boolean ignoreGrants, TokenBasedSet grants, 
   TokenBasedSet denied, TokenBasedSet demands)
at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper(
   PermissionSet grants, PermissionSet denied, PermissionSet demands)
at System.Runtime.Remoting.RemotingConfiguration.Configure(String filename)

Als ik het werk kopieer naar een lokale harddisk is er geen enkel probleem.

Iemand enig idee wat hier achter kan zitten?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan je geen remoting app vanaf je win2k bak starten die op je linux machine staat?

Dus je kan wel compilen via netwerk, je kan ook gewone apps draaien via netwerk, maar geen remoting apps. En ook kan je niet remoting apps draaien gecompiled over netwerk maar lokaal uitgevoerd?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58
Ik ken het probleem.
Als ik een .NET applicatie wil starten die op een NT-share staat in een netwerk, krijg ik ook SecurityExceptions, en kopieer ik ze naar m'n harddisk werkt het gewoon perfect. (Samba komt bij mij in het verhaal niet voor dus).

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
whoami: Als ik een .NET applicatie wil starten die op een NT-share staat in een netwerk, krijg ik ook SecurityExceptions, en kopieer ik ze naar m'n harddisk werkt het gewoon perfect.
Hum... Het werkt hier voor eenvoudige gevallen (Hello world achtig) wel goed. Dit is toch best vreemd. Je hebt ook geen idee waardoor het probleem bij jou wordt veroorzaakt? Ik heb geen zin om steeds m'n code te moeten kopieren :( .

Ik zal ff op het web zoeken, want dacht eerst dat dat nutteloos was omdat toch niemand via Samba .NET apps zou draaien ;) . Nu het toch een algemener probleem is, is er misschien iets te vinden...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
K-Mile: Dus je kan wel compilen via netwerk, je kan ook gewone apps draaien via netwerk, maar geen remoting apps. En ook kan je niet remoting apps draaien gecompiled over netwerk maar lokaal uitgevoerd?
Yeps, dat klopt helemaal :) (of eigenlijk :'( )

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie het waarschijnlijk helemaal fout hoor, maar is het niet gewoon een sandbox kwestie.

De VM ziet dat de code van een remote machine komt (de samba server) en gaat het in de sandbox draaien. Op zich zou hij dan connectie naar die machine aan moeten kunnen.

Echter het gaat fout bij 'complexere' situaties. Kan het niet komen dat er dan objecten geserialized moeten worden, wat hij misschien (tijdelijk) probeert weg te schrijven, of praat ik nu onzin :?

• mbravenboer
Ah, gevonden:

http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/15/75081.aspx

De auteur van dat leuke .NET Remoting boek (wat ik overigens helaas nog niet heb ;) ) weet hier te melden dat ook draaien via een share zal zorgen voor een 'restricted security' mode.

Eens kijken of je die security mode wellicht wat minder streng kunt instellen... :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58
Op zondag 16 juni 2002 22:53 schreef mbravenboer het volgende:

Hum... Het werkt hier voor eenvoudige gevallen (Hello world achtig) wel goed. Dit is toch best vreemd. Je hebt ook geen idee waardoor het probleem bij jou wordt veroorzaakt? Ik heb geen zin om steeds m'n code te moeten kopieren :( .
Nee ik heb geen idee. Ik heb dit probleem op m'n werk al voorgehad bij wat testapplicaties, maar hier thuis heb ik het nog nooit geprobeerd.
Ik vind het jammer om te zeggen, maar dat netwerk op m'n werk trekt op geen **** :(. Mede ook daarom dat ik me er geen zorgen in maakte...

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
Glimi: Ik zie het waarschijnlijk helemaal fout hoor, maar is het niet gewoon een sandbox kwestie.
Nopes, dat zie je niet zo fout ;) .
De VM ziet dat de code van een remote machine komt (de samba server) en gaat het in de sandbox draaien. Op zich zou hij dan connectie naar die machine aan moeten kunnen.
Er worden eigenlijk nog helemaal geen connecties gemaakt: ik start puur de applicatie, die op de share staat, op de Windows PC. Dat zorgt al voor SecurityExceptions en dat heeft dus inderdaad toch met die sandbox te maken. Java applicaties die vanaf een share draaien hebben helemaal geen beperkingen. Ik zat wel met zoiets in m'n achterhoofd, maar had niet gedacht dat dit toch zo zou zijn...

Ik hoop dat ik die security wat lager kan zetten, maar dat ga ik nu ff uitzoeken ( * mbravenboer zit nog niet zo in al die tools ;) ).

• mbravenboer
Ik schaam me diep, maar heb toch maar ff het security level van code van intranet wat hoger gezet :o .

Heel erg fout uiteraard, maar heb op dit moment nog even geen zin om uit te zoeken hoe je precies al die permissies moet aanvragen. Hier zijn overigens wel prachtige faciliteiten voor als ik het zo zie.

* mbravenboer duikt weg voor alle kritiek die nu zou moeten komen ;) .

Het 'werkt' nu dus ook vanaf een share.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zondag 16 juni 2002 23:26 schreef mbravenboer het volgende:
Ik schaam me diep, maar heb toch maar ff het security level van code van intranet wat hoger gezet :o .

Heel erg fout uiteraard, maar heb op dit moment nog even geen zin om uit te zoeken hoe je precies al die permissies moet aanvragen. Hier zijn overigens wel prachtige faciliteiten voor als ik het zo zie.

* mbravenboer duikt weg voor alle kritiek die nu zou moeten komen ;) .

Het 'werkt' nu dus ook vanaf een share.
Prutser! :P
Maar omdat je de opdracht geloof ik nogal snel op school moet inleveren, vind ik het genees zo raar. Temeer omdat je het op school toch ook niet via een share gaat draaien neem ik aan :?

• mbravenboer
Glimi: Maar omdat je de opdracht geloof ik nogal snel op school moet inleveren.
Je bent aardig op de hoogte ;) . Ik ben eigenlijk al een jaar te laat :o , dus zo precies zal het ook niet liggen ;) .
Temeer omdat je het op school toch ook niet via een share gaat draaien neem ik aan :?
Ik moet nog ff kijken hoe ik dit zaakje ga demonsteren, het vereist nogal veel goodies, dus ik moet behoorlijk wat vrijheid hebben.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zondag 16 juni 2002 23:32 schreef mbravenboer het volgende:

Je bent aardig op de hoogte ;) . Ik ben eigenlijk al een jaar te laat :o , dus zo precies zal het ook niet liggen ;) .
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13936430#13936430

Je had het zelf verteld :+

• mbravenboer
Glimi: Je had het zelf verteld :+
Owh ja, daar zat ik ook alweer off-topic te blaten ;) .

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Op zondag 16 juni 2002 23:01 schreef Glimi het volgende:
Ik zie het waarschijnlijk helemaal fout hoor, maar is het niet gewoon een sandbox kwestie.
Wat bedoel je hier eigenlijk pecies mee?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

Open MMC, open daarin de .NET snapin, klikken in boompje links op runtime security policy, en de settings zetten zoals je denkt dat ze moeten staan.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Ik heb ergens ook wel een artikel gelezen dat Samba vanaf NT4 SP3 al niet meer goed compatible met de Windows-protocollen is. Maar ik heb geen persoonlijke ervaringen, en het zou inmiddels ook veranderd kunnen zijn.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Pagina: 1