zelf ide kabels rounden

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
ok, was vanmiddag op pc discount en zag daar van die ronde IDE kabels. alleen wel 10 euro per stuk.

aangezien ik genoeg ide kabels heb en geen zin had om geld uit te geven dacht ik kom laat ik het zelf een proberen.

ik heb nu dus de draadjes waaruit zo'n lint is opgebouwd losgehaald van elkaar, vervolgens een beetje opgedraaid en tape eromheen.

heb nu men brander en cdrom eraan hangen op master en slave en het werkt nog ook. om zeker te zijn dat het zo goed gaat, dacht ik kom laat ik eens even op GOT kijken, maar ik kon zo gauw niks vinden in de faq's en search.

dus mijn vraag:

kan het op deze manier of krijg ik nu storingen in de kabels. heb cdrom en brander niet echt getest, maar ze worden herkent, maar zegt dat voldoende???

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 22:25
Ja hoor, dit kan prima. De meeste tweakers hier in OCE doen dit zelf. Het is sneller, goedkoper en ook erg veilig om te doen. Oftewel, zit niet in spanning, dit gaat gewoon goed werken.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ik heb nu dus de draadjes waaruit zo'n lint is opgebouwd losgehaald van elkaar, vervolgens een beetje opgedraaid en tape eromheen.

dit zou ik niet met tape doen, maar met kabelbinders / spiraalslang, heb ik ook, en werkt perfect!

is ie ook flexibeler

Gregor van Egdom Krekr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:54 schreef M v Akkeren het volgende:
Ja hoor, dit kan prima. De meeste tweakers hier in OCE doen dit zelf. Het is sneller, goedkoper en ook erg veilig om te doen. Oftewel, zit niet in spanning, dit gaat gewoon goed werken.
thnx a lot. het is nu eenmaal niet echt leuk om niet zeker te zijn van dat soort dingen.

o, ja ik bedacht me achteraf dat ik ze eigenlijk bijna net zo mooi kan rounden zonder eerst al die draadjes van elkaar los te maken.

maakt dat nog iets uit of kan dat net zo goed.??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:59 schreef krekrrr het volgende:

dit zou ik niet met tape doen, maar met kabelbinders / spiraalslang, heb ik ook, en werkt perfect!

is ie ook flexibeler
da weet ik zo nie wat het is enzo, en met tape werkt ook prima. (ziet er alleen nie zo mooi uit, maar ja k ik heb toch geen window.)

hebbie er toevallig een foto van??

en met zo'n slang moeten zeker eerst de stekkers eraf??

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

je kunt ook "vouwen" dan wordt ie wat hoekiger maar al een heel stuk kleiner.
Ik heb zelf alles met een veiligheidsspeld los gemaakt (dan beschadig je ook niet zo snel de draadjes)
Ze werken prima, maar ATA ga ik niet aan beginnen..IDE was al werk genoeg :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tranze
  • Laatst online: 19-02 06:35
kijk op www.ccmod.com daar staat een mooie how-to, dies door mij geschreven :)

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:40
Ja ik heb ook mijn CD en DVD kabels geround met tape.
ATA 100 kabels vind ik toch wel beetje te riskant :) en data die naar hd gaat/komt is meestal wat belangrijker.
Volgens mij is er wel storing, maar dan duurt het gewoon wat langer voordat de gegevens aankomen.

• Rath
  • Laatst online: 18-02 10:59
was dit zelf ook al van plan, maar was er niet zeker van of dit wel gezond was...B-)

maar ik weet genoeg nu ;)
IDE kabels here i come 8-)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 21:02 schreef 2Dutch het volgende:
je kunt ook "vouwen" dan wordt ie wat hoekiger maar al een heel stuk kleiner.
Ik heb zelf alles met een veiligheidsspeld los gemaakt (dan beschadig je ook niet zo snel de draadjes)
heb zelf gewoon mijn oversized zakmes gebruikt. na twee keer een draadje te hebben beschadigd kwam ik op het idee om achterstevoren te snijden. dus eerst de scherpe punt tussen twee draadjes en dan het mes richting de botte kant van het mes trekken. klein stukkie maar de rest gewoon met de hand.

PS: wat was ook al weer ATA dan?? is dat van je diskette??

• Jelle Steenbergen
Op zondag 16 juni 2002 21:02 schreef 2Dutch het volgende:
<offtopic>
IDE is ATA, alleen zijn dat dan ATA 33 kabels en die nieuwere zijn ATA 66/100/133 kabels. Het zijn beide IDE kabels.
</offtopic>

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 21:08 schreef xiri4ever het volgende:

[..]

<offtopic>
IDE is ATA, alleen zijn dat dan ATA 33 kabels en die nieuwere zijn ATA 66/100/133 kabels. Het zijn beide IDE kabels.
</offtopic>
kabels van HD en CD zijn toch gewoon dezelfde (heb ze laatst nog omgewisseld omdat HD beetje gek deed)?????

floppy is ook hetzelfde alleen wat smaller.

of vergis ik me nu ontzettend??

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Op zondag 16 juni 2002 21:07 schreef Orion84 het volgende:
PS: wat was ook al weer ATA dan?? is dat van je diskette??
Er zijn 40 en 80 aderige kabels. De 40 zijn de ATA33 en de 80 zijn voor ATA66/100/133. Deze draadjes zijn dus nog fijner en dus moeilijker uit elkaar te halen.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Op zondag 16 juni 2002 21:10 schreef Orion84 het volgende:

kabels van HD en CD zijn toch gewoon dezelfde (heb ze laatst nog omgewisseld omdat HD beetje gek deed)?????

Kan best zijn dat ze bij jou hetzelfde zijn, maar dan heb je nog een langzame kabel op je HD zitten. Als je HD ook niet zo snel is maakt het niet zoveel uit. Waarschijnlijk haal je nu niet de maximale snelheid eruit tenzij je HD nog een ATA33 schijf is.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
hehe, ik zie het nu ja, ik had dus een 40 aderig aan cd zitten en 80 aan HD, toen heb ik ze omgewisseld, ging goed, en nu heb ik 80 aderig dus vervangen door gerounde 40 aderige kabel.

hmm, heeft dit nog effect op HD???? ik heb niks gemekrt, maar dat zegt nie sow veel.

schijf is trouwes een maxtor 20,4 gig 7200 rpm.

kan zo gauw nie ontdekken welke ATA dat is, weet iemand dat misschien uit sen hoofd.

zal wel geen 33 zijn want anders hadden ze er geen 80 aderige kabel bij gedaan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maar waarom zou je alle draadjes los van elkaar halen. Je kan iig het beste 2 draadjes bij elkaar nemen voor ata100 en verder, dus het signaal en de aarde bij elkaar, maar je kan best reepjes van 4 of 6 maken, en die bij elkaar binden.

specs

• Jelle Steenbergen

Ja kan, maar meestal kun je je cd-rom dvd - cdrw ook aansluiten op ATA 33 kabels, met van die dikkere draden dus.
In ATA 33 zitten dus weinig kabels die vrij dik zijn. kunnen worden gebruikt in de meeste cdroms etc en oudere harddisks.
In ATA 66 zitten veel kabels die erg dun zijn.
moeten worden gebruikt in de nieuwere harddisks en sommige cdroms etc, KUNNEN echter ook op oude hdd's en cdroms.

Hoop dat je het nog snapt :D

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
mijne is dus een ATA 100 denk ik want in de prijslijst van memo (daar komt ie vandaan) staat nu nog een maxtor 20,4 GB ATA 100 schijf en mijne is dik een jaar oud, dus zal wel dezelfde zijn.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

Op zondag 16 juni 2002 21:26 schreef Orion84 het volgende:
mijne is dus een ATA 100 denk ik want in de prijslijst van memo (daar komt ie vandaan) staat nu nog een maxtor 20,4 GB ATA 100 schijf en mijne is dik een jaar oud, dus zal wel dezelfde zijn.
Je moet echt die ATA100 kabel op je HD doen (dus de 80aderige). Het scheelt behoorlijk in snelheid.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 16:02
* De_Bastaard gebruikte in plaats van kabelbinders,tape etc, gewoon krimpkous... :) daarna zo'n ribbelslang erom heen, en 2 ide kabels zijn weggewerkt :D

• ChojinZ
  • Laatst online: 20:05
Wellicht wel interessant om te zien, Benchmarks van gerounde ide cables!!!

http://www.overclockers.nl/artikel/index.php?action=show&page=3&artID=16

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 22:33 schreef De_Bastaard het volgende:
* De_Bastaard gebruikte in plaats van kabelbinders,tape etc, gewoon krimpkous... :) daarna zo'n ribbelslang erom heen, en 2 ide kabels zijn weggewerkt :D
hoe krijg je krimpkous dan over je connectoren heen geschoven ? of knip je ze eerst doormidden ofzow?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

kijk wel uit dat je de mantel niet beschadigd, dat gebeurd nogal snel als je fijn aan het snijden bent.

Verwijderd

ATA 100 kabels kun je ook rounden, het is wel een gokje, omdat het bij sommigen niet werkt.
Ik heb mijn ATA 100 kabels gewoon geround, ik heb ze per 6 draadjes los gesneden. Als het niet werkt kun je ze toch ook altijd weer in de breedte terug leggen en dan tape erover.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 22:50 schreef whitewolf20 het volgende:

[..]

hoe krijg je krimpkous dan over je connectoren heen geschoven ? of knip je ze eerst doormidden ofzow?
connectoren kunnen worden losgehaald. als je dan zorgt dat aan het uiteinde de draadjes nog aan elkaar zitten kun je ze gewoon weer terugzetten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

2 weken geleden ook gedaan. ATA 100 en ATA 33 kabels geround, werkt prima. Gewoon rooie electrotape erom gedaan.
Heb toen meteen ook maar ff de powerkabels (atx connector) aangepakt. Scheelt me 4c kasttemp...
Pagina: 1