Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingamm
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 12:40
De kabelprovider QUICKNET heeft het verbod om een router te gebruiken verder aangescherpt.

Als men een router detecteert wordt de verbinding(abbonement) geblokkeerd.
Als de gebruiker zijn router verwijderd heeft en QUICKNET hier schriftelijk van op de hoogte heeft gesteld, wordt de verbinding hersteld.

Mocht men daarna weer een router detecteren dan wordt de verbinding(abbonement)definitief beeindigd.

Ik bezit een Draytek Vigor 2200E waar ik tevreden over ben maar heb deze voorlopig maar uitgeschakeld.

Is er een methode waardoor de router kan functioneren zonder dat de provider deze kan detecteren en ik dus niet het risico loop mijn internet-verbinding te verliezen?

Ik heb hier helaas nog niet de mogelijkheid van ADSL.

Winghamm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je een router gebruikt kan je provider voor zover ik weet niet zien dat je die gebruikt, hij ziet puur die router alleen als een pc. Al het verkeer loopt via die 'pc' dus het zou zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:40
misschien is het verstandig om het mac adres van je netwerkkaart in te stellen. Ik weet niet hoe Quicknet dit doet, maar bij Chello moet dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:16
ze kunnen de packets analyseren. Daaruit kan blijken dat de packets niet voor de router bestemd zijn, maar voor een PC er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

een NAT router is niet transpirant voor de buiten wereld dus daar kunnen ze het niet aan zien, maar nu weet ik dat je aan een TCP / IP paketje zijn header kan zien waar het heen moet(en dus zie je dan een intern ip er bij, alleen dit zou ook nog aan de hand van winroute kunnen zijn gedaan en niet perse een router hoeven zijn) dus als ze dat op 1 of andere manier kunnen bekijken dan zouden ze het kunnen weten, maar voor als nog lijkt het me meer bluf :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Het schijnt ook mogelijk te zijn om aan de manier van IP request te zien via de DHCP of het linux is of windows :)
Maar ja dat zeg natuurlijk nix 8-)

Alleen weet ik niet hoever "ze" daar dan mee kunnen gaan...
:?

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Op zondag 16 juni 2002 23:08 schreef Robber het volgende:
Het schijnt ook mogelijk te zijn om aan de manier van IP request te zien via de DHCP of het linux is of windows :)
Maar ja dat zeg natuurlijk nix 8-)

Alleen weet ik niet hoever "ze" daar dan mee kunnen gaan...
:?
Ze kunnen zien welk besturingssysteem op een machine draait, de eerst die meteen aan het internet hangt.
En dit besturingssysteem is uniek voor een bepaalde router.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:49
Op zondag 16 juni 2002 23:34 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Ze kunnen zien welk besturingssysteem op een machine draait, de eerst die meteen aan het internet hangt.
En dit besturingssysteem is uniek voor een bepaalde router.
Maar het zou kunnen zijn dat ze als het linux is gaan kijken naar de packets en dan weet ik niet wat ze wel en niet kunnen zien... :?
Als ze dan namelijk wel kunnen zien waar het naar toe gaat...

Alhoewel het volgens mij zo is dat de router dan alle dingen aanvraagt en ze zelf door stuurt (want daar zorgt ome NAT wel voor :) ), dus is daar niks van te zien.

Dus hang je Draytek Vigor 2200E der maar aan en ik denk niet dat je een waarschuwing krijgt.
(Heb ik hier ook niet met mijn router en daar hangen soms 12PC's achter (wat lijkt wel de enige chello verbinding die wel "gewoon" +/- 200Kb/s haalt) :+ )

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Op zondag 16 juni 2002 23:40 schreef Robber het volgende:

[..]

Maar het zou kunnen zijn dat ze als het linux is gaan kijken naar de packets en dan weet ik niet wat ze wel en niet kunnen zien... :?
Als ze dan namelijk wel kunnen zien waar het naar toe gaat...

Alhoewel het volgens mij zo is dat de router dan alle dingen aanvraagt en ze zelf door stuurt (want daar zorgt ome NAT wel voor :) ), dus is daar niks van te zien.

Dus hang je Draytek Vigor 2200E der maar aan en ik denk niet dat je een waarschuwing krijgt.
(Heb ik hier ook niet met mijn router en daar hangen soms 12PC's achter (wat lijkt wel de enige chello verbinding die wel "gewoon" +/- 200Kb/s haalt) :+ )
Ik geloof dat het geen linux is wat ze draaien, cisco iig niet.
Maar idd, ze kunnen als ze naar je packets gaan kijken zien of er een router tussen hangt.

Maar ik zou gewoon afwachten, en als je een waarschuwing krijgt dan weet je het he.....

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen je niks maken. Zeg gewoon dat je je pc rechtstreeks op het kabelmodem hebt aangesloten, en VMware draait.
VMware is een programma om een OS binnen een OS te draaien.
Aangezien VMware ook NAT kan gebruiken,

heb je 1 pc die niet als router dient (er zitten immers geen andere pc's achter aangesloten) maar wel een of meerdere extra nep-pc's erachter (virtual OS).

Dit moeten ze accepteren.
Zij kunnen niet rechtstreekse PC + VMware + guest OS's beschouwen als een heel netwerk.

Als ze dan NAT-pakketjes vinden, gewoon zeggen dat het van VMware afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
ik zat vroeger ook bij deze zeer slechte kabel boer maar in rotterdam zijn ze gelukkig van de kabel af mis je niets aan wat een zooi amateurs,als ze bij mij met zo'n dreigement zouden komen zeg ik per direkt mn abo op en ga ergens anders heen.

bij xs4all doen ze nergens moeilijk over op adsl dus waarom quicksnot wel moeilijk moet doen zou ik niet weten ,zeker bang dat ze aan paar abo's missen,ik heb ook een vigor maar gewoon omdat ik meerdere pc's heb staan niet om het met de buren te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Op zondag 16 juni 2002 23:05 schreef PROnline het volgende:
ze kunnen de packets analyseren. Daaruit kan blijken dat de packets niet voor de router bestemd zijn, maar voor een PC er achter.
Is dit geen schending van de privacy :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Waardeloze provider als je niet eens een router mag gebruiken. Hele volksstammen hebben tegenwoordig een thuisnetwerkje.

Ik zou een andere provider overwegen.
(Al weet ik niet welke kosten dit met zich mee brengt.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1