Toon posts:

megapool dvd nieuws

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu zo'n DVD speler in huis van de megapool voor maar 30 euro, icm een vaatwasser :)
Het merk is een Technika DVD 1010. Het gekke is dat hij alles slikt behalve vcd en svcd. DVD geeft erg goed beeld en mp3 is ook netjes verzorgd maar vcd is er dus niet.
Heb al een beetje gezocht en volgens mij komt deze uit de Dansai stal, de verborgen factorypage crack van Dansai werkt dus hij is inmiddels regiovrij. Maar weet iemand of ik niet op een of andere wijze vcd's kan afspelen? Want die Dansai spelers kunnen dit uiteraard wel.
Bij mijn weten zijn er verder ook geen DVD-spelers die geen vcd's kunnen afspelen.

Verwijderd

Dan weet je niet veel.
Er zijn nl heel veel dvd-spelers die geen vcd afspelen.

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 10:36

didio

didio.nl

Kijk anders eens op de dvd players list van www.vcdhelp.com

weinig tot niks..

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb toevallig dit weekeinde dit ding bij iemand geinstalleerd en heb hem getest met een SVCD omdat ik geen DVD bij de hand had maar dat werkte gewoon hoor.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je wel een goede vcd gemaakt??!
Je kan er niet een cd met een avi erop afspelen hoor!!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook bij mijn printer gekocht,
alles werkt op dat ding vcd mp3 svcd en natuurlijk dvd :)
maar het beeld is wel iets minder als van mijn eigen dvd speler

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Maar geen VCD maar wel DVD wat is het probleem. Zoveel kun je niet verwachten voor €30. Maar het schijnt een leuk apparaat te zijn!

Verwijderd

ik heb die dvd speler ook alleen heb ik er voor zover alleen maar mp3's op afgespeelt bij gebrek aan dvd's en vcd :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 09:04 schreef mlevd het volgende:
Ik heb toevallig dit weekeinde dit ding bij iemand geinstalleerd en heb hem getest met een SVCD omdat ik geen DVD bij de hand had maar dat werkte gewoon hoor.
Geeft dat ding van hem ook aan dat ie dat kan? Dus staat in het rijtje dvd/cd/mp3 ook vcd? Bij mij namelijk niet en er staat ook verder niks in de manual. Misschien zijn er verschillende versies in omloop?

Overigens de factory control pagina krijg je te zien door
te drukken op setup-stop-prev-next.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 11:59 schreef alfabetje het volgende:

[..]

Geeft dat ding van hem ook aan dat ie dat kan? Dus staat in het rijtje dvd/cd/mp3 ook vcd? Bij mij namelijk niet en er staat ook verder niks in de manual. Misschien zijn er verschillende versies in omloop?

Overigens de factory control pagina krijg je te zien door
te drukken op setup-stop-prev-next.
nee in de handleiding staat der niet bij dat hij ook vcd kan, alleen cd/cd-r,rw/dvd/mp3 en het is een regio 2 dvd speler

Verwijderd

Topicstarter
Via die factory control pagina kun je hem regiovrij maken.

Ben er al achter hoe vcd's te lezen. Wanneer ik een video-cd door nero laat maken gaat het mis. Rechtstreeks het dat-bestand op cd branden en hij kan hem wel lezen. Perfekt!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:01 schreef alfabetje het volgende:
Via die factory control pagina kun je hem regiovrij maken.

Ben er al achter hoe vcd's te lezen. Wanneer ik een video-cd door nero laat maken gaat het mis. Rechtstreeks het dat-bestand op cd branden en hij kan hem wel lezen. Perfekt!
factory control pagina ? waar staat dat ergens ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat nergens in de handleiding.
Is een verborgen pagina waar je oa de regiocode kunt instellen op bypass.

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:14 schreef alfabetje het volgende:
Dat staat nergens in de handleiding.
Is een verborgen pagina waar je oa de regiocode kunt instellen op bypass.
nee ik bedoel welk menu op de dvd speler !

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

mno

Op maandag 17 juni 2002 13:01 schreef alfabetje het volgende:
Mooi dat het zo werkt, maar zo maak je dus geen (compatible) VCD's. Het beste kun je VCDeasy hier even voor downloaden op www.vcdeasy.org. Die maakt 100% compatible (S)VCD's van je mpeg-files.

Gewoon rösti

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op maandag 17 juni 2002 09:04 schreef mlevd het volgende:
Idd die goedkope budget dvd spelers lezen over het algemeen bijna alles. Het zou me zelf niet eens verbazen als ie miniDVD's leest :)

Volgens mij maken al die goedkope budget dvd spelers gebruik van dezelfde chipset en drive.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:16 schreef Dymlos het volgende:

[..]

nee ik bedoel welk menu op de dvd speler !
Geen... druk op de volgende toetsen op de afstandsbediening:
setup - stop - prev - next

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 18:23 schreef mno het volgende:

[..]

Mooi dat het zo werkt, maar zo maak je dus geen (compatible) VCD's. Het beste kun je VCDeasy hier even voor downloaden op www.vcdeasy.org. Die maakt 100% compatible (S)VCD's van je mpeg-files.
Bedankt voor de tip. Ik ga het even proberen.
(ben btw wel blij dat ie ze uberhaupt kan lezen :)

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
zo te zien zit er geen display op. Is dat niet irrtant als je een mp3 CD er in doet, dan kun je niet zien welke nummer er speelt. Ondersteunt die de namen dan wel?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 17 June 2002 @ 13:01:
Ben er al achter hoe vcd's te lezen. Wanneer ik een video-cd door nero laat maken gaat het mis.
Je moet er natuurlijk wel een PAL versie van maken :) Nero staat volgens mij standaard op ntsc.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

Tweaker.nu

we all float down here

check deze site http://www.dansai.freehosting.net/custom2.html
is de zelfde speler en met de tesco firmware speelt ie alles en kan je de macrovision ook uitzetten.
Heb zelf ook zo'n apparaat, alleen is ie stuk (voor de 2de keer) en heb maar een betere gekocht, vorige reparatie was ie toch ruim drie maanden weg

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
zit er een display op dat apparaat, waarbij je kan zien welke mp3 nummers je afspeelt?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

en wat dan nog je kan toch niet skippen :)

-- Mx-Generætion --

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

mno

Off-topic: Dit topic is trouwens ruim een jaar oud en de TS is als sinds september 2002 niet meer op GoT geweest. :)

Gewoon rösti

Pagina: 1