• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 16:50
Ik ga in September waarschijnlijk naar de DTM races op Zandvoort en daar kan ik dus via via toegang krijgen tot de paddock enzo :) Ik wil daar dan ook flink veel foto's gaan maken met mijn digicam (Sony DSC-S70) alleen het probleem is de hoeveelheid geheugen dat ik tot mijn beschikking heb :{

Zelf heb ik maar 32MB, de buurman 64MB dacht ik maar dan heb ik totaal maar 96MB wat denk ik een beetje weinig is voor een dagje Zandvoort ;)

Nu vroeg ik me dan ook af of het mogelijk is Memory Sticks te huren voor een dagje of 2. Scheelt me een boel kosten en kan toch mooi veel fotootjes maken. Ik kan ook wel een laptop meenemen maar das best wel onhandig enzo ;)

Iemand tips?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Laptopje lenen/huren/zelf meenemen en af en toe je kaartjes leeggooien ?!?
Zo doe ik het tenminste wel...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Inzamelactie op GoT?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Er zal toch wel een comp wezen met internet toegang zodat je je thuis server kan vol dumpen met pics.
Dan heb je ook nog een mail inbox (open ff 20 hotmailtjes/ yahoo's)
Je eigen webspace (GoT :? )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

96MB voor 1 dag...

* WFvN moet het doen met maar 256MB voor 4 dagen ;( hij gaat een klein weekje naar Tsjechië met z'n 54 kids.... :P

Maar huren?

Vraag eens bij een fotograaf. Maar ik ben bang dat je dat kan shaken; winkels zijn gemiddeld niet makkelijk met retourneren van zulke gevoelige zooi.

• Daan
Op zondag 16 juni 2002 20:13 schreef VageGast het volgende:
Laptopje lenen/huren/zelf meenemen en af en toe je kaartjes leeggooien ?!?
Zo doe ik het tenminste wel...
Like I said, laptop lijk me erg onhandig om mee te slepen op Zandvoort.
Op zondag 16 juni 2002 20:20 schreef klaasbram het volgende:
Er zal toch wel een comp wezen met internet toegang zodat je je thuis server kan vol dumpen met pics.
Dan heb je ook nog een mail inbox (open ff 20 hotmailtjes/ yahoo's)
Je eigen webspace (GoT :? )
En dan loop ik op Zandvoort foto's te maken. Memory sticks allebei vol (96MB) en dan moet ik een computer opzoeken terwijl daar net die ene mooie auto staat die over 5 minuten wegrijdt.. ;( (Snap je? ;)) Daarbij komt dat er niet echt veel computers staan, laat staan voor publiek.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb hem al de ultieme tip gegeven. alleen kan dat hier niet gepost worden omdat anders iedereen het zal gaan doen en het niet meer werkt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 16 juni 2002 20:30 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb hem al de ultieme tip gegeven. alleen kan dat hier niet gepost worden omdat anders iedereen het zal gaan doen en het niet meer werkt.
kopen en dan retourneren zeker :?

mag je wel mee uitkijken denk ik. Wel duidelijk vragen of je het weer kan retourneren

• Daan
Op zondag 16 juni 2002 20:30 schreef athlonkmf het volgende:
Mwoah zo ultiem is hij nou ook weer niet.. ;) Er zijn betere oplossingen.

• The-Source
Jullie als mods zullen wel weer iets kunnen regelen bij de shop.tweakers.net of niet soms :o

• Daan
Op zondag 16 juni 2002 20:39 schreef klaasbram het volgende:
Jullie als mods zullen wel weer iets kunnen regelen bij de shop.tweakers.net of niet soms :o
Hmm dat heb ik net gedaan, het is dus geregeld voor mij :)

• The-Source
Op zondag 16 juni 2002 20:46 schreef Phreak het volgende:

[..]

Hmm dat heb ik net gedaan, het is dus geregeld voor mij :)
Ik kan wel zeggen kan er niet iets tijdelijk voor mij geregeld worden (mijn 64MB SD kaartje was nog niet binnen) maar daar heb ik dan toch niets aan omdat ik nog geen batt lader heb (die was nog niet binnen :'( ) :(

• Daan
Op zondag 16 juni 2002 20:49 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Ik kan wel zeggen kan er niet iets tijdelijk voor mij geregeld worden (mijn 64MB SD kaartje was nog niet binnen) maar daar heb ik dan toch niets aan omdat ik nog geen batt lader heb (die was nog niet binnen :'( ) :(
Hmja, maar als je iets wil regelen moet je dat niet via mij maar via hardware.nl doen ;)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:11
Je kunt anders altijd nog gewoon kopen in de winkel het staat in de wet dat je mag retoureneren binnen 8 werkdagen.
ook al staat in de voorwaarden van de winkel dat ze het niet doen zijn ze het bij de wet verplicht.
ik heb ook ooit zo'probleem gehad ( usb hub )
heb via de rechtswinkel wel een brief moeten halen om me geld terug te halen en 2 dagen werk maar als ze het dan nog niet hadden gedaan was er een rechtszaakje aangespannen tegen de winkel ( en dat voor 109 gulden :) ) en die hadden ze zowiezo verloren :D was me al verteld door de rechtswinkel.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Palomar
  • Niet online
NOFI tegen iemand persoonlijk, maar ik vind het wel een beetje lame om eerst zo'n ding bij de winkel te kopen en als je hem (met plezier) gebruikt hebt weer terug te brengen (8 dagen geld terug).. ja ok, volgens de wet artikel nr. zoveel punt blabla heb je dat recht.. maar als je een beetje normaal en sociaal denkt is het natuurlijk te gek voor woorden.. stel dat iedereen alle mazen uit de wet gaat zoeken om er zelf maar beter op te worden.. krijg je overal 100000 regeltjes voor zodat alles helemaal waterdicht is... dit is gewoon puur misbruik maken van zo'n wet die consumenten beschermt.

Als je een beetje met gezond verstand denkt dan betaal je zelf gewoon zo'n kaartje omdat je hem hard nodig bent.. en om hem na een paar dagen dan weer terug te brengen is gewoon superlame.. sorry dat ik het zeg..

En ik heb zelf geen winkel ofzo dat ik hier zo tegen ben, maar het zou bij mij niet in mn hoofd opkomen om iets met tevredenheid te gebruiken en na een paar dagen weer terug brengen omdat je het niet meer nodig bent. |:( maarja missschien heb ik een verkeerde mentaliteit en valt er voor mij veel meer te profiteren als ik me ook zulk soort praktijken ga bezig houden.................

[/offtopic] :P

Verwijderd

Ja okee mee eens. Maar waar ik nou weleens benieuwd naar ben is hoeveel geheuegen er nou daadwerkelijk volgeschoten is op een dagje zandvoort. :P

Verwijderd

Ik voel me genaaid, ik zie hier een memorystick van 64mb voor 58 euro (shop.tweakers) en ik heb hem voor 70 euro in Berlijn gekocht, ik was daar toch en had maar een 4mb kaartje bij me :P

Maargoed that's live :D Ga binnenkort dan maar die 128mb stick aanschaffen :)

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja okee mee eens. Maar waar ik nou weleens benieuwd naar ben is hoeveel geheuegen er nou daadwerkelijk volgeschoten is op een dagje zandvoort. :P
die 96MB lijkt mij trouwens wel voldoende... ik haal binnenkort 32MB en met de 8MB die ik al heb maakt dat 40MB. En daarmee ga ik foto's maken bij formule1 in Frankrijk :) Lijkt me wel genoeg. Ik ga 2 dagen heen en neem mn laptop ook mee, dus kan als ik 's avonds terug ben alles op mn laptop zetten..

en doen jullie trouwens alles altijd op de hoogste resolutie? Ik zit er zelf aan te denken om ook gewoon wat op 640x480 te doen.. scheelt gigantisch in MB's, en de meeste, zoniet alle, foto's bekijk ik toch alleen maar op mn pc..

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 11:59 schreef rick_h het volgende:

[..]

die 96MB lijkt mij trouwens wel voldoende... ik haal binnenkort 32MB en met de 8MB die ik al heb maakt dat 40MB. En daarmee ga ik foto's maken bij formule1 in Frankrijk :) Lijkt me wel genoeg. Ik ga 2 dagen heen en neem mn laptop ook mee, dus kan als ik 's avonds terug ben alles op mn laptop zetten..

en doen jullie trouwens alles altijd op de hoogste resolutie? Ik zit er zelf aan te denken om ook gewoon wat op 640x480 te doen.. scheelt gigantisch in MB's, en de meeste, zoniet alle, foto's bekijk ik toch alleen maar op mn pc..
sja maar wie weet zitten er ineens echt hele mooie foto's bij die je af wilt laten drukken. Dan is het toch zonde als je in 640*480 hebt geschoten, verkleinen kan immes altijd...

• Daan
Dunno dat weet ik pas als ik er geweest ben ;)
Maar ik denk 800kB per foto (1600x1200) op 2x 128MB kan je 320 foto's maken :)
Op maandag 17 juni 2002 11:59 schreef rick_h het volgende:
[..]
1. Mooie foto's wil ik af laten drukken.
2. Mooie foto's kan ik als wallpaper gebruiken :Y)
3. Laptop neem ik niet mee, scheelt een hoop :)

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 12:08 schreef Phreak het volgende:

Dunno dat weet ik pas als ik er geweest ben ;)
Maar ik denk 800kB per foto (1600x1200) op 2x 128MB kan je 320 foto's maken :)

Ja okee, had ff niet gezien dat je pas in september ging.... }:O

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13

Marc H

- - Is wakker - -

Was laatst naar Italia a zandvoort (alleen zaterdag), heb toen mijn ouwe laptopje meegenomen, en in totaal meer dan 400 MB aan fotos gemaakt. (2,2 MB per foto, en dan zo'n 200+ foto's). Omdat ik toch mijn laptopje meenam heb ik mij flink uitgeleefd, en niet ondertussen zitten opschonen, wat je normaal wel doet. Camera: fuji Finepix 6900, 128 MB kaartje.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Daan
Op maandag 17 juni 2002 13:20 schreef Marc H het volgende:

[..]

Was laatst naar Italia a zandvoort (alleen zaterdag), heb toen mijn ouwe laptopje meegenomen, en in totaal meer dan 400 MB aan fotos gemaakt. (2,2 MB per foto, en dan zo'n 200+ foto's). Omdat ik toch mijn laptopje meenam heb ik mij flink uitgeleefd, en niet ondertussen zitten opschonen, wat je normaal wel doet. Camera: fuji Finepix 6900, 128 MB kaartje.
Heb je daar nog pics van? :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Tarin

Just plain weird.

Dat zou op zich wel interessant zijn.. ik ga 3 weken naar Jamaica (geen mogelijkheid tot laptop meenemen), en ik heb helaas maar 264 MB aan ruimte.. (ok, dat zijn ~350 foto's, maar ik heb het idee dat ik er veel meer kan maken).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Op zondag 16 juni 2002 19:57 schreef Phreak het volgende:
Ik wil daar dan ook flink veel foto's gaan maken met mijn digicam (Sony DSC-S70) alleen het probleem is de hoeveelheid geheugen dat ik tot mijn beschikking heb :{

Zelf heb ik maar 32MB, de buurman 64MB dacht ik maar dan heb ik totaal maar 96MB wat denk ik een beetje weinig is voor een dagje Zandvoort ;)
Misschien een vreemde opmerking. Je hebt een camera van € 992,- en dan neem je genoegen met 32MB. Waarom koop je niet ff een stickie van 128MB? Zal je toch vaker nodig hebben?

• Daan
Op maandag 17 juni 2002 22:58 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Misschien een vreemde opmerking. Je hebt een camera van € 992,- en dan neem je genoegen met 32MB. Waarom koop je niet ff een stickie van 128MB? Zal je toch vaker nodig hebben?
Camera is al best wel oud ;) We hebben em nu zo'n 1,5 jaar ofzo denk ik en destijds zat er standaard 8MB bij. Toen 32MB bijgehaald wat toen nog best veel was :) Eigenlijk tot nu toe niet echt meer nodig gehad omdat ik toch maar telkens een paar foto's ging maken die ook kleiner van formaat waren (ik schoot 640x480 :X). Maar nu is de hobby gegroeid en maak foto's op hogere resoluties en dan past er niet meer zoveel op 1 stickje, vandaar.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

ben onlangs 2x60 Gb gaan halen van IBM... op een LAN 3 dagen in een server gestopt en thuis leeggeschreven... dag erna nog is volgezet bij een vriend en leeggeschreven :) dag erna teruggebracht naar de winkel onder het mom van "veel uitval bij IBM..." ... "voel me belazerd" ... en had lekker m'n geld terug na veel discussie!

heb het overigens puur uit wraak gedaan omdat ze m'n Plextor niet wouden repareren. Ding had het enkele dagen voor de garantie begeven, ik dus gemeld aan de winkel en gevraagd of ik hem na een week nog mocht binnenbrengen... was ie dus 3 dagen it garantie toen ik hem inleverde en toen zeiden ze doodleuk dat ik maar een nieuwe moest kopen :( voelde me serieus genaaid :(

Die harde schijven hebben ze trouwens speciaal vor mij moeten bestellen *D

Verwijderd

[off-topic]
Hmm, zou je mij niet moeten flikken zo'n geintje. Maar je
maakt je sig wel waar!
[/off-topic]

Misschien heb je iets aan zo'n digital wallet, of de lime-mp3speler! Hebben een capaciteit van 10GB geloof ik, en zijn goed mee te nemen. Kost wel wat natuurlijk :)

Hier en hier kan je misschien wel wat vinden!
Pagina: 1