[php] pics in dir sorteren, maar 10 per page...?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben een foto album scriptje aan het tweaken maar het sorteren krijg ik niet voor elkaar.
Gedeelte van script:
PHP:
1
<?$d = dir("$foto_dir");$count = -1;$sorteer = array(); // array xxxwhile($entry=$d->read()) {    if (($count >= $min) AND ($count <= $max)){        if(eregi(".jpg|.jpeg|.gif|.bmp|.png", $entry)){            $thumb_path = "$thumb_dir/$entry";            $foto_path = "$foto_dir/$entry";                        if (file_exists("$thumb_path")) {                ClearStatCache();                echo ("[img]'$thumb_dir/$entry'[/img]");                }         }                 if ($count == $break){            echo "</tr>\n<tr>\n";            $break = $count + $clm ;        }     }     $sorteer[$count] = $entry; // sorteer xxx    $count++;} $d->close();sort($sorteer); // Sorteren op alfabet xxx?> ?>

Ik laat namelijk maar 10 fotos per pagina zien ofzo... maar hij moet eigenlijk van te voren die hele dir uitlezen, de fotos op naam sorteren en dan pas de eerste 20 laten zien.
Ik d8 dat ik het op deze manier voor elkaar zou krijgen maar het werkt niet. Hij geeft geen foutmeldingen maar geeft ze weer op tijdstip dat ze zijn upgeload ofzo...

Hoe kan ik dit fixen?

PS: Ben geen ervaren php-er, heb wat scripts gecombineerd tot wat ik nu heb. :9

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

euhm?

Waarom is count -1?
Waar zijn $min en $max gedefinieerd?
Waarom laat je eerst de plaatjes zien en ga je dan pas sorteren?
Waar wordt $break gedefinieerd?
Waarom voeg je altijd $entry toe, ook als het niet een plaatje is? (waardoor een plaatje er eigenlijk 2x in komt)
Wat is $clm?

maw... dit scriptje klopt eigenlijk van geen kanten.. Mischien is het een goed ID om eerst eens te kijken wat er precies gebeurt.. Als je daar moeite mee hebt is het mischine handiger om met een iets simpelere uitdaging te beginnen... Daarnaast had dit ook wel in je oude topic gekunt toch?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.