Toon posts:

[Debian] apt-get remove werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeerde onlangs ncompress... Echter wanneer ik nu een ander package wil installeren krijg ik de error dat er een dependencie probleem is met ncompress :?

Daarom dacht ik die te verwijderen: apt-get remove ncompress

Daarna krijg ik het volgende:
dpkg: ldconfig not found
dpkg: 1 expected programs not found on PATH

:? :?

Daarnaast had ik ook graag geweten hoe ik een .bin file kan uncompressen. Volgends de website van de makers heb ik daar ncompress voor nodig maar dat schijnt niet te werken?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat klinkt alsof je package systeem best wel over de rooie is...ldconfig zit normaal bij libc6 en dat is toch wel een package die je op je systeem hebt staan. Bestaat /sbin/ldconfig? Wat heb je de laatste tijd voor speciale dingen gedaan met packages?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had libc6 upgegrade naar 2.2.5 maar daarna terug downgrade gedaan naar 2.1.3 ... Waarschijnlijk is ie daar goed in de mist gegaan? Hoe kan ik dit nu oplossen?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op het moment dat jij libc6 upgradet naar 2.2.5 (stable -> testing), krijgt dpkg te maken met een 'replaces ldso < $ouweversie' situatie. Dat wil zeggen dat (een groot gedeelte van) dat oude package ldso nu bij libc6 in zit -> bij de upgrade kwakt hij ldso eraf (of, als daar reden toe is, upgradet hij deze naar een nieuwere versie). Geen enkel probleem. Maar als je nu teruggaat (iets wat in de praktijk niet veel voorkomt), zal hij niet automatisch weer ldso installeren. En laat ldconfig nu in stable in ldso zitten en in testing in libc6. Probleem. Probeer ldso (de oude) te installeren.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.