Toon posts:

Systeem blijft hangen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds iets meer dan een week al 5x gehad dat m'n systeem ineens compleet hangt...ik krijg geen BSOD of iets dergelijks, maar van het ene op het andere moment reageert niks meer en rest als enige mogelijkheid die grote groene knop aan de voorkant van mijn kast in te duwen...

Aangezien ik dit tot een week geleden nog nooit heb gehad met dit systeem, vraag ik me toch wel erg af wat het zou kunnen zijn...hij is op het moment niet overgeclocked, de cpu en mobo worden niet te warm en het geheugen lijkt ook in orde te zijn. Mijn schijf vertoond wel enkele bad sectors (>50kb), maar die heb ik een week geleden met Partition Magic gemarkeerd en daarna de schijf geformateerd. Ik heb een nieuwe schijf besteld en die is onderweg, maar het lijkt me persoonlijk sterk dat het probleem daar ligt, aangezien dat blijven hangen niet plaatsvindt tijdens hoge diskactiviteit.

De ene blijft-ie hangen op het moment dat mijn cpu op 100% staat omdat ik aan het compilen, kopieren en renderen tegelijkertijd ben, maar de andere keer freezed-ie als ik mijn mail aan het lezen ben en mijn cpu dus op 1% staat ofzo...

Iemand enig idee waar het euvel zo kunnen zitten?

Mijn specs:
-Chaintec 7AJA2 via KT133
-AMD Duron 1200 mhz
-256mb sdram
-Diamond Viper 770
-Ricoh 12x brander
-Realtek nic
-Maxtor DiamondMax 20GB

Mijn OS is Windows Xp Pro. Corp.

Verwijderd

Ik had laatst hetzelfde, of ik kon hem opstarten waarna ie vrij rap helemaal vastliep of hij wou niet doorstarten.
Bij mij bleek het het geheugen te zijn. Ik had drie bankjes an na wat klooien en testen deed ie het perfect zonder een bankje.
Als je er meerdere bankjes in hebt zou ik er even 1 uithalen om te kijken als het het is bespaart het je je een hoop geklooi

Verwijderd

Topicstarter
Mmm...dat wordt ff lastig...ik heb namelijk maar 1 reepje (256 mb dus) dus in mijn geval zal-ie weinig meer doen als ik die eruit haal. :)
Maar ik heb een paar dagen geleden zo'n ram-tester onder DOS een uurtje of 12 laten draaien en die vond geen problemen...mag ik aannemen dat dat betrouwbaar is of...?

Verwijderd

Wat ook mogelijk is dat de IDE conrtroller het contact met je HD kwijt raakt maar dan zou je als je hem opnieuw opstart aan moeten geven dat ie geen schijf kan vinden.
Als je een ander IDE kabeltje hebt zou ik dat eens proberen, duw hem in ieder geval even goed vast.