[WinXP/98] Netwerk werkt niet na reïnstall

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb hier 2 computers en een routertje staan.
De router draait op freesco en is onze verbinding met het internet. Nu heb ik ook nog een win98 computer en een win xp computer staan die verbonden zijn aan een hub en die is op zn beurt weer verbonden met internet.
Naja, mn verbinding met internet gaat prachtig, en mn netwerk verbinding deed het (zij het erg sloom) ook, nu heb ik op de win xp computer, win xp er opnieuw opgezet, en ik kan het netwerk niet meer aan de gang krijgen.
Wat doe ik fout?
Ik heb gewoon ip-adressen ingesteld, subnetmask goed ingesteld. Zelfs ff ipx/spx protocol erop gegooid (tcp/ip uiteraard ook), en voor de rest dns servers en gateway ingesteld voor internet.
op de win98 computer met de winxp cdrom netwerk wizardje gerunt, hielp ook al niet.
Wat moet ik doen? Ik wil vanavond graag nog een potje mohaa tegen elkaar spelen via lan.
tnx in advance

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:53
Zien de beide pc's elkaar nu niet?

Gast account ingesteld of een gebruikers naam aangemaakt in XP en daarmee ingelogt op je 98 bak?

<leeg>

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Kan je de beide machines "pingen"?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geef eens wat meer essentiele informatie, anders ben ik bang dat dat potje mohaa er vanavond niet in zit ;)

Wat ik bedoel met essentiele info kun je in [topic=152460] vinden, oa: kunnen de PC's elkaar pingen, etc.

• DarkShadow
ze kunnen elkaar niet pingen, ze kunnen beide wel het internet op.
Ze zien elkaar niet, alleen zichzelf.
Werkgroep is bij beide de naam gelijk.

Verwijderd

misschien met de ingebouwde firewall van xp zirten experimenteren????

• DarkShadow
nopez, alles uitstaan

• DarkShadow
ah, ik had boven een firewall van mn virusscanner aanstaan |:(

anywayz, na nog wat knutselen kan ik hem nog steeds niet zien, en wel pingen vanaf mn bak beneden (win 98).

Ik ren nu weer ff naar boven om te zien wat daar de situatie op het moment is.

• DarkShadow
ah hij doet het wel ineens beneden. Volgens mij is dezelfde username gebruiken de magic key, maar ik weet het niet zeker

• DarkShadow
Boven doet hij het ook volledig.
Mooi, kga mohaa'en :)

mzzl
Pagina: 1