Ik heb een heel merkwaardig probleem, waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen. Ik werk op dit moment met twee computers naast elkaar: een Win2k doos met de Microsoft .NET SDK en een Linux doos. De Win2k machine heb ik nodig om m'n .NET Remoting applicaties te kunnen compileren en draaien (Mono is nog niet zo ver
).
Ik wil m'n C# files graag gewoon editen onder m'n favoriete editor op m'n favoriete compu (Jext op m'n Linux machine dus
) en dat ging tot nu toe allemaal heel aardig.
Ik ben nu echter bezig met wat demo's en tests voor m'n RMI-SOAP project en daar gaat het helaas mis. Ik had van een tijd geleden nog een hele simpele .NET Remoting applicatie (vergelijkbaar met de demo uit Samples/Technologies/Remoting/Basic/RemotingHello).
De sources van deze demo staan op m'n harddisk van de Linux computer, waarvan m'n home directory gedeeld is met Samba. Op de Win2k computer kan ik uitstekend compileren en ik kan ook niet .NET Remoting applicaties gewoon draaien die ik geschreven heb op m'n Linux PC. Vervelend detail: een paar kleine tests die ook onder Mono al compileren en draaien, werken trouwens helaas niet onder Microsoft .NET en andersom
. Dit kan aan mij liggen, maar het is wel jammer dat dat niet gewoon goed werkt...
Goed, dan nu het probleem: zodra ik een .NET Remoting applicatie probeer te starten die gedeeld wordt met Samba breekt de hel los: SecurityException.
Als ik het werk kopieer naar een lokale harddisk is er geen enkel probleem.
Iemand enig idee wat hier achter kan zitten?
Ik wil m'n C# files graag gewoon editen onder m'n favoriete editor op m'n favoriete compu (Jext op m'n Linux machine dus
Ik ben nu echter bezig met wat demo's en tests voor m'n RMI-SOAP project en daar gaat het helaas mis. Ik had van een tijd geleden nog een hele simpele .NET Remoting applicatie (vergelijkbaar met de demo uit Samples/Technologies/Remoting/Basic/RemotingHello).
De sources van deze demo staan op m'n harddisk van de Linux computer, waarvan m'n home directory gedeeld is met Samba. Op de Win2k computer kan ik uitstekend compileren en ik kan ook niet .NET Remoting applicaties gewoon draaien die ik geschreven heb op m'n Linux PC. Vervelend detail: een paar kleine tests die ook onder Mono al compileren en draaien, werken trouwens helaas niet onder Microsoft .NET en andersom
Goed, dan nu het probleem: zodra ik een .NET Remoting applicatie probeer te starten die gedeeld wordt met Samba breekt de hel los: SecurityException.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Error: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type System.Security.Permissions.SecurityPermission, mscorlib, Version=1.0.3300.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 failed. at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckTokenBasedSetHelper( Boolean ignoreGrants, TokenBasedSet grants, TokenBasedSet denied, TokenBasedSet demands) at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckSetHelper( PermissionSet grants, PermissionSet denied, PermissionSet demands) at System.Runtime.Remoting.RemotingConfiguration.Configure(String filename) |
Als ik het werk kopieer naar een lokale harddisk is er geen enkel probleem.
Iemand enig idee wat hier achter kan zitten?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment