Toon posts:

Welke monitor nou bijde 17" en hansol

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hansol.nl/nl/720ed.html

die is wreed en heeft een dotpitch van 0.20(!) maar kan maar tot 1280x1024@60Hz

of deze
http://www.hansol.nl/nl/710d.html

die is ook wreed, maar heeft een dotpitch van 0.25 maar kan wel 1600x1200 @ 75Hz en 1280x1024 @ 85 Hz

maar welke zou nou beter wezen een hoger Hz en een lagere dotpitch of een lagere Hz en een hogere Dotpitch

Search gebruikt geen goed andwoord gevonden
En ik wil geen andere monitor dan hansol die liggen buiten budjed(deze kosten rond de 300euro)

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Ik denk dat je beter voor de lagere dotpitch kan gaan en zo minder last van hoofdpijn krijgen. Op 60hz is het vrij lastig om lang naar het beeld te staren, op 75hz krijg je veel minder snel hoofdpijn. :)

BTW: OM?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:48 schreef M v Akkeren het volgende:
Ik denk dat je beter voor de lagere dotpitch kan gaan en zo minder last van hoofdpijn krijgen. Op 60hz is het vrij lastig om lang naar het beeld te staren, op 75hz krijg je veel minder snel hoofdpijn. :)

BTW: OM?
al een SM aangevraagt

dus voor de 720ED gaan?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op zondag 16 juni 2002 20:59 schreef T-Mug het volgende:

[..]

al een SM aangevraagt

dus voor de 720ED gaan?
Als je hoofdpijn wilt voorkomen kun je dit het beste doen, want een resolutie van 1152*864 oid is geen doen op een 17 inch. Tenminste dat is mijn ervaring.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OIO > VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Hansol Mazellan 500P maar hierover is niet veel te vinden ben wel blij goed scherp beeld enzo maar ik weet niet hoeveel dotpitch hij heeft. Ik krijg ook geen hooftpijn van het ding...
ding draaid op 1280x1024@60Hz ben er blij mee

zit ooknog al prijsverschil in deze monitoren (waarom?)

code:
1
2
Monitor 17' Hansol 720ED Dynaflat TCO99 259.90 
Monitor 17' Hansol 710D  DynaFlat    290.84

een hoger refresh rate is dus beter voor de ogen ed. een lagere dotpitch maakt dan niet zoveel meer uit?

zijn er dan merken die even goed zijn maar een hoge refresh en hoge dotpitch heeft in de zelfde prijsklasse?

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 23:11
Ik zit hier tegen een Hansol 710D aan te kijken.
1280 x 960 @ 85Hz
Is een echt goed scherm. Scherp, helder, plat...

Alleen heeft mijnes wat problemen. Een deuk boven in beeld, en een deukje links. En als de getoonde kleur veranderd verspringt het beeld een beetje. Vooral de overgang zwart-wit is daardoor een beetje irritant.

Ik weet niet of deze problemen vaker voorkomen. Maar zonder problemen is het echt een perfect scherm als je niet al te veel geld kwijt wilt zijn.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Mijn broertje heeft ook een 710D.
Maar hij heeft er verder geen probs mee, ik zit er ook vaak achter en er is mij nog nooit wat opgevallen.
Inderdaad scherp beeld en lekker plat. Goed scherm!
Ik zou niet weten waarom je een Dotpitch van 0.20 nodig zou hebben!

systeem specs

Verwijderd

Ik heb een hansol 710a, Inderdaad heeft Hansol een lage refreshrate over het algemeen. Mijn monitor bevalt super, mooi beeld.
En de garantie regeling is meer dan super!
Beter dan die van Ilyama i.i.g.

Verwijderd

Topicstarter
dus die 0.05 maakt niet veel uit?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou voor de hogere res gaan, 1280 vind ik een mooie res, maar op 60Hz is het zwaar irritant.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Okej mensen ik heb gisteravond me monitor binnen gekregen! Ik ben toch voor de 710D gegaan! ben e blij mee... mooi scherp ! oftewel voor 230euro een mooi schermpje !

offtopic:
Het oude broertje staat er nu naast

P.S. sorry modjes dat ik een wat oud topic omhoog trap

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de Hansol 710A. Ik draai in de 1024 res met 85 Hz, want ik vind de lettertjes klein worden als ik hem hoger zet. Maar voor de rest een prima schermpje en was niet erg duur. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Dit is opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.