ATA 33 of ATA 100 kabel voor cd-rom + Writer

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Topic titel zegt alles.

kan ik ook een ATA 33 kabel gebruiken op een cd-rom 52x en een cd-wrtiter 24x :? Ik heb er nu een ATA 100 kabel achter hangen maar dat zijn mij iets te kleine draden om te rounden en met een ATA 33 kabel kan dat namelijk wel .
Ga ik verschil in snelheid merken :?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 21:08

Rannasha

Does not compute.

52x = 52 * 150 = 7800 KB/s, ATA 33 is snel genoeg hiervoor. Dus zolang je geen HDD's op dezelfde IDE-kabel hangt is het geen probleem.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• M v Akkeren
  • Laatst online: 05-04 22:34
Inderdaad, de meeste CD-rom drives zijn toch niet sneller als ata-33 dus het moet absoluut geen probleem zijn om dit te doen. Maar het rounden van ata-100 kabels is toch niet zo moeilijk? Je hoeft niet de hele draad langs te snijden, maar als je het eerste stukje hebt gesneden kun je ook rustig trekken aan de kabel en dan split hij vanzelf. Daardoor is het risico veel kleiner. :)

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

* John_Glenn vindt dat je voor alles ATA100 kabels moet gebruiken. Dat bevordert de stabiliteit van je systeem en theoretisch ook de snelheid (want minder fouten is minder herlezen). Kost je amper wat, ook.

• Galaxis
Op zondag 16 juni 2002 21:16 schreef M v Akkeren het volgende:
Inderdaad, de meeste CD-rom drives zijn toch niet sneller als ata-33 dus het moet absoluut geen probleem zijn om dit te doen. Maar het rounden van ata-100 kabels is toch niet zo moeilijk? Je hoeft niet de hele draad langs te snijden, maar als je het eerste stukje hebt gesneden kun je ook rustig trekken aan de kabel en dan split hij vanzelf. Daardoor is het risico veel kleiner. :)
WOEI ! gaat idd goed :) . Zijn wel kleine adertjes btw :|

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 21:19 schreef John_Glenn het volgende:
* John_Glenn vindt dat je voor alles ATA100 kabels moet gebruiken. Dat bevordert de stabiliteit van je systeem en theoretisch ook de snelheid (want minder fouten is minder herlezen). Kost je amper wat, ook.
Klopt. Ik heb overal gerounde ATA133 kabels voor gekocht. Het verschil merk je echt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Galaxis
Fuck ,erlicht 1 mm kabel open :| , ik heb nu dus `m`n ata100 kabel verneukt :( .

• M v Akkeren
Hmm, 1 kabeltje open of doormidden? Als hij alleen open is kun je er gewoon een klein beetje tape omheen doen en dan is het weer gefixt. Dan kan het iig nergens contact mee maken.

• Galaxis
Op zondag 16 juni 2002 21:35 schreef M v Akkeren het volgende:
Hmm, 1 kabeltje open of doormidden? Als hij alleen open is kun je er gewoon een klein beetje tape omheen doen en dan is het weer gefixt. Dan kan het iig nergens contact mee maken.
gewoon een heel klein stukje open :(

• M v Akkeren
Op zondag 16 juni 2002 21:37 schreef Galaxis het volgende:

[..]

gewoon een heel klein stukje open :(
Dan moet je gewoon ff proberen dat ene draadje een beetje los te maken van de rest en hier tape omheen doen, is bij mij ook al eens per ongeluk gebeurt en ik heb het met tape kunnen oplossen.

• Galaxis
ah1 hij is af :) , ziet er wel nice uit :) .
heb heelaas geen digicam :(

• M v Akkeren
Op zondag 16 juni 2002 21:46 schreef Galaxis het volgende:
ah1 hij is af :) , ziet er wel nice uit :) .
heb heelaas geen digicam :(
Mooi zo! Weer iemand blij :) Helaas heb ik ook geen digicam :( zou wel makkelijk zijn, dan had ik je aan het begin kunnen laten zien wat ik bedoelde. Maargoed, toch mooi dat je het nu voor elkaar hebt. :)

Verwijderd

k heb ook ata 100 voor me cd lezertje en me cd writertje :)

haal ik tenminste 32x writen met on the fly

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 23:42 schreef Dannyke het volgende:
k heb ook ata 100 voor me cd lezertje en me cd writertje :)

haal ik tenminste 32x writen met on the fly
Mijn brander en cdrom zitten op USCSI. Minder snel maar ik kan gewoon zonder problemen doorgamen.

Als ik echt snel moet branden dan gebruik ik mijnn 2e brander wel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb de ervaring met lite on 40 speed branders dat deze niet op hun volle snelheid lopen als er een ata 33 kabel gebruikt wordt. de tijd is wel hetzelfde als met een ata 66 kabel maar de seconden tikken 2 keer zo langzaam af.

ook bij cd-rom drives blijkt het te helpen. ik kopieerde office 2000 met een lite-on dvd speler naar de hdd, dat duurde 4 min met een ata 66 kabel. normaal gesproken, met een ata 33 kabel, duurt het eigenlijk altijd 7 a 8 minuten.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 23:45 schreef thedolf het volgende:

[..]

Mijn brander en cdrom zitten op USCSI. Minder snel maar ik kan gewoon zonder problemen doorgamen.

Als ik echt snel moet branden dan gebruik ik mijnn 2e brander wel.
kan ook maar niet iedereen heb een scsi cdrom en writer :P
Pagina: 1