Toon posts:

Passief koelen van northbridge?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, kep een beetje ge-searched door het forum, maar kvondt niet echt wat ik zocht.
Ik zit al een hele tijd met het idee om mijn pc zo stil mogelijk te krijgen, mijn vraag is dus of de northbridge van de Abit KG7(raid) passief te koelen is en eventueel ook mijn vidkaart: Hercules 4500 (kyroII), waar nu een blue orb op zit.
Idle is m'n case 24 graden Celsius en m'n cpu 44c.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Geen idee als het mogelijk is... wat is de temp van je chipset?
Het groote verschil tussen passief en actief koelen is dat er bij actief een minder groote koelrip gebruikt kan worden. Je zult dus waarschijnlijk wel een groote koelrip d'r op moeten gooien....

Maar waarom niet waterkoelen? da's ook lekker stil en het koelt beter dan passieve/actieve koeling :)

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wil ook watercooling, maar ik moet daar eerst ff voor sparen, chipset temp.. uh, geen idee, mbm geeft 3 temps aan: 24c, 44c en 54c kep alleen geen idee welke temp de laatste is.

Verwijderd

dat kan! ik heb ook een KG7-Raid en ik heb er een Socket A Spire op gemod. met een beetje dremelen kun je wel om die condensators heen komen en ik kan 'm met of zonder fan draaien, hij wordt passief 27 en actief 22, maar ik draai 'm actief.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 21:09 schreef collission het volgende:
dat kan! ik heb ook een KG7-Raid en ik heb er een Socket A Spire op gemod. met een beetje dremelen kun je wel om die condensators heen komen en ik kan 'm met of zonder fan draaien, hij wordt passief 27 en actief 22, maar ik draai 'm actief.
Scheelt dit erg veel geluid?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Nou mijn broer heeft een MSI bord met een KT266A chipset en die wordt passief gekoeld maar om mijn bord (zie sign) wordt hij actief gekoeld door een blue orb (originele fan maakte te veel geluid).
Nu moet mijn vid. fan ook nog een blue orb op en dan wordt mijn kastje weer een stukje stillen (PSU fan komt ook aan de beurt).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:55 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
Hoi, kep een beetje ge-searched door het forum, maar kvondt niet echt wat ik zocht.
Ik zit al een hele tijd met het idee om mijn pc zo stil mogelijk te krijgen, mijn vraag is dus of de northbridge van de Abit KG7(raid) passief te koelen is en eventueel ook mijn vidkaart: Hercules 4500 (kyroII), waar nu een blue orb op zit.
Idle is m'n case 24 graden Celsius en m'n cpu 44c.
zalman northbridge koeler en vga is het andwoord voor jou
mijn gf4 blijft zelfs nog koel met die zalman

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Ik heb hier een stuk van een koelermaster op mn notrhbridge (de 2 zijkanten eraf gezaagd, het middenste van de koeler 3*2.5cm ongeveer met 10 2.5cm hoge koelribben, als koelprut gebruik ik Sensodyne orange/mint gel+vitamines tandenpasta, de onderkant heb ik met schuurpapier+glasplaat vlakgeschuurd, daarna met een schuurspons (gamma 1Euro] perfect gladgepolijst, met tandepasta en vingers gereinigd (pasta wordt grijs*zward van alustof), de senso op mn northbridge en beetje op koelblok, netjes opengesmeerd et voila, koelt perfect, mn mobo ligt nu op 2 antistatic zakjes, dus horizontaal, met dezelfde tandepasta hou ik een duron 700 1.5v op 34 graden stressed uit mn kast, coolermaster alu blok met delta 60 mm fannetje.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
btw de blok op noordbrug wordt niets warm, zo een northbridge wordt nauwelijks warm, toch niet op 100MHz :).

Verwijderd

ik kreeg haar met mijn mod wel 4 mhz sneller (150-154), en ja een spire fan maakt het geluid van een delta :'(

Verwijderd

Ik heb dat zalman blokkie op mn KR7 zitten (KT266A). Gaat prima hoor. No sound at all.
Pagina: 1