Toon posts:

Eigen cobalt server

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het ogenblik ben ik in dubio geraakt op ik een eigen server zal kopen, Sun Cobalt RaQ 550 Server Appliance http://store.sun.com/catalog/doc/BrowsePage.jhtml?cid=82136&parentId=60308 of een pakket bij een hostingprovider?

Hieronder een foto van de sun cobalt:
Afbeeldingslocatie: http://store.sun.com/images/product_images/Sun_Cobalt_RaQ_550_Server_Appliance.Image_1.UE.jpg

Gegevens:
Processor: 1.0-GHz
Memory: 256 MB
Disk Drive: 1 @ 40 GB
RAID 0, 1: No
PCI Slot: 1
Serial Port: 2
Ethernet Port: 2
Database: Interbase 6, MySQL & PostgresSQL
List Price $1,699.00 / € 1789,05

Wie kan mij advies geven?

Alvast reuze bedankt!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij kan je voor dat geld ook zelf een 1U rack bouwen met dezelfde specs. Hou je ook nog een flink bedrag over en heb je zelf je softwarekeuze (staat meestal een aangepaste versie van Redhat op, niet mijn smaak)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is Overige Hardware, hier weten we niet zo extreem veel van servers af. Maar aangezien ik zelf wel wat verstand heb van webhosting, kan ik je alvast vragen wat je speciaal wilt gaan doen met deze server?

Ook hangt het af aan je kennis van Linux. Nu is het beheer op een cobalt niet zo extreem moeilijk, maar bij een eigen server moet je toch wel de dingen als Apache goed kennen. Weet je niet zoveel van Linux is het aangeraden om een standaard hosting pakket te nemen bij een hosting provider.

-> PNS

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is:

Toegang tot alle instellingen.
Niet 5 dagen wachten tot er een verandering is doorgevoerd vanwege de drukte.
Snelheid
Betrouwbaarheid
MySQL database zonder snelheid verlies
Minder snel crashen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PNS

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Heeft niemand een advies?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48

pistole

Frutter

maar wat ben je van plan als je zelf die server koopt?

Ergens laten housen (mag wel bij ons hoor :) )?
Of zelf neerzetten?

Ik frut, dus ik epibreer

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op zondag 16 juni 2002 21:34 schreef Good_Evans het volgende:
Wat ik wil is:

Snelheid
Betrouwbaarheid
Minder snel crashen
dit zijn wensen van elke simpele ziel, maakt niet uit wat er op komt te draaien....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42

jep

Als je veel Linux kennis hebt zou ik een eigen 1U bakkie in mekaar zetten. Goedkoper en dan handiger.

Heb je dit niet dan is die cobalt zeker makkelijker omdat je het beheer helemaal webbased in handen hebt en je er simpel virtualhosting accountjes op kunt maken.

Dat het RedHat draait (voor de mensen die dit niets vinden) maakt natuurlijk geen zak uit in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb berekend, dat het mij op jaarbasis € 312 excl. btw scheelt :P t.o.v. een "pakket"! Dit is als ik een eigen server aanschaf (€ 1739,-)!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 23:31
Goed PNS topic dit :(

Anyway... de beslissing hangt af van een boel zoeken:

- kosten
- doel
- kennis
- aantal sites
- etc

Je zegt dat het op jaarbasis "€ 312 excl. btw" scheelt. IMHO geen bedrag om een beslissing als dit vanaf te laten hangen. Ten eerste heb je als onderneming niets met BTW te maken. Daarnaast ben je per maand al meer dan 312 euro kwijt aan beheer kosten met een eigen server.

Heb je ook de kosten van bandbreedte en housing meegenomen in je berekening? Want daar zie ik totaal niets over terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 01:21 schreef The Source het volgende:
Goed PNS topic dit :(

Anyway... de beslissing hangt af van een boel zoeken:

- kosten
- doel
- kennis
- aantal sites
- etc

Je zegt dat het op jaarbasis "€ 312 excl. btw" scheelt. IMHO geen bedrag om een beslissing als dit vanaf te laten hangen. Ten eerste heb je als onderneming niets met BTW te maken. Daarnaast ben je per maand al meer dan 312 euro kwijt aan beheer kosten met een eigen server.

Heb je ook de kosten van bandbreedte en housing meegenomen in je berekening? Want daar zie ik totaal niets over terug.
Sponsoring!
Ten eerste heb je als onderneming niets met BTW te maken.
Tuurlijk wel. Betaal je dan geen BTW of zo? Leg uit.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 23:31
Je praat over sponsoring van housing en bandwidth... en je twijfels tussen een pakket en een eigen server... Ik snap niet hoe je dan op een kosten verschil uitkunt komen van zo weinig BTW... Ik neem aan dat het pakket dan ook gesponsord wordt of mis ik iets.

Het btw verhaal zoek je maar op in een boek.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 01:30 schreef The Source het volgende:
Je praat over sponsoring van housing en bandwidth... en je twijfels tussen een pakket en een eigen server... Ik snap niet hoe je dan op een kosten verschil uitkunt komen van zo weinig BTW... Ik neem aan dat het pakket dan ook gesponsord wordt of mis ik iets.

Het btw verhaal zoek je maar op in een boek.
BTW draagt iedere ondernemer, zoals je misschien weet af.

Ik bespaar dan per jaar €312 (ex. btw)!
Dat is toch veel.
Ik heb nu een pakket van €25 per maand plus nog 30 domeinnamen!
Kosten server boek je in 1 jaar af. Volgende jaar zijn dit geen terug komende kosten meer en voila. op jaarbasis €312 (ex btw) bespaard!

Gaaf toch!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:34 schreef Good_Evans het volgende:
Wat ik wil is:

Snelheid
Betrouwbaarheid
Minder snel crashen
als het je daar alleen om gaat kun je beter bij een gewone profi webhoster gaan zitten waar je iets meer dan 4 euro per maand betaald...

ik snap overgens niet dat je sowieso een eigen server in overweging neemt als je alleen bovenstaande nodig hebt.

Verwijderd

je schrijft nog steeds niet wat je ermee wilt doen ('iets met databases') en of de server dan wel goed genoeg is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit voorzorg zet ik deze op slot.
Dit dreigt weer uit te lopen op een topic, waar t.starter nix aan heeft.

T.sarter is niet geheel verwantwoordelijk want het is gemoved naar PNS toe.
Ik zou t.sarter willen vragen indien hij een nieuw topic opent om daarin duidelijk uit te leggen wat hij wil , en wat de vragen zijn.

Als het puur de vraag is; "Moet ik SysteemA of SysteemB nemen ?" zou ik je toch willen adviseren om dat niet in PNS te plaatsen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.