Pc als gitaar versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik wil mijn pc als gitaar versterker gaan gebruiken, daarvoor is een programma nodig die de effecten maakt. Bestaat zn prog? Dus dat je gelijk speelt en dat je die effecten gelijk te horen krijgt dus niet opnemen en dan effecten aan toevoegen want dat gaat met cooledit pro ook

Twitter | Linkedin

Verwijderd

ja die is er, alleen is het echt niet mooi hoor :) ik heb het wel eens gedaan, maar bv die distorsion is echt om te huilen :)

ik zal proberen een naam te geven, alleen ik heb echt geen id meer. moet je morgen nog maar even kijken, dan vraag ik het wel even aan iemand

• Mavvie
Op zondag 16 juni 2002 22:57 schreef Fat Mike het volgende:
ja die is er, alleen is het echt niet mooi hoor :) ik heb het wel eens gedaan, maar bv die distorsion is echt om te huilen :)

ik zal proberen een naam te geven, alleen ik heb echt geen id meer. moet je morgen nog maar even kijken, dan vraag ik het wel even aan iemand
Ok alvast bedankt.. ik kijk wel ik heb wel een dolby digital surround systeem aan mn pc hangen..misschien helpt dat.. :)

Twitter | Linkedin

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

neuh..tis de conversie van die programma's

er zijn echter 2 die dat wel goed kunnen : 12 programam : line6 amp farm

2e optie : koop een guitarposrt van line6..
zelfde functies.. voor puur gitaar via usb.. leuk dingetje!!

kost wel een paar centjes..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Deze dingen kosten allemaal een paar centjes. :(

Ga je het gebruiken voor opnemen of gewoon voor playback?

Forza Mucca!

Verwijderd

gewoon gitaaruitgang (bij passieve gitaren zijn de pickups gewoon aan de uitgang verbonden, meestal met selectie schakelingetje ertussen) aan de mic ingang van je geluidskaart hangen, en dan mic voorversterker aanzetten. hoe hoger de versterking, hoe eerder er distortion optreedt. Het akoestische deel klinkt vrij goed, alleen distorted heb ik toch lieven een boss metal pedaaltje ;-)

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 00:17 schreef axkman het volgende:
gewoon gitaaruitgang (bij passieve gitaren zijn de pickups gewoon aan de uitgang verbonden, meestal met selectie schakelingetje ertussen) aan de mic ingang van je geluidskaart hangen, en dan mic voorversterker aanzetten. hoe hoger de versterking, hoe eerder er distortion optreedt. Het akoestische deel klinkt vrij goed, alleen distorted heb ik toch lieven een boss metal pedaaltje ;-)
juust! ;) :D

• Mavvie
Op maandag 17 juni 2002 00:48 schreef Fat Mike het volgende:

[..]

juust! ;) :D
Ja ok....

Twitter | Linkedin

Verwijderd

maar ik had serieus best wel een goeie vroeger.. kon je wel zelf eq instellen enzo..

Mischien is dat wel helemaal niet bijzonder hoor!, ik hou me er niet mee bezig. Ik zit nu te proberen op te nemen met via mn audigy en dat werkt voor geen meter |:(

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een keer een soortgelijk onderwerp gelezen op GoT.
Wat ik zelf doe is de SB Live line in gebruiken en daar gewoon de effecten van de geluidskaart zelf overheen gooien. Werkt best aardig hoor, maar verwacht geen wereldgeluid. Maar het is dus wel een hardwarematige effectenbak met distortion, flanger, chorus, auto-Wah etc. etc. die je zelf helemaal in kunt stellen.

Sinds een tijdje heb ik een Zoom505 als voorversterkertje ertussen zitten en dat klinkt weer stukken beter.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

serie3us : HET IS KUT!..
ik heb veel geprobeert.. ook die realtime fx voor gitaar op pc..

maar tis allemaal klote.. line6 is echter toch wel een van de betere en ik denk de enkele beste goeie erin...(pc gebruik)
line6 guitarport is volgends mijn geneens 150 euro...
via mic ingang is gewoon bagger :r

Verwijderd

Heb je een asio geluidskaart? anders kan je amplitube gebruiken of warp, dat zijn mooie gitaarversterker emulaties voor de pc, maarjah moet je wel asio2 geluidskaart hebben en volgens mij zijn die dolby dingen meestal consumentenkaarten (dus dan heb je een vertraging van 1 seconde ofzoow :P)

maar kijk is naar amplitube vst plugin en wasp vst plugin, je moet wel een vst host draaien zoals cubase of nuendo dan maar daar kan je vast wel aankomen

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cubase.it/articoli/natale/warp_vst/schermata_principale.jpg
Warp, kan je 3 versterkermodellen kiezen en gewone dingen vveranderen die je altijd op versterkers kan veranderen

Afbeeldingslocatie: http://www.miroc.co.jp/namm2002/images/amplitube.jpg
amplitube, modeller met heel veel mogenlijkheden, maar wel veel moeilijker in te stellen.. bij warp heb je in een keer de goede sound te pakken hier kan het wel ff duren maar is wel moeite waard om het te proberen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

he man!... die dingen kende ik geneens!!
ziet er leiv uit O+

Verwijderd

Die dingen kosten ook ENORM VEEL, meer dan een v-amp of een pod :P, vind toch minder klinken... maarjah is goed als je geen versterker hebt en je hebt een asio2 kaart dan kan je dit heel goed gebruiken

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja, maar dan kan je net zo goed een pod kopen dnek ik, leiver nog een pod pro, die heeft digitale uitgang.. maar ik doe gelukkig alles via mengpaneel ... en stuur met midi aan (alleen ik gebruik wel softsynths)

Verwijderd

op http://www.amplitube.com/
staan heel wat geluidsvoorbeelden van de amplitude plugin, echt je hebt zoveel mogenlijkheden ermee, maar met pod en v-amp ook he .. en daar heb ik mijn sound al op gevonden en nog niet op amplitube (niet goed genoeg voor gekeken denk ik ook)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

post voor de gein eens een patch ervan dan? (als je toevallig pod via midi aangesloten heb? ) :P

• Mavvie
Op maandag 17 juni 2002 09:24 schreef voxell het volgende:
[afbeelding]
Warp, kan je 3 versterkermodellen kiezen en gewone dingen vveranderen die je altijd op versterkers kan veranderen

[afbeelding]
amplitube, modeller met heel veel mogenlijkheden, maar wel veel moeilijker in te stellen.. bij warp heb je in een keer de goede sound te pakken hier kan het wel ff duren maar is wel moeite waard om het te proberen
Is dit gratiz? of is er een trial versie van?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Idd de vertraging die optreedt maakt het al onmogelijk

Verwijderd

Waarom wil je de pc als versterker eigenlijk ?

Een beetje simpele versterker kost niet zo veel
Een ibanesje t25r ofzo kost iets van €150 nieuw
en die klinkt best aangenaam voor zo'n klein dinkie
moest er eerst trouwens niks van hebben tot ik em gehoord
had en dat viel reuze mee.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

je hebt ook van asus volgens mij (k zal zo even zoeken) een mobo met een onboard "buizen" versterker :)

ja hier staat het http://www.hardocp.com/article.html?art=MzAy

t zijn zelfs meerdere fabrikanten :)

vette buizenbak man :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is van AOpen :)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Op maandag 17 juni 2002 12:02 schreef voxell het volgende:
op http://www.amplitube.com/
staan heel wat geluidsvoorbeelden van de amplitude plugin, echt je hebt zoveel mogenlijkheden ermee, maar met pod en v-amp ook he .. en daar heb ik mijn sound al op gevonden en nog niet op amplitube (niet goed genoeg voor gekeken denk ik ook)
dit ga ik ook es sjekken
ik heb nu n ibanez shred pedaal aan n creative FPS1000 geknutseld, en die creative effecten van mn audigy voldoen niet idd.

eerst kijken dan zeiken

• bratos

bratos

Meh.

ok ik heb t gecheckt
heb Cubase VST 32 gescoord en die Warp plug-in.
Maar:
ik krijg mn geluid niet vervormd.
Plug in geselecteerd: lijkt ok

Ik heb nog nooit met cubase gewerkt, maar goed.

Specs:
Win XP pro op Aopen DDr plank met 1.8 P4
512 DDR geheugen
Creative Audigy OEM (player geloof ik)

Ik heb mn gitaar aangesloten op de MIC ingang.
Ook geprobeerd op de line in via n pedaaltje.
Bij beide hoor ik wel geluid (gewoon via windows), maar ik kan geen effecten van die warp plugin aan de praat krijgen.
en dat is wat ik juist wil, t liefst over de MIC ingang(maar in windows zelf klonk het nog al overstuurd zeg maar, ik wil niets doorfikken)

wie weet de juiste instelling voor mij
het gaat nu nog ff om realtime effecten, later zal ik wel willen opnemen.

Tips zijn welkom en zo. iemand?

eerst kijken dan zeiken

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 18:02

b_buster

Ojajoh?

Gebruik de KX drivers, die hebben asio ondersteuning en dat is net ff wat je nodig bent.

http://www.kxproject.com

Verwijderd

Ik zweer ook bij Line6, heb nog niet zo lang geleden de Pod version 2.0 gekocht en dan klinkt echt superbruut en is errug gemakkelijk met opnemen van muziek op je pc. Had eerst wat nummers opgenomen met de distortion van mijn ouwe ADA-mp1 pre-amp, de opnamen die ik nu met de Pod heb gemaakt blazen die oude gewoon weg. Line6 apparaatjes kosten inderdaad wel wat centjes maar je hebt er echt een hoop plezier van. Ook leuk is dat je presets zelf kunt maken en ruilen met anderen, of downloaden op www.line6.com. Ik heb geen ervaring met die Guitarport van Line6 maar de Pod 2.0 kan ik je van harte aanbevelen voor de dingen die jij wil doen.

• bratos

bratos

Meh.

ok
asio drivers gedaan.
en nu op welk knopje douwen? krijg t maar niet voor mekaar
als jullie t beu zijn koop ik wel n boek NOT

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcorbet/images/bla.jpg
ow ja
gehost op chello, dus kan ff duren.....

eerst kijken dan zeiken

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Dag...

Ik ben ook wezen stoeien met die Warp-plug-in..
Wat al wel kan mededelen is dat je bij de MaXi IsIs veelt te veel last hebt van vertraging terwijl die ook over Asio-drivers beschikt...

Dit even ter info... (8>

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Hier nog een zeer tevreden pod pro gebruiker. Vet ding met alle (digitale) uitgangen die je maar zou willen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 10:45 schreef apestaartje het volgende:
Dag...

Ik ben ook wezen stoeien met die Warp-plug-in..
Wat al wel kan mededelen is dat je bij de MaXi IsIs veelt te veel last hebt van vertraging terwijl die ook over Asio-drivers beschikt...

Dit even ter info... (8>
ja..maxistudio issi = :r
heb em nu vervangen met waveterminal egosys B-)

dvdlei en Cypher666 en ik zjn gewoon line6 aanhangers (ofzow? :P ) laten we met deze plugins geen ampfarm vergeten he! .. het nadeel is weer dat je goeie mic preamps moet hebben etc.. en als je gewoon een line6 pod (1.0/2.0/pro) hebt dan heb j ealles al wat je meot hebben..

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 11:18 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ja..maxistudio issi = :r
heb em nu vervangen met waveterminal egosys B-)

dvdlei en Cypher666 en ik zjn gewoon line6 aanhangers (ofzow? :P ) laten we met deze plugins geen ampfarm vergeten he! .. het nadeel is weer dat je goeie mic preamps moet hebben etc.. en als je gewoon een line6 pod (1.0/2.0/pro) hebt dan heb j ealles al wat je meot hebben..
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat als je alleen puur voor de gitaar effecten gaat je bij Pod naar mijn idee niet het beste krijgt. Er zitten wel wat leuke standaard effecten in maar heb ze wel eens beter gehoord. Maar ja.. de amp. simulaties zijn natuurlijk gewoon top :P

Verwijderd

Je moet in iedergeval een asio 2.0 geluidskaart hebben anders kan je niet live spelen, Heb je de monitor op het kanaal aangezet? anders gebruikt hij niet de plugin maar hoor je alleen het windows geluid ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:29 schreef dvdlei het volgende:

[..]

Ik moet er nog wel even bij zeggen dat als je alleen puur voor de gitaar effecten gaat je bij Pod naar mijn idee niet het beste krijgt. Er zitten wel wat leuke standaard effecten in maar heb ze wel eens beter gehoord. Maar ja.. de amp. simulaties zijn natuurlijk gewoon top :P
het schijnt dat die effecten erg goed zijn zelfs..
ik vind persoonlijk ook vanniet, maar velen denken er anders over

Verwijderd

voor de effecten gebruik ik toch liever mijn Rocktron Intellifex Ltd. Maar de 'amps" van POD zijn echt super. Vooral die rectified knallen echt de pan uit!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 03:53
Op woensdag 19 juni 2002 18:30 schreef Cypher666 het volgende:
Ik zweer ook bij Line6, heb nog niet zo lang geleden de Pod version 2.0 gekocht en dan klinkt echt superbruut en is errug gemakkelijk met opnemen van muziek op je pc. Had eerst wat nummers opgenomen met de distortion van mijn ouwe ADA-mp1 pre-amp, de opnamen die ik nu met de Pod heb gemaakt blazen die oude gewoon weg.
He gaaf, een tweaker met hetzelfde spul als ik! Heb je nog leuke settings voor de ADA MP1? Ik ben nog steeds op zoek naar settings die het clean van een Fender benaderen...

Hoe gebruik je de POD trouwens om op te nemen? Gewoon de 2 outputs als line-in voor je geluidskaart gebruiken en dan met een of ander programma (geluidsrecorder windows bijvoorbeeld) opnemen vanaf je line-in?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:27 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

Hoe gebruik je de POD trouwens om op te nemen? Gewoon de 2 outputs als line-in voor je geluidskaart gebruiken en dan met een of ander programma (geluidsrecorder windows bijvoorbeeld) opnemen vanaf je line-in?
Zelf gebruik ik de spdif out van m'n pod voor opname op m'n pc. Gewoon rechtstreeks in de spdif-in van m'n wamirack.
Gaat perfect. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de lijn-uitgang op je analoge sb-input aansluiten.

Verwijderd

Heb je hier al eens gekeken?, veel info over de MP1 met o.a. een aantal patches: www.ultimatetone.com. Staan zelf reparatieschema's op e.d.

Om op te nemen gaat de Pod tussen mijn gitaar en een Pro-Tools: Digi 001 interface, softwarematig nemen we de boel op met Pro-Tools LE 5.1. En dat werkt echt TOP, het kost wel wat maar je hebt gewoon zo echt je eigen thuisstudio'tje de opnamen die we momenteel nog ongemixed hebben liggen klinken beter dan mening demo die ik heb gehoord en die in een studio opgenomen is. Nadeel van al die mogelijkheden is dat je continu dingen blijft veranderen in je nummers, zo raken ze nooit af lol. Heb je trouwens je Pod wel eens als 'Tone Shaper' gebruikt voor een gewone versterker? Ik had gelezen dat dit niet zo lekker zou klinken maar ik was toch zeer tevreden over het geluid.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 03:53
@dvdlei
Mijn pod (v1.1) heeft geen spdif uit. Die zitten toch alleen op de pod pro?
@cypher
Ik ken de ultimatetone site, maar ik ben niet geheel tevreden over de patches die daarop staan. Zelf experimenteren heeft mij tot nu toe ook nog niet de (mijn) ultieme toon gegeven. Misschien kan ik die ook niet bereiken met een ADA MP1. Maar ja een triaxis is zo duur...
Maar misschien heb jij nog wat interessante instellingen?

Verder heb ik eigenlijk ook niet het geduld om uren aan die versterker te tweaken. Ik wil altijd zo snel mogelijk spelen...

Ik heb de pod ooit gebruikt als toneshaper voor een Marshall Valvestate v8280e, maar zelfs de pod kon aan het Marshall inherente baggergeluid weinig veranderen. Als preamp voor de Mesa 50/50 klinkt de pod ook wel aardig, maar voor metal / rock / bluescrunch heb ik toch liever de ADA. In de effectloop van de ADA klinkt de pod ronduit bagger, maar dat zal meer met de crappy effectloop van de ADA te maken dan met de pod lijkt me.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:38 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
@dvdlei
Mijn pod (v1.1) heeft geen spdif uit. Die zitten toch alleen op de pod pro?
Inderdaad, spdif zit alleen op de podpro. Was even vergeten dat jij de 1.1 had.
Pagina: 1