Nieuw! Google Voice Search

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Bij Google kan je nu ook zoeken "met je stem".
Je belt een nummer (in USA) en je dicteert de zoektermen (tegen een vrouwelijke computerstem), vervolgens klik je op de Google Voice Search site op een link en dan krijg je de zoekresultaten op de "ouderwetse manier" te zien.

Op zich denk ik niet dat iemand (in Nederland) deze nieuwe Google zoek functie gaat gebruiken, maar toch wel leuk dat ze bij Google constant bezig zijn hun search engine uit te breiden met nieuwe dingetjes.

Google Voice Search Homepage: http://labs.google.com/gvs.html
Hoe zou dat eigenlijk werken met die link die je aanklikt..? Hou kunnen ze nou weten welke beller bij welke "klik" hoort?

edit:
Ik ben er al wel een beetje achter wat nou eigenlijk de functionaliteit van de site is...
Google has become partners with BMW and this is from a press release by Google:

"Partnering with BMW to provide voice-activated access to Google in upcoming Internet-ready automobiles. Search terms can be spoken into the car's speakerphone, and search results are quickly presented on a built-in LCD screen, or on a user's Internet-ready mobile phone."

Some are speculating that this is a way for google to test their voice recognition software by people with different dialects and speach patterns from all over the world.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 22:24 schreef Ook het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk werken met die link die je aanklikt..? Hou kunnen ze nou weten welke beller bij welke "klik" hoort?
er kan amar 1 persoon tegelijk bellen, dan is het dus niet zo'n probleem

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03
1 persoon tegelijk?

Daar heb je dan ook nix aan als het een btje populair wordt..

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:20 schreef Super__Nerd het volgende:
1 persoon tegelijk?

Daar heb je dan ook nix aan als het een btje populair wordt..
Lijkt me niet, en als je nu op de link klikt zie je ook niet de search request van iemand anders.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:25 schreef Spooky het volgende:

[..]

Lijkt me niet, en als je nu op de link klikt zie je ook niet de search request van iemand anders.
omdat er dan bv 5 minuten niemand hed lopen bellen en de boel word gereset, klik vandaag nog maar is een paar keer willkeurig, grote kans dat je dan wel ineens de zoekresultaten van iemand anders krijgt

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:32 schreef Kertje het volgende:

[..]

omdat er dan bv 5 minuten niemand hed lopen bellen en de boel word gereset, klik vandaag nog maar is een paar keer willkeurig, grote kans dat je dan wel ineens de zoekresultaten van iemand anders krijgt
Yep klopt, heb er al een paar voorbij zien komen. Erg praktisch is het natuurlijk nog niet, maar goed dat ze de mogelijkheden verkennen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar je hebt er ook echt niks aan. :o

Maarja, het wel leuk om mee te testen, misschien dat het later nog wat wordt. :)

🌞🍃

Pagina: 1