[CGI] server down

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een eigen domein een een server welke niet direct aan het domein is gekoppeld...

Hoe zou ik iets op m'n domein kunnen draaien dat afhankelijk van het feit of de server te bereiken is de content van de server dan wel een melding "Server is down" o.i.d. geeft?

Zou ik dat 't beste met CGI zelf (delphi o.i.d.) of perl kunnen maken?

Cogito Ergo Credo

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Als ik het goed heb heb je 1 domein die naar een server (server 1) verwijst, en dan een andere server (server 2) waar in feite je "website" op draait.

Jij wilt een melding "Server is down" zodra server 2 niet bereikbaar is.

Dus zal je op server 1 moeten controleren of server 2 bereikbaar is, is het bereikbaar dan stuur je de bezoeker door, is hij niet bereikbaar dan geef je hem die melding.

Er zijn genoeg ideeën te bedenken hoe je dat zou kunnen doen, echter heb je nog altijd een probleem zodra (server 1) niet bereikbaar is, immers kan men dan via de domeinnaam server 2 ook niet meer bereiken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik snap er niet heel erg veel van maar 1 ding is wel belangrijk:

Definieer niet bereikbaar

Is niet bereikbaar een pingtijd hoger dan x, is het als de database down is, is het als apache dood is, is het als de hele server naar z'n grootje is, is het als de DNS server op z'n muil is en hij niet meer te bereiken is op z'n hostname..... :?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 21:22 schreef dusty het volgende:
Als ik het goed heb heb je 1 domein die naar een server (server 1) verwijst, en dan een andere server (server 2) waar in feite je "website" op draait.

Jij wilt een melding "Server is down" zodra server 2 niet bereikbaar is.

Dus zal je op server 1 moeten controleren of server 2 bereikbaar is, is het bereikbaar dan stuur je de bezoeker door, is hij niet bereikbaar dan geef je hem die melding.

Er zijn genoeg ideeën te bedenken hoe je dat zou kunnen doen, echter heb je nog altijd een probleem zodra (server 1) niet bereikbaar is, immers kan men dan via de domeinnaam server 2 ook niet meer bereiken.
de domeinserver is niet zo erg, die is vaker up dan de eigen chello server...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

sjek LWP::Useragent

en LWP::Simple

het zijn standaard perl-modules om een get of post request te doen naar een pagina. ik denk dat je aan simple wel genoeg hebt

een btje zoeken op perl.com, cpan, of perldoc.com en je had dit met 2 minuten gevonden,
maar /me is een beetje vrijgevig vandaag

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 22:34 schreef Foxboy het volgende:
sjek LWP::Useragent

en LWP::Simple

het zijn standaard perl-modules om een get of post request te doen naar een pagina. ik denk dat je aan simple wel genoeg hebt

een btje zoeken op perl.com, cpan, of perldoc.com en je had dit met 2 minuten gevonden,
maar * jopiek is een beetje vrijgevig vandaag
ok, maar ik wilde niet weten hoe ik dit in perl moest doen, meer brainstormen perl/cgi c.q. hoe op te zetten...

de server zelf gebruik IIS en draait in m'n meterkast, bijv. gister gebeurde er wat met het tostieijzer in de keuken (ja, goed gescheiden allemaal hier :() en toen viel dus de hoofdschakelaar uit...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1