[XP] Muis problemen, ineens heel langzaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik heb een probleem met mijn muis, een Microsoft Intelli Explorer, soms dan gaat mijnmuis ineens een stuk langzamer.
Het is dan net of er plotseling iemand loopt te kutten met de muis speed. Maar bij configpanel, mouse staat hij dan nog steeds op de door mij ingestelde snelheid.
Als ik hier dan een tijd lang mee doorga dan springt hij soms ook wel weer terug op de orginele snelheid.
De tussenposen waarin de snelheid switch is niet regelmatig, de ene keer na een dag, andere keer na een uur.
Ik heb geen idee wat dit vage probleem triggert.

Ik wou er vandaag eindelijk eens wat aan doen, dus ik dacht nieuwe drivers ofzo. Voorheen had ik gewone windows XP drivers. Dus ik vandaag naar microsoft.com geweest en daar die mouse software te downloaden. Maar na het instaleren daarvan is het probleem nog niet opgelost.

Is er iemand die dit herkent en een oplossing weet??

...

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Doet ie ook zo als je hem op PS/2 of USB zet?

Dus dat je hem ff op een andere stand zet dan dat ie nu staat

Verwijderd

misschien ff schoonmaken :? heb het ook wel eens gehad, deed ie heel vaag, pcies wat jij zegt, schoongemaakt en klaar :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
dit heeft mijn vriendin ook met een optical muis. mij lijkt het een software/irq probleem. Net of de rest van windows voorrang krijgt op de muis.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Haranaka
Ok ik wil beide sugesties wel eens proberen

Hoe krijg ik zo'n ding eigenlijk open :?

Ik zal wel ff opzoek gaan naar zo'n die usb -> ps/2 converter

edit:

Hij hangt nu aan ps/2, we zullen zien of dit werkt.

...

• Haranaka
Tot het heden nog geen problemen sinds hij in de ps/2 zit. Maar ik wil hem toch wel ff goed schoonamken dat kan in elkgeval geen kwaaat.
Maar hoe krijg ik zo'n ding open :? Nergens schroefjes en ik durf ook niet een schroevendraaien er tussen te zetten en zomaar wat te gaan wrikken...

...

Verwijderd

hoe die van jou pcies open gaat weet ik niet, zelf ben ik daar nog al makkelijk in, gewoon pielen en raggen >:)

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 22:57
Ik heb hier dus ook ineens last van.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een Optical Mouse, nooit problemen mee gehad. En het gebeurt ook maar met een paar programma's.
Anyone?

(Ik heb geen nieuw topic aangemaakt omdat er toch al een bestond. Hij is dan wel een jaar oud, maar dat maakt niet uit :P)

Verwijderd

Ja, zelfde probleem...

Meestal als 1 applicatie DirectX gebruikt voor mijn muis-aansturing en Windows dan even niet, zeg maar... Met ALT+TAB terug naar Windows en de muis is dan langzaam (of veeeels te snel).

Ik hou het dus op DirectX, maar weet dat niet 100% zeker.

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
nieuwe batterijen?

Heb ik ook wel eens, dan heb je nieuwe batterijen nodig. Zeer waarschijnlijk ligt het hieraan.

[ Voor 74% gewijzigd door stylezzz99 op 08-12-2003 10:40 ]

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 22:57
nieuwe batterijen?
Mijn muis zit vast aan een snoertje. Dat is het dus niet.
Maar DirectX kan het zeker wel zijn. Ik heb het vooral met Teamspeak en Avid Xpress DV en HALO

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik heb al een hele tijd hetzelfde probleem.

Bij sommige programma's (en inderdaad ook games) is m'n muis (Logitech Wireless Mouseman) ineens heel traag en kost het je twee keer zoveel moeite om van links naar rechts te komen. Ik heb 't o.a. met 3D Studio Max en Total Commander

Maar er is dus geen oplossing voor volgens iedereen? Dat zou wel een domper zijn, want het is wel om gek van te worden. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door The Fittest op 13-01-2004 00:31 ]

Pagina: 1