Bibberende letters op elk aangesloten beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:24
Hallo,

Ik heb voor mijn ouders een computertje in elkaar gezet,
Met een Atrend ATC 5130 mobo, met ali alladin 4 (?) chipset, Diamond stealth 3D 2000 pro kaart, (S3 DX) 64 Mb geheugen, 2 gig harde schijf, 33K6 modem, antiek mad 16 pro geluidskaartje, acer (6?) speed cd rom en een HP Ultra vga 1280 17 inch beeldscherm. Eenvoudige tekstverwerking dus...

Het ding loopt prima, het enige probleem is dat er een storing zichtbaar is op het beeldscherm (ook op andere beelschermen die ik geprobeerd heb)

Het is net of de letters "bibberen" op het scherm, golvende lijntjes die over het scherm lopen, alsof er iemand met een onafgeschermde, vonkende boormachine bezig is. Het ritme veranderd enigszins met de activiteit van de hardeschijf en cdrom, , maar aan beide ligt het niet, die heb ik er natuurlijk al uit gehad. Ik heb de geijkte dingen al geprobeerd, met minimale configuratie opstarten, andere vga kaart e.d. Maar niets helpt. Enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Mobo niet helemaal goed? Aarding is het niet, heb ik al geprobeerd. Voeding misschien? Ik heb zogauw geen andere AT voeding liggen...

Het beeldscherm is nu ingesteld op 800x600 @ 100 Hz, dan is het getril het minste zichtbaar.

Misschien heeft 1 van jullie al zoiets gehad?

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 14:14
ja, ik heb dat gehad, toen lag er een adapter naast mijn monitor, dus als je steeds je monitors op een plaats had staan met in de buurt een adaptor, moet je die eens weg pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14255

Deed ie dat ook al voordat ie geinstalleerd was? Ik bedoel zonder de drivers, dus in 640x480x16 kleuren?

Zo ja dan lijkt het kaartje me niet lekker meer of er is een of ander vaag conflict...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Werkt je beeldkaart 100%?
Het lijkt me namelijk eerder dat het daaraan ligt dan aan je beeldscherm.
Anders ligt het aan een ander apparaat dat intefereert met je beeldscherm, dus telefoons of adapters even uit de buurt halen (speakers kun je ook proberen maar die zijn tegenwoordig magnetisch afgeschermd).

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30574

Dat heb ik sinds kort ook,maar dan met een asusTUSL2C met een tualatin celleron 1,3ghz icm een radeon 7500 kaartje.
Ik heb al diverse drivers voor de radeon geprobeert en diversen bios versies zowel voor het mobo als voor de radeon kaart.Mijn speakers die al altijd naast mijn monitor staan verwijdert mijn PC geaard via losse aardedraad.Het minst opvallendst is het in 1024x768 bij 120hrtz.Maar om die resolutie te draaien heb ik geen 19"flatscreen monitor gekocht die voorheen wel lekker draaide op 1200x1024 bij 85hrtz.

Maar het probleem blijft soms is het direct na het opstarten soms is het pas na een half uur.Met text op internet in PHP structuren lijkt het veel erger dan in een kladbloek bestandje of in normale HTML paginas.

Nu ik er op let lijkt het dat er iedere week meer mensen bijkomen met dat probleem,wat zullen we allemaal gemeen hebben in onze configuratie(of in objecten eromheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Heb ik nog zo duidelijk gezegd dat het geen beeldschermprobleem was.... zucht...

Ik heb natuurlijk alle dingen die hier het eerst gevraagd
worden al geprobeerd.
Het bibberen begint al als ik de letters van de videokaart voorbij zie komen, dus nog voor press del to enter setup e.d.
Dingen als storende adapters zijn het niet, beeldscherm doet hetzelfde bij mij thuis en bij mijn ouders thuis.
Videokaart is het niet, zoals ik al eerder getypt had, ik heb al een andere kaart geprobeerd, een TNT2 M64 kaart.
Mijn brakke compaq 15 inch test beeldscherm trilt ook, netzoals het HP beeldscherm.

De vraag is eigenlijk nog, is het een typisch mobo probleem, of moet ik bij de voeding kijken? Die het altijd goed gedaan heeft? Als het aan de voeding ligt is het makkelijk, ik moet ergens nog een AT voeding hebben (kast uitruimen...)
Of heb ik het mobo verkeerd gemonteerd?

edit:
O ja, ik heb natuurlijk ook al verschillende pci sloten geprobeerd. (antiek mobo, AT, geen agp)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29200

Als ik het zo lees lijkt het inderdaad een probleem met de voeding. Het zou mij niet verbazen als er ergens een elco defect is.
Wat ik mij ook nog afvraag: Heb je de zooi niet overgeklokt? Sommige kaarten/mainboards vinden het niet zo fijn als de PCI bus op meer dan 33MHz draait.

(flauw-modus)
Haal die stikstofkoeling eens van de GPU af! Je kaart heeft het waarschijnlijk te koud!
(/flauw-modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Ha ha, nee, overklokt is ie niet, het is een pentium 166 voor mijn ouders, daar neem ik liever geen risico's mee. Een elco van de voeding dus, de psu of de voeding op het moederbord?

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29200

Meestal is het de voeding zelf. Probeer hem eens te vervangen en sluit nog niet gelijk alles aan (bijv. eerst alleen MB, dan MB+FDD, MB+FDD+HDD,....). Het kan natuurlijk zo zijn dat een van de drives zorgt voor de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Okee, ik zal bovenstaande eens proberen, als ik weer eens bij mijn ouders ben, duurt nog wel effe... (eerst die andere AT voeding uit de laag rotzooi in mijn kast halen :( )

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Nou, andere voeding helpt ook niet, bibberende lijntjes blijven, ligt dus waarschijnlijk aan het moederbord :(

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Misschien handig om te weten, (voor de search?)het lag wél aan de voeding. Volgens mijn ouders "kwamen er de laatste tijd zulke rare geluiden uit" (zucht)
Nu hebben ze een duron 1200, met alles erop en eraan, en dezelfde monitor doet het nu perfect.
Voeding was dus stuk, elco of iets anders. Die voeding kon mooi naar het ronde stalen archief...

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1