[XP] Ben 4 GB Schijfruimte kwijt !!!???

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
M'n 40 gigabyte hardeschijf is opgedeeld in 3 delen:
C: 10 gig
D: 15 gig
E: 15 gig
Maar nu ben ik op C: 4 GB schijfruimte kwijt.. :? Als ik bij eigenschappen van C: kijk staat er dat er 2,02 GB beschikbaar is en dat de Totale grootte 9,75 GB bedraagt.. maar wanneer ik nu alle files op C: selecteer en daar de eigenschappen van doe geeft ie aan dat dat 3,99 GB is.. Dus een klein rekensommetje wil dus zeggen dat ik 9,75 - 3,99 = 5,76 GB vrij heb in plaats van 2,02 GB !! Maar waar is die andere 3,74 GB dan gebleven???

Op C: en D: geeft windows XP wel de juiste schijfruimte aan dus..

Waar kan dit aan liggen? Kheb schijf opruimen al uitgevoerd en ook de Norton protected files verwijderd.. Wat nu???

Verwijderd

hmm als ik het goed heb is een 40 gig eigenlijk 37 gig toch? en dan heb jij waarschijnlijk niet precies genoeg gezegt. Is zeker iets van 10.3 15.3 en nogeens 15.3 ofnie? :Y)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zal wel systemrestore zijn en dat soort troep. Selecteer je alle verborgen files ook(waaronder swapfile)?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

System + hidden files aanzetten en nog een keer kijken.

[edit]
dat zeg ik, Gamma :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 03:28
Misschien heb je nog 4gb extended ruimte kijk eens effe met patition manager

Last.fm
Films!

• SH007
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 20:14 schreef MasterOverdrive het volgende:
hmm als ik het goed heb is een 40 gig eigenlijk 37 gig toch? en dan heb jij waarschijnlijk niet precies genoeg gezegt. Is zeker iets van 10.3 15.3 en nogeens 15.3 ofnie? :Y)
dit is heel wat anders, en heeft ook niets met het verhaal van de topicstarter te maken(lees dat dus maar eens goed door)
Op zondag 16 juni 2002 20:16 schreef sventhemen het volgende:
Misschien heb je nog 4gb extended ruimte kijk eens effe met patition manager
leest het verhaal van de topicstarter nu eens goed door |:(

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

En vergeet niet dat je pagefile ook ruimte inneemt...

System Specs

Verwijderd

Vaak blijkt je 40GB schijf na formatteren minder groot te zijn (37 of 38GB). Mijn Maxtor 40GB komt uit op 37,2 en is verdeeld in 17,7 (C), 9,75 (D) en 9,75 (E). Mijn andere 40GB schijf heeft dezelfde grappen maar heeft teveel partities om het sommetje nog een keer voor je te maken. Ik neem aan dat je't wel gelooft.
Gebruik gewoon een partitiemanager en dan zie je of alles gerbuikt is of niet.
Good luck!

• SH007
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 20:26 schreef Athloner het volgende:
Vaak blijkt je 40GB schijf na formatteren minder groot te zijn (37 of 38GB). Mijn Maxtor 40GB komt uit op 37,2 en is verdeeld in 17,7 (C), 9,75 (D) en 9,75 (E). Mijn andere 40GB schijf heeft dezelfde grappen maar heeft teveel partities om het sommetje nog een keer voor je te maken. Ik neem aan dat je't wel gelooft.
Gebruik gewoon een partitiemanager en dan zie je of alles gerbuikt is of niet.
Good luck!
lezen blijft een vak:
Maar nu ben ik op C: 4 GB schijfruimte kwijt.. Als ik bij eigenschappen van C: kijk staat er dat er 2,02 GB beschikbaar is en dat de Totale grootte 9,75 GB bedraagt.. maar wanneer ik nu alle files op C: selecteer en daar de eigenschappen van doe geeft ie aan dat dat 3,99 GB is.. Dus een klein rekensommetje wil dus zeggen dat ik 9,75 - 3,99 = 5,76 GB vrij heb in plaats van 2,02 GB !! Maar waar is die andere 3,74 GB dan gebleven???
de topicstarter heeft gewoon de verborgen bestanden niet meegerekent, en vraagt helemaal niets over het feit dat een 40GB schijf in werkelijkheid vaak slechts 37GB groot is.

• blakez
Op zondag 16 juni 2002 20:44 schreef SH007 het volgende:

[..]

lezen blijft een vak:
[..]

de topicstarter heeft gewoon de verborgen bestanden niet meegerekent, en vraagt helemaal niets over het feit dat een 40GB schijf in werkelijkheid vaak slechts 37GB groot is.
Ik heb die dus net wel meegerekend, maar dan geeft ie gewoon precies 't zelfde aan, dus daar ligt 't probleem niet..

Volgens mij weet ik het wel, want m'n swapfile stond ingesteld op 1500mb en maximaal 3000mb of zoiets.. dus daar zal 't probleem wel liggen.. :)

• JGame
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Heb je je indexing service al nagekeken ???
Als deze aan staat dan kan dit ook heel veel schijfruimte in beslag nemen.

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

• blakez
Op zondag 16 juni 2002 21:09 schreef JGame het volgende:
Heb je je indexservice al nagekeken ???
Als deze aan staat dan kan dit ook heel veel schijfruimte in beslag nemen.
Eh? Indexservice? Wat is dat en waar kan ik dat vinden.. :?

• JGame
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
heb nu ff geen XP ginstalleerd dus moet het ff uit mijn hoofd doen.

Start --> search --> files or folders
aan de linker kant kan je bij search options dan indexing server uitschakelen (als ie aan staat). hierna moet je rebooten en dan heb je je schijfruimte. Zoeken duurt dan wel iets langen maar je systeem word er sneller van en je verloren GB's terug

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

Verwijderd

Je betn waarschijnlijk vergeten je hidden files mee te rekenen. Probeer het nog een als je ook de hidden files aan hebt gezet

Oops heb net gelezen dat je dat wel hebt gedaan
Sorry dan kan ik je vraag niet beantwoorden

Verwijderd

XP heeft ook een optie om "roll-backs" te doen.
Dus als je een bepaalde applicatie installeert die veel DLL's vervangt enzo, dan gaat XP een image nemen van hoe je systeem eruitziet op een bepaald moment.

Je kan dan later eventueel terugrollen naar een vorige 'image' moest je systeem erg instabiel geworden zijn door die laatste software te installeren.

Dit pakt heel veel plaats in ;(.
Je moet eens goed rondkijken in 'Computer Management'. En in de geavanceerde eigenschappen van je C-schijf.

Dit (en een paar andere dingen in XP) waren voor mij de laatste druppel. Ben nu 100% linux-gebruiker, dus ik kan je niet veel meer helpen met je probleem. Is een beetje lang geleden. :)

• blakez
Op zondag 16 juni 2002 21:15 schreef JGame het volgende:
heb nu ff geen XP ginstalleerd dus moet het ff uit mijn hoofd doen.

Start --> search --> files or folders
aan de linker kant kan je bij search options dan indexing server uitschakelen (als ie aan staat). hierna moet je rebooten en dan heb je je schijfruimte. Zoeken duurt dan wel iets langen maar je systeem word er sneller van en je verloren GB's terug
Nope, dat staat niet aangevinkt, dus daar ligt 't ook niet aan.. enne Dark_Insaniac: Leer eens lezen.. >:)

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:52 schreef blakez het volgende:

[..]
Volgens mij weet ik het wel, want m'n swapfile stond ingesteld op 1500mb en maximaal 3000mb of zoiets.. dus daar zal 't probleem wel liggen.. :)
Wahjoh, niet een beetje overkill?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

/basiskennis + search.

Zie reply's SH007 :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.