Toon posts:

[PHP] Text warper.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze functie herschreven omdat de vorige het niet echt goed deed, oftewel vast liep: eerst liep deze goed maar nu opeens niet meer :'(
PHP:
1
<?function warp_text($text) {    // convert lange woorden! :)    $t_lines = split( "\n", $text);    while(list(, $thisline) = each($t_lines)) {        if(strlen($thisline) > 25) { // cols            $newline = "";            $t_l_lines = split(" ", $thisline);            while(list(, $thisword) = each($t_l_lines)) {                while((strlen($thisword) + strlen($prefix)) > 25) {                    $cur_pos = 0;                    $outlines .= $prefix;                    for($num = 0; $num < $cols - 1; $num++) {                        $outlines .= $thisword[$num];                        $cur_pos++;                    }                   $outlines .= " ";  /* \n */                   $thisword = substr($thisword, $cur_pos, (strlen($thisword) - $cur_pos));                }                if((strlen($newline) + strlen($thisword)) > 25) {                    $outlines .= $newline . " ";  /* \n */                    $newline = $thisword . " ";                }else{                    $newline .= $thisword . " ";                }            }            $outlines .= $newline . "\n";        }else{            $outlines .= $thisline . "\n";        }    }    return $text;}?>

:'( wie kan me helpen deze te fixen, want komt nu volgens mij in een 'endless' loop.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gooi er wat echo's in en kijk waar 'ie in die loop terecht komt :)

btw, dit kan volgens mij op 'n veel simpelere manier, heb alleen even geen tijd om daar over te denken+uit te werken...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:20 schreef Flat© het volgende:
gooi er wat echo's in en kijk waar 'ie in die loop terecht komt :)

btw, dit kan volgens mij op 'n veel simpelere manier, heb alleen even geen tijd om daar over te denken+uit te werken...
nou ik heb aardig wat geprobeerd mja ga het nog maals doen, maar probeer het anders eens kleiner te krijgen want de functie warp nogwat werkt niet :) alleen per woord :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54
Wat doet een text warper? Geef eens een wat duidelijkere situatieschets van het doel, wat er gebeurd, waar het misgaat, enzovoorts. (FAQ :Z)

Als het gaat om wordwrap, kun je misschien beter gebruik maken van: http://php.net/wordwrap

• flat
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 20:15 schreef xtentic het volgende:
Ik heb deze functie herschreven omdat de vorige het niet echt goed deed, oftewel vast liep: eerst liep deze goed maar nu opeens niet meer :'(
http://morannon.the-infinite.org/archive/php/word_wrap
:X :P

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:32 schreef Flat© het volgende:

[..]

http://morannon.the-infinite.org/archive/php/word_wrap
:X :P
komt ie vandaan, maar die crashte ook :'(

• Soultaker
Op zondag 16 juni 2002 20:15 schreef xtentic het volgende:
Ik heb deze functie herschreven omdat de vorige het niet echt goed deed, oftewel vast liep
Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Heb je een stukje code om dat gedrag te reproduceren?

Verwijderd

Topicstarter
het doel is zoiets als dit te voor komen

hallo dit is LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:38 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Heb je een stukje code om dat gedrag te reproduceren?
zou je dit dan ff in het nederlands kunnen converteren? :? ik snap ut nie :)

Verwijderd

misschien is het handiger om uit te zoeken waarom wordwrap functies die standaard in PHP zitten het niet doen dan het zelf schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 20:43 schreef K-Mile het volgende:
misschien is het handiger om uit te zoeken waarom wordwrap functies die standaard in PHP zitten het niet doen dan het zelf schrijven.
waarom?, omdat die texten afkappen en niet zo zeer alleen lange woorden in zinnen :)

• Soultaker
Op zondag 16 juni 2002schreef xtentic het volgende:
het doel is zoiets als dit te voor komen

hallo dit is LO(knip)OL :)
Dat kan met wordwrap().
zou je dit dan ff in het nederlands kunnen converteren? :? ik snap ut nie :)
Naar mijn mening was dat prima Nederlands. In ieder geval beter Nederlands dan elke willekeurige zin die ik jou hier heb zien produceren.
waarom?, omdat die texten afkappen en niet zo zeer alleen lange woorden in zinnen :)
Als mensen je suggesties doen, zou je er goed aan doen te onderzoeken of ze inderdaad je probleem oplossen. Nu keur je de aangedragen oplossingen af zonder er blijk van te geven er ueberhaupt naar gekeken te hebben.

Mijn laatste reactie in deze thread, trouwens.

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ik lees:
Mijn code werkt niet
[code]
Los het op voor me.
Lees de FAQ nog eens door, wij zijn GEEN helpdesk, zelfs niet voor jou.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.