Toon posts:

WD 120 Gb op Abit BE6-II v2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een WD 120 Gb met 8 mb cache gekocht maar fdisk zit maar 48 Gb van de 120. Is dit omdat mn moederbord het niet aan kan? Ik heb al gezocht wat het maximum aantal Gb is op dat moederbord maar kon niks vinden.
(er zit al een WD 60 Gb en een ibm van 18 Gb in)

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Je geeft het antwoord deels zelf al....
Immers je 60 GB wordt wel goed herkend !
Dus idd, ik denk dat je plankje die 120 GB niet ondersteund...volgens mij kan de 440 chip dat gewoon niet aan...

Everytime I suffer I become a better man because of it

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 20:00 schreef MMUilwijk het volgende:
Je geeft het antwoord deels zelf al....
Immers je 60 GB wordt wel goed herkend !
Dus idd, ik denk dat je plankje die 120 GB niet ondersteund...volgens mij kan de 440 chip dat gewoon niet aan...
die 60GB wordt wel voor de volle 60GB herkent, en die van 120GB maar voor 48. Als het bios max 48GB aankan dan zou die van 60GB dus ook niet goed herkent worden. Verder ligt dit echt niet aan een gebrek van het 440BX chipset, want die kan gewoon tot de 128GB grens.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Welk OS gebruik je?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Fdisk kan niet meer dan 64GB aanspreken, daarna begint ie weer van voor af aan.
Gewoon dus ff indelen met P. Magic oid..

Verwijderd

zou een bios flash niet helpen

en bij maxtor heb je zo van die EZ-bios waardoor je grotere schijven op mobo's kunt prikken die het niet annkunnen, misschien heeft WD dat ook.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:10 schreef Tomahawkske het volgende:
zou een bios flash niet helpen

en bij maxtor heb je zo van die EZ-bios waardoor je grotere schijven op mobo's kunt prikken die het niet annkunnen, misschien heeft WD dat ook.
Z'n moederbord kan het wel aan, de HPT370 controller die op dit bord zit heeft daar geen enkel probleem mee

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

heb zelf IBM schijffie die je kunt jumpen van 30 gig naar iets van 2 gig.
misschien is ie ook "gejumpt" om het zo maar te noemen

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem even met pm7 gepartitioneerd. Hij was nog niet geformatteerd maar na even opnieuw opstarten zag ik hem toch in win98se :s. En formatteren ging niet goed met format, dan zegtie dat hij 40 gig aan het controleren is in plaats van die partitie van 110 gig. Maar met pm7 kon ik ook niet formatteren, alleen naar ntfs, niet naar fat32. Is het nou nog nodig dat ik hem op de een of andere manier formatteer, of is het nou goed dat ik hem zie in win98? En is het ook veilig om er bestanden op te zetten nou?

Verwijderd

fat32 support geen 60 gig ofzo :( kon bij me pa ook niet

C:\ -> 10 gig fat32 voor windows ed
D:\ -> 60 gig NTFS voor Games ed :)
E:\ -> 10 gig voor divxies :)

die 60 gig kreeg ik met windows XP niet op fat32 :( alleen op NTFS en die 2x 10 wil prima op FAT32

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-04 10:34
fdisk ziet de ruimte niet goed maar probeer maar eens met percentages de ruimte aan te geven

dan werkt het waarschijnlijk wel

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nou 2 partities, een van 10 en een van 110. Deze heb ik met PM7 gemaakt. Nou heb ik ze in dos geformatteerd en nou ziet hij wel de volle 110 gig. Zou ik er nou dan gewoon veilig data op kunnen zetten zonder dat er iets mee gebeurt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jup, kun je gewoon veilig data op zetten..

't enige probleem is fdisk.. Overigens is dat probleem al vaker ter sprake gekomen.. (zie o.a. search, en de FDISK-FAQ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.