Ik ben een foto album scriptje aan het tweaken maar het sorteren krijg ik niet voor elkaar.
Gedeelte van script:
Ik laat namelijk maar 10 fotos per pagina zien ofzo... maar hij moet eigenlijk van te voren die hele dir uitlezen, de fotos op naam sorteren en dan pas de eerste 20 laten zien.
Ik d8 dat ik het op deze manier voor elkaar zou krijgen maar het werkt niet. Hij geeft geen foutmeldingen maar geeft ze weer op tijdstip dat ze zijn upgeload ofzo...
Hoe kan ik dit fixen?
PS: Ben geen ervaren php-er, heb wat scripts gecombineerd tot wat ik nu heb.
Gedeelte van script:
PHP:
1
| <?$d = dir("$foto_dir");$count = -1;$sorteer = array(); // array xxxwhile($entry=$d->read()) { if (($count >= $min) AND ($count <= $max)){ if(eregi(".jpg|.jpeg|.gif|.bmp|.png", $entry)){ $thumb_path = "$thumb_dir/$entry"; $foto_path = "$foto_dir/$entry"; if (file_exists("$thumb_path")) { ClearStatCache(); echo ("[img]'$thumb_dir/$entry'[/img]"); } } if ($count == $break){ echo "</tr>\n<tr>\n"; $break = $count + $clm ; } } $sorteer[$count] = $entry; // sorteer xxx $count++;} $d->close();sort($sorteer); // Sorteren op alfabet xxx?> ?> |
Ik laat namelijk maar 10 fotos per pagina zien ofzo... maar hij moet eigenlijk van te voren die hele dir uitlezen, de fotos op naam sorteren en dan pas de eerste 20 laten zien.
Ik d8 dat ik het op deze manier voor elkaar zou krijgen maar het werkt niet. Hij geeft geen foutmeldingen maar geeft ze weer op tijdstip dat ze zijn upgeload ofzo...
Hoe kan ik dit fixen?
PS: Ben geen ervaren php-er, heb wat scripts gecombineerd tot wat ik nu heb.